• 2underbara

Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??

Trist för er om kläderna blir kvar hos henne men det är väl inte hon själv som använder kläderna utan barnet?
    Vet inte riktigt vad det spelar för roll om barnet har "era" kläder hos henne och ni har "hennes" kläder hos er?

Men visst, vill man hårddra det så skicka inte med något mer än det hon har på kroppen när ni byter men frågan är vem ni straffar då, henne eller barnet ifråga.

• 2underbara
    Vikk skrev 2011-05-07 00:16:16 följande:
    Till 2underbara: om du hade köpt fina kläder till ditt barn och den andre föräldern som du inte är med tog dom gång på gång och du endast fick tillbaka luffarkläder, skulle du då inte bry dig menar du? Det är ok att bara en (plus bonusföräldern) bryr sig om hur barnet går klädd och då ska ha rätt att på den andra förälderns bekostnad försörja sitt hem med fina kläder och komma undan med att inte lägga någon energi eller några pengar själv på ordentliga kläder när denne dessutom har hela barnbidraget? Så länge kläderna går till dottern, visst det kan jag till viss del hålla med om. Men det blir en orättvis fördelning samtidigt som jag faktiskt inte tycker det är ok som vuxen att klä ett barn hur som helst. Vi dömer människor utifrån hur de ser ut (vare sig man vill erkänna det eller inte) och vi är rädda för att dotterns klädstil kan få tråkiga konsekvenser längre fram. Jag är lärare och ser ofta hur framförallt tjejer behandlar andra tjejer beroende på hur de ser ut, vad de har för kläder osv. Orättvist och för jävligt men tyvärr sant. Vi har funderat på egen vårdnad men ser samtidigt en vinst för dotterns skull att ha tillgång till båda sina föräldrar. Vi önskar bara att hon kunde få hjälp och samtidigt lära sig respektera oss och göra det bästa för sin dotter. Soc har planerat ett samarbetssamtal mellan min sambo och mamman. Får se hur det blir.
    Dela barnbidraget så slipper det vara en nagel i ögat för dig.

Jag har svårt att sätta mig in i att dels ha separerat och dels ha delat umgänge men jag TROR att jag hade gjort såhär:

Jag hade haft de kläder jag inhandlat och var rädd om kvar i hemmet och bara skickat med det som satt på kroppen vid byte om läget hade blivit som det är för er, iallafall till en början.
    Hade jag märkt att barnet led av det så hade jag köpt så även kläder fanns hos den andre parten.
    Har man skaffat ett barn tillkommer det ju ett visst ansvar och fyller inte den ena föräldern det så får den andre göra det, trist men sant och dyrt ibland.

Men visst döms vi efter det yttre, det ger jag dig rätt i.

Egen vådnad är inget man själv bestämmer att man vill ha och sedan får, det är oerhört svårt att få ensam vårdnad.
    Umgänget däremot är något lättare att göra något åt även om även det kan vara nog så slitsamt.
    Hoppas soc kan hjälpa till i ärendet och lycka till
Svar på tråden Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??