Inlägg från: EttLitetPyre |Visa alla inlägg
  • EttLitetPyre

Januaribebis 2012

Hoppar in här jag också :) väntar första barnet med hjälp av IVF. Förra IVF-försöket slutade i ett mf så oron finns också här. BF 2:a januari :)

• EttLitetPyre

Då har vi samma bf Niins :) och grattis alla i tråden till alla plus :) vi ska på tidigt vul v 9 för att se att hjärtat tickar som det ska. Tror jag tagit 7 gravtest för att verkligen vara säker ;P

• EttLitetPyre
    Niins: Det sista gravtestet jag tog var ett digitalt. Då får man det svart på vitt. GRAVID :)

emmaja: Vad skönt att du får komma in tidigare med tanke på bakgrund!

Symtom:. Brösten är större än vanligt med massa synliga ådror på och ordentligt ömma och hårda. Illamående av och till, men absolut inget jobbigt. Mer som att jag är hungrig samtidigt som jag mår illa. Känner av något jag skulle vilja kalla molvärk i ena sidan av ryggslutet. Inte alls som mensvärk, mycket mer diffust och inte något smärtsamt.
  • EttLitetPyre

Storafamiljen; vad konstigt. Det kan väl också vara så att det var nåt fel på det cb du tog sist? Tycker du ska testa på nytt med ett cb eftersom du får starkare positivt med stickor. Håller mina tummar!!

• EttLitetPyre

Välkommen laris! Förstår din oro.. Vi har försökt i 3,5 år att bli gravida och nu när det äntligen händer (med hjälp av IVF) är man ju självklart orolig att lyckan ska ta slut.. Vi tar en dag i taget och för varje dag som går tillåter vi oss att bli lite mer lycklig än dagen innan :)

• EttLitetPyre

Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"

• EttLitetPyre
    emmaja: beklagar.. ta hand om dig och samla nya krafter.

Stellan: välkommen hit :) Och grattis såklart!

Var till tandläkaren idag och tandhygeinisten frågade mig om det var något annat dom borde känna till om min allmänhälsa. Kändes så konstigt att berätta för någon helt utomstående att jag är gravid. Fick ett extra skydd för magen när dom röntgade. När jag skulle gå önskade både tandläkaren och hygeinistern lycka till med bebis! Åh det var såå häftigt att vara den som får höra dessa ord :)

Här snöar det idag... Kenpigt. I påskas låg jag och solade i bikini och idag är det vinterväder igen!
  • EttLitetPyre
    {#emotions_dlg.flower}GravidBF Januari 2012Gravid{#emotions_dlg.flower}

minneli - BF 2/1 - 1:a försöket - 2:a barnet
    Niins - BF 2/1 - 15:onde försöket - 1:a barnet - Halmstad
    EttLitetPyre - BF 2/1 - Provrörsbefruktning (IVF). 1:a barnet. Gävleborg.
    Kiyona - BF 8/1 - 2:a försöket - 1:a barnet - Stockholm
    MiAmore - BF 9/1 - 10:onde försöket - 2:a barnet - Helsingborg 
    sarmarg- BF 9/1-
    5 försöket - 3:e barnet
    TriasBlanca- BF 10/1- 3:e försöket- 3:e barnet- Göteborg
  • EttLitetPyre

God morgon alla blivande mammor! Ringde Mvc idag och fick tid för inskrivning redan imorgon. Blev glad när jag fick höra att jag ska få samma bm jag haft i alla tonårsår på ungdomsmottagningen :) spännande!

• EttLitetPyre

Partouze; spännande :) uppdatera oss andra sen om vad som händer på första försöket! Jag ska ju dit imorgon :) lycka till!

• EttLitetPyre

Sådär! Har varit på första samtalet med BM idag. Blev flyttad till den 1:a januari. Men man får ju veta mer exakt efter vul sen :) Känns som en milstolpe att ha varit där på inskrivning iaf. Berättade även för min pappa idag. Eller han fick en mugg som det stod morfar på. "nämen tack, vilken fin" var hans svar.. Jag frågade om han såg vad som stod på den. "ja, morfar" sa han. Jag frågade om han inte förstod?! Han var helt vimsig. "vadå morfar?" Tillslut sa jag det rakt ut. Ja, du ska bli morfar i januari! Åh han blev så glad :)

• EttLitetPyre
    minneli skrev 2011-05-07 22:09:50 följande:
    Verkar som det är många här som har "tillgång" till vul. Där jag bor får man inte det om det inte är ngt speciellt. Jag fick göra vul i v.6 el. 7 förra gången jag var gravid och skickad dit via sjukvårdsrådgivingen. Hade en blödning som visade sig vara ofarlig. Kub-test blev jag inte erbjuden förra gången men jag tror man måste vara äldre för det. Har inte ringt bm än men kanske borde göra det till veckan då jag är i v.7?

Ikväll har vi varit på grillfest men jag körde och de undrade ju förstås varför vi inte kunde ta bussen, som tur är  går det väldigt få bussar till oss så det är inte så konstigt att ta bilen. Alla dessa vita lögner..
    Jag ringde när jag gick in i v 6 enbart för att det stod på alla internetsajter "V 6: Nu kan du kontakta MVC". Därför gjorde jag det. Var dit i torsdags men då var det bara hälsosamtal. Riktiga inskrivingen sker i v 9-10. För mig iaf :)

Ja, på tal om vita lögner.. Var bjuden på grillat hos pappa ikväll. När jag börjar skära i min köttbit ser jag att den är lite rosa (som jag i vanliga fall älskar). Jag har ju läst att man inte ska äta rått kött när man är gravid, samt steka köttet så det bli helt genomstekt. Hursomhaver, jag åt det som inte var rött, tog lite mer sallad och plockade med den en bra stund.. Pappa vet ju att jag är gravid men nu var det andra människor där som inte visste så därför kunde jag inget säga. Det blev till att tacka för maten med orden "Oj vad mätt jag blev.. Orkar tyvärr inget mer."

Jag har också "växtvärk" av och till. Ibland när jag reser mig upp, nyser eller hosta stramar det till som tusan i limodern. Jag frågade min BM om detta och det är helt normalt. Kallas tydligen ligamentsmärtor. Kort och gott: Livmodern växer och det k'änns :)
  • EttLitetPyre

maHo89: vilken vecka är du i? Du vet att gravstymtomen kan vara olika dag för dag :). håller tummatna att allt är som det ska!

• EttLitetPyre

Hej på er :) man kan väl se kön vid RUL runt v 18? Om det går att se villsäga :) idag går jag in i v 8!! Ofattbart :) Två veckor kvar till vul! illamåendet håller sig borta om jag äter ofta och lite i taget. Känner hur det växer där inne vilket känns underbart! Då vet man att det går framåt ;) västeråsmamman: vilken vecka är du i? Tänkte om du kanske kunde få ett ul? Hoppas det lugnar ner sig.. Kram till dig

Svar på tråden Januaribebis 2012