Hur länge blöder man efter förlossningen?
Hej hej!!
Kommer inte ihåg sen förra barnet hur länge man har efterblödningarna.....? Har blödit i en månad nu...e det normalt eller?
Hej hej!!
Kommer inte ihåg sen förra barnet hur länge man har efterblödningarna.....? Har blödit i en månad nu...e det normalt eller?
Jag blödde bara i några dagar, men det evinnerliga avslaget varade i flera månader
Tror att det är helt normalt att ha blödningar i 1-1,5 månad. Fast då bör blodmängden ha minskat jämfört med första dagarna. Och det bör inte vara stora mängder koagulerat blod.
Luktar det illa ska du kontakta mvc!
Oj.. Mina blödningar varade "bara" i 7-10 dagar..
Du kanske ska kolla upp det, tror ej det är "normalt" att blöda så mycket.
Har du ont?
www.tryggabarn.nu/0-ar/foraldraskap/efter-forlossningen-fysiska-komplikationer
Blödningar
Under 4-6 veckor efter förlossningen är det normalt med blodiga s k avslag. Om blödningen blir riklig, inte avtar på normalt sätt eller innehåller stora mängder gammalt koagulerat blod, görs ofta en utredning för att ta reda på orsaken.
jag blödde en vecka men avslaget var i 5-6 veckor innan det helt va borta...men hann va utan i 2 dar å sen kom mensen :P
Men från growingpeople.se :
När ska jag söka vård?
Efter förlossningen blöder du färskt blod som riklig mens, oftast mer. Därefter brukar avslaget snabbt avta och bli mer brunfärgat. I medeltal varar avslaget i 4-6 veckor men det finns kvinnor som har avslag både längre och kortare tid utan att det därför är onormalt. Mot slutet kan avslaget upphöra några dagar för att sedan återkomma.
Du kan få mens även när du ammar och den kan bli oregelbunden. Det är alltså oftast inte när blödningen kommer utan hur riklig den är som avgör när du bör söka.
Med första dottern hade jag avslag i 5 veckor.
Med andra dottern hade jag avslag i 6 veckor.
Inte så roligt, men helt normalt.
Blödde till och från i typ 2 månader tror jag. När man trodde det var slut så gjorde det comeback några gånger...lagom kul.
Jag vet inte hur jag ska beskriva det.... men det har vart som mens hela tiden..... Det va mer första veckan..... men nu e det som mens hela tiden....det har inte avtagit i mängd dom senaste 3 veckorna.....
jag blödde 10 veckor nu efter andra barnet. tydligen helt normalt även det
11 veckor, helt normalt, var inte mens. Trodde det skulle aldrig sluta :)