• VillHaBebis2011

Aerius och Silica Plus när man är gravid?????

Hej är det någon som vet om man kan äta nedanstående läkemedel när man försöker bli gravid eller om man är gravid????

Aerius (allergi tabletter tar 2 st)
    Silika plus (kisel tabletter för bättre hår och naglar)
    Oxis (inhalator)
    Bricanyl (inhalator)
    Lekrolyn (ögondroppar)

• Svar på tråden Aerius och Silica Plus när man är gravid?????
  • maskros

Silica-tabletterna kan du ta, om de enbart innehåller silica (kisel) eller silica med vitaminer. Var dock försiktig med att kombinera olika vitaminpreparat för vissa vitaminer ska man inte ta för mycket av.

• Karlstad87

FASS är inte alltid riktigt överens med allergiläkare.

Bricanyl har jag fått utskrivet av min Dr sedan jag blev gravid för att jag SKA HA ADEKVAT MEDICINERING (har inte regelbundna besvär, o därför inte haft den hemma på flera år...)

• Neapea87

Jag fick inte äta Aerius. Fick Cetirizin istället. Oxis, Bricanyl, Pulmicort, Rhinocort och Symbicort fick jag dock fortsätta med (jag hade förstås inte alla på en gång, men de var alla okej...) Mina ögondroppar var det inte heller några problem med vad jag minns, men jag hade en annan sort än du.

I have enough friends
  • LaFontaine

Jag fick mina mediciner "gravidanpassade" när jag bytte astmamottagning härom året och fick då byta _till_ aerius eftersom de ska gå utmärkt att ta som gravid.

• Folkster

Jag fick absolut inte ta aerius utan fick tavegyl på recept. Lomudal är ok till ögon o näsa. Tog även seretide o ventolin (astma) tidigare men skulle i möjligaste mån vara helt utan. Har inte heller fått någon ny migränmedicin, den jag hade var no no...

• VillHaBebis2011

hmmm intressant att vissa läkare verkar säga olika....

• NillaGreve

Anledningen till varför en del läkare är positiva till Aerius är för att det "ska" vara bättre än Clarityn men ändå innehålla liknande substanser. I fass står det att det inte rekommenderas pga att det är inte forskat tillräckligt. Därav varför många läkare avråder för att man helt enkelt inte kan svara till 100% som man kan med Clarityn.

Hoppas det svaret hjälper lite :)

Svar på tråden Aerius och Silica Plus när man är gravid?????