• linda11

Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??

Hej! Vi har det på exakt samma sätt. För bara några veckor sedan behövde jag tok handla ytterkläder 30 min innan alla butiker stängde till barnen så de i överhuvudtaget kunde gå till dagis morgonen efter då "vår" helg var över. Deras mamma ville nämligen inte lämna deras ytterkläder, vilket hon har gjort annars i alla år. Så hon låter dem hellre vara hemma hela dagen eller gå utan ytterkläder till dagis än att se förbi sitt eget ego.

Kläderna här hemma har vi eget av som de får använda när de är här, det som de kom hit i slängs i tvättmaskinen direkt och är tvättat och torrt tills på måndagen då det är dags för dagis och åka hem till mamma igen.

De kläder som vi har klätt barnen i på måndags morgonen, då hon har lämnat dem på kvällen i pyjamas till exempel, det ser vi aldrig igen.. 

Jag har lessnat så mycket på detta så mitt mål är att ersätta allt. Helst snuttar också, för jag vill aldrig behöva ägna en tanke på om hon har valt att skicka med allt, eller om min sambo måste åka hem till henne i vårt fredagsmys för att hämta barnens snuttar till exempel.. 

Men nu är det bara cyklar och skridskor kvar egentligen.... Och då har vi bara vh.

fortsätt kämpa! <3 

• linda11

i vissa fall har jag skrivit ner eller fått ta kort på barnen, då kan hon inte slingra sig ur nått.
    Barnen vet tyvärr också "vems" kläder något är (mammas/pappas).... :/
    Det ska bli intressant att se hur det blir med dyrare saker i framtiden, datorer, mobiler, mp3 osv.. 

Svar på tråden Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??