Januaribebis 2012
Hoppar in här jag också :) väntar första barnet med hjälp av IVF. Förra IVF-försöket slutade i ett mf så oron finns också här. BF 2:a januari :)
Hoppar in här jag också :) väntar första barnet med hjälp av IVF. Förra IVF-försöket slutade i ett mf så oron finns också här. BF 2:a januari :)
Då har vi samma bf Niins :) och grattis alla i tråden till alla plus :) vi ska på tidigt vul v 9 för att se att hjärtat tickar som det ska. Tror jag tagit 7 gravtest för att verkligen vara säker ;P
Storafamiljen; vad konstigt. Det kan väl också vara så att det var nåt fel på det cb du tog sist? Tycker du ska testa på nytt med ett cb eftersom du får starkare positivt med stickor. Håller mina tummar!!
Välkommen laris! Förstår din oro.. Vi har försökt i 3,5 år att bli gravida och nu när det äntligen händer (med hjälp av IVF) är man ju självklart orolig att lyckan ska ta slut.. Vi tar en dag i taget och för varje dag som går tillåter vi oss att bli lite mer lycklig än dagen innan :)
Livetharenmening; vad jobbigt :( beklagar verkligen.. Kämpa på!
Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"
God morgon alla blivande mammor! Ringde Mvc idag och fick tid för inskrivning redan imorgon. Blev glad när jag fick höra att jag ska få samma bm jag haft i alla tonårsår på ungdomsmottagningen :) spännande!
Partouze; spännande :) uppdatera oss andra sen om vad som händer på första försöket! Jag ska ju dit imorgon :) lycka till!
Sådär! Har varit på första samtalet med BM idag. Blev flyttad till den 1:a januari. Men man får ju veta mer exakt efter vul sen :) Känns som en milstolpe att ha varit där på inskrivning iaf. Berättade även för min pappa idag. Eller han fick en mugg som det stod morfar på. "nämen tack, vilken fin" var hans svar.. Jag frågade om han såg vad som stod på den. "ja, morfar" sa han. Jag frågade om han inte förstod?! Han var helt vimsig. "vadå morfar?" Tillslut sa jag det rakt ut. Ja, du ska bli morfar i januari! Åh han blev så glad :)
Grattis alla nyplussade, och välkomna :)
Dagens positiva: Vi är nu 45(!) st som står med i BF-listan :) Underbart!
maHo89: vilken vecka är du i? Du vet att gravstymtomen kan vara olika dag för dag :). håller tummatna att allt är som det ska!
Mamman76: beklagar verkligen.. Fy vilken hemsk upplevelse.. Kramar till dig.
Hej på er :) man kan väl se kön vid RUL runt v 18? Om det går att se villsäga :) idag går jag in i v 8!! Ofattbart :) Två veckor kvar till vul! illamåendet håller sig borta om jag äter ofta och lite i taget. Känner hur det växer där inne vilket känns underbart! Då vet man att det går framåt ;) västeråsmamman: vilken vecka är du i? Tänkte om du kanske kunde få ett ul? Hoppas det lugnar ner sig.. Kram till dig