• bili

Januaribebis 2012

Hej!
    Jag plussade i tisdags 26/4! Bf 2/1-2012. :D
    Det blir vårat andra barn, då vi har en dotter som fyller 2 i augusti.
    Känner mig lite nervös, då jag hade Hyperemesis Gravidarum under graviditeten med min dotter, och det är inget jag vill råka ut för igen. Speciellt inte när man redan har en liten + jobb att ta hand om.

Miss Emm skrev 2011-04-29 21:46:26 följande:
    Någon som har kontaktat barnmorskan än?
    Är lite osäker på när man bör göra det.
     På grund av att jag har haf HG tidigare, så ringde jag barnmorskan idag. Ska få komma redan den 10/5 för att prata om HG och komma fram till en plan ifall jag drabbas igen. Känns jättebra att bli tagen på allvar den här gången. :)

• bili
    minneli skrev 2011-04-30 01:32:19 följande:

Plussade ikväll! Enligt famijelivs uträkningsgrej har jag bf 2 eller 3 jan.. beror ju på om jag tar 28 el. 29 dagar mellan mensen, och det brukar variera. Lite chockad ändå eftersom vi låg med varandra en gång, en ynka gång liksom!

Har en dotter på 2 år.

Haha! Samma som oss då! På allt i stort sett. Bf 2-3 jan, beroende på hur många dagar jag räknar, har en dotter på 2 år i sommar och det tog sig efter att vi bara har haft sex en enda gång denna menscykel.
    Vi har försökt få till det under hösten, men det har inte tagit sig.
    Sen "sket vi i det" (försökte inte alls aktivt, men tänkte att när vi väl har sex så kör vi oskyddat), och denna
    menscykel så har vi bara fått till det en endaste ynka gång, och då tog det sig minsann! :D

• bili

Lider med er alla som har haft mf. Hade själv ett mf några månader innan jag blev gravid med min dotter. 
    Det var hemskt.
    Den här gången känner jag mig mer avslappnad när det gäller det, men orolig vad gäller andra saker.
    Exempelvis är jag orolig över hur jag kommer må under graviditeten.

Molvärk har jag. Hela tiden. Både i ryggen och i magen. Och så känner jag mig liksom öm i magen.
    Jag tar det som ett gott tecken.

Hur mår ni andra?
    Hoppas ingen mår superdåligt! 

• bili
    minneli skrev 2011-05-01 00:21:05 följande:
    Kul =)  Det var verkligen samma historia, sex en gång, dotter-09 och bf 2-3 jan... haha =D
    Haha, jaa, det är nästan lite läskigt! ;)
    Men det får en ändå, på ett konstigt sätt, att inse att man inte är ensam i sin situation. Eller hur jag nu ska förklara. :) 
  • bili

Fick missfall idag. lämnar därför tråden. :(
    Lycka till ni andra!  

Svar på tråden Januaribebis 2012