Inlägg från: Lillnallen |Visa alla inlägg
  • Lillnallen

Januaribebis 2012

Hoppar in här också, testade positivt i måndags. Håller med några andra här att man är så nojjig hela tiden. Har ett MA i ryggen och det har satt sina spår. Det tog oss nio månader att komma hit efter MA:t. Har totlat försökt i 16 månader.
    Syptom: Ömma bröstvårtor, lätt illamående och känner av magen ibland. Vet inte hur aktiv jag kommer vara i tråden,m en det är alltid kul att vara med i någon tråd...
    {#emotions_dlg.flower}GravidBF Januari 2012Gravid{#emotions_dlg.flower}

minneli - BF 2/1 - 1:a försöket - 2:a barnet
    Niins - BF 2/1 - 15:onde försöket - 1:a barnet - Halmstad
    EttLitetPyre - BF 2/1 - Provrörsbefruktning (IVF). 1:a barnet. G-ävleborg.
    Frökenolson - BF 3/1 1:a barnet,
    Ellabella04-BF 6/1 4:e barnet 3:e försöket(ett MA i bagaget)
    Lillnallen74- BF 7/1 1:a barnet 9:e försöket (ett MA i bagaget)
    CR- BF 6/1 1:a försöket- 2:a barnet. Skaraborg 
    Kiyona - BF 8/1
    - 2:a försöket - 1:a barnet - Stockholm
    MiAmore - BF 9/1 - 10:onde försöket - 2:a barnet - Helsingborg 
    sarmarg- BF 9/1-
    5 försöket - 3:e barnet
    TriasBlanca- BF 10/1- 3:e försöket- 3:e barnet- Göteborg
    MissMaggie-BF 6/1- (Tappat räkningen men vi har jobbat hårt på det i ca 2.5 år) Första barnet - Göteborg
    Hitnrun- BF 6/1- Föröskt i lite drygt två år med två tidiga mf tidigare. första barnet- Västmanland
  • Lillnallen

Vad kul med så många plus Glad ... en fruktsam påsk måste man säga...
    Tänkte ringa till gyn jag gått hos nu för en utredning och se om jag kan få komma på tidigt UL i och med MA:t. Bara hoppas att de tar emot en för det, sedan när man varit där ringa till MVC för inskrivning. har också varit på hälsosamtal.

Grattis till alla er som fått ett Plus

• Lillnallen

Här kommer det inte heller berättas något förrän det gått en tid... bara jag och mannen som vet ännu.
    Är så underbart att äntligen se glädjen i hans ögon, den har varit borta sedan augusti 2010 när vi drabbades av MA:t. Tror han har mått sämre än mig sedan det hände, men nu att se honom le och vara glad är så underbart. Bara hoppas att det går hela vägen denna gången. Vågar inte hoppas för mycket bara då man drabbats av MA eller MF innan. Hade troligen ett tidigt MF för två månader sedan, kände mig gravid och början av mensen var jättekonstig så jag är 99% säker på att det var ett MF. Så jag hoppas på tredje gången gilt nu Glad

Grattis till alla nya med Plus

• Lillnallen
    Miss Emm skrev 2011-05-05 18:04:52 följande:
    Hej,

Är inne i vecka 6 och vi har inte berättat för någon än. Känns lite som att om man säger något högt så kommer det hända något dåligt. Är det bara jag som har en sådan nojig orolig känsla? Vet att man inte borde tänka så men det är inte så lätt...

Ska på hälsosamtal hos barnmorskan nästa vecka och fick en tid för inskrivning den 9 juni. Ni som ha gjort VUL, är det standard i era kommuner att man gör det eller har ni bett om det specifikt? Får man göra det även om man inte har några "problem"? Känns ju otroligt länge att vänta ända tills ultraljudet i v.18/19 för att få se om det är något liv därinne.

Och till symptomen. Lite ömmande bröst och lite som mensvärk, men i övrigt känner jag ingenting. Önskar näsan att det kom lite illamående....

Trevlig kväll allihop!
    Nej, det är itne bara du som är nojjig, jag är likadan... är nästan rädd för att jag har gått med i en sån här tråd, ska det gå galet dåSkrikandes . Plockade bort påsksakerna först i gårkväll, men det ska nog gå bra ändå, termometern ligger kvar och bindorna står kvar på toa, tar jag bort dessa saker kanske det skiter sig... Helt toknojjig känner jag mig. Är så rädd för att något ska gå fel denna gången med.

När jag var gravid i somras så var ända anledningen till att jag fick göra VUL min ålder och om vi tänkt göra FP så skulle de veta hur långt gången jag var (tyvärr så var inte det lilla så stort som det skulle och inget hjärta pickade trots jag var i v 8) Frågade BM när jag var på hälsosamtal om jag kunde få göra ett VUL, men hon sa att det gör de inte om det finns någon orsak till det för det stressar barnet så...
    Om du får ett sånt svar du med kan du altid vända dig till en privat gyn, vad jag förstått det som brukar de göra VUL om man vill.

Lycka till.

Och grattis till alal nya plus som kommit in. vad kul att vi är så många Glad
  • Lillnallen
    laris skrev 2011-05-05 23:03:00 följande:
    Hej tjejer,

Tyvärr så började jag blöda idag så det blir ingen januribebis för mig och min man  =(

Vi får ta nya tag helt enkelt. Hoppas på en vårbebis 2012. All lycka till er alla. Kram
    Vad tråkigt, lider med er.
    Hoppas på att det går fort till nästa gång och att ni får en vårbäbis...
Svar på tråden Januaribebis 2012