Inlägg från: emilysvensson |Visa alla inlägg
  • emilysvensson

Januaribebis 2012

Hej!

Tänkte om jag också kunde få hoppa in här. Plussade förra måndagen och har räknat ut att BF är den 8 januari.
    Är riktigt nojig just nu då jag egentligen skulle ha blivit mamma i februari. Men i november när jag var i vecka 27 så märkte jag att hon inte hade sparkat på ett par dagar. Så när vi åkte in så fick vi konstaterat att hennes hjärta hade slutat att slå. Så den 12 november 2010 födde vi vår dotter Ebba. Sedan dess har vi försökt att bli gravida, och i februari fick jag ett plus men det slutade i ett missfall.

Men nu har jag fått ett plus igen och det känns rätt så bra. Speciellt bättre än då jag missfallet, har mycket met symptom. Har en massa finnar, är konstant trött och brösten ömmar.

Grattis till er alla som har plussat!

Kram

• emilysvensson
    Sussolita - BF 1/1 - 15:e försöket - 1:a barnet - Vårgårda
    Älskar dig redan- BF 1/1- Har försökt i 3 år med ett tidigt mf- 2:a barnet- Norra Stockholm
    minneli - BF 2/1 - 1:a försöket - 2:a barnet
    Niins - BF 2/1 - 15:onde försöket - 1:a barnet - Halmstad
    EttLitetPyre - BF 2/1 - Provrörsbefruktning (IVF). 1:a barnet. G-ävleborg.
    Frökenolson - BF 3/1 1:a barnet,
    Elinheterjag -BF 5/1 2:a barnet Stockholm
    LoveMe 15:e barnet BF 5/1 2012 Småland
    carro8101- BF 5/1
    - 1:a barnet
    Ellabella04-BF 6/1 4:e barnet 3:e försöket(ett MA i bagaget)
    MissMaggie-BF 6/1- (Tappat räkningen men vi har jobbat hårt på det i ca 2.5 år) Första barnet - Göteborg
    CR- BF 6/1 1:a försöket- 2:a barnet. Skaraborg
    Hitnrun- BF 6/1-
    Föröskt i lite drygt två år med två tidiga mf tidigare. första barnet- Västmanland
    Lillnallen74- BF 7/1 1:a barnet 9:e försöket (ett MA i bagaget)
    emilysvensson- BF 8/1 - 4:e försöket efter PSD i magen - 1:a barnet - Örebro
    Kiyona - BF 8/1
    - 2:a försöket - 1:a barnet - Stockholm
    MiAmore - BF 9/1 - 10:onde försöket - 2:a barnet - Helsingborg
    sarmarg- BF 9/1-
    5 försöket - 3:e barnet
    TriasBlanca- BF 10/1- 3:e försöket- 3:e barnet- Göteborg
    planeraren - BF 11/1 - 9 försöket - 2:a barnet
    lillrumpis mamma- BF 11/1- 1.a försöket- 2:a barnet- Göteborg
    Majskorn- BF ?/1 -4:e försöket (3:e efter MA i januari) Första barnet-Stockholm
  • emilysvensson

Nu har jag pratat med min barnmorska. Ska in den 25/5 för första mötet och jag längtar. Även om jag är orolig så vill jag bara få igång detta och göra upp en plan över hur vi ska göra denna gången.

Angående om vi har berättat än. Jag har endast berättat för två av mina närmsta vänner, har inte haft tillfälle att prata med min familj. Men min sambos familj vet redan och hans närmsta vänner. Att vi berättar så tidigt är för att folk vet att vi försökte bli med barn med tanke på att vår tidigare dog av plötslig spädbarnsdöd i magen. Så vi känner att vi behöver allt stöd vi kan få även om det skulle bli missfall tidigt.

• emilysvensson
    AnnaLovis skrev 2011-05-05 14:19:00 följande:
    Jag hoppar också in här!

Jag plusade i förrgår Glad  den 3/5!  Tid hos barnmorskan den 28/5. Jag är i vecka 5 + någonting, ska bli spännande att få ett datum för BF. Första barnet för oss..  Det är min första graviditet så jag hoppas att allt ska gå vägen!
    Ni är många som skriver om ifall man ska berätta för omgivningen eller inte. Jag har berättat för närmsta familjen och bästa vänner.  Vill dela vår glädje just nu , dessutom skulle dom märka på oss ändå om vi dolde något . Mitt största NO-NO är facebook i början dock.

Har ni märkt något i kroppen? Jag är trött, sover lite dåligt  ibland, tyngdkänsla där nere och molande värk till och från.
    Jag håller med att facebook är ett big no no! :p Vid förra graviditeten så la vi ut ultraljudsbilden för då tänkte vi att det var lagom. Men när det inte blev något så kändes det så extremt jobbigt att alla visste om det.

Jag är extremt trött och känslig. Har även fått en massa finnar och molande värk. :) Men väntar på illamåendet ;)
  • emilysvensson

Idag har det gått ytterligaren en vecka, så idag går jag in i vecka 6.. Önskar att tiden kunde gå lite snabbare :)

• emilysvensson

Jag och min sambo har också pratat med det här att det kan bli december. Men eftersom jag var med om PSD i magen när jag var i vecka 27 sist så hoppas jag att jag får bli igångsatt tidigare och då blir det en decemberbebis :) Om bebisen är klar så tror jag inte att mitt psyke orkar med att undra om h*n lever eller inte. Men som barn tror jag att man nog hellre fyller år i januari än i december. Men vi får väl se, ett barn som mår bra är det jag hoppas mest på :)

• emilysvensson

Igår spydde jag första gången, och just nu ligger jag i sängen och mår illa. Men det är ju ett bra tecken :)

Jag är 23 år och detta är det första barnet.

• emilysvensson
    Sindie skrev 2011-05-12 13:38:59 följande:
    Usch, jag är jättesvullen. Ser ut som om jag bara lever på mc donalds.
    Haha, likadant här! :)
  • emilysvensson

Usch, jag mår riktigt illa nu om dagarna. Förra graviditeten så mådde jag bara illa på morgon, spydde en gång och sedan var det över. Men nu mår jag illa hela dagarna utan att spy. Tusen gånger värre :)

• emilysvensson
    Stellan skrev 2011-05-17 13:13:13 följande:
    Förresten, hur tidigt plussade ni? Tror jag plussade på 3+4. Känns tidigt, kan man ens få plus då? (Spekulerar i om jag är längre gången än vad jag tror.....
    Jag plussade 3+1, men väldigt svagt. Testade två dagar tidigare men då såg man inget. Så det går att få ett plkus så tidigt som 3+4.. :)
  • emilysvensson
    79a skrev 2011-05-19 08:11:18 följande:
    Idag vill jag bara vara kvar hemma o sova....men nej iväg med barnen till skolan, jobba till kl 6, skjutsa till judo ikväll.

Igår åkte jag buss från Marieberg (örebro) till stan och det var min värsta resa nånsin. Krokiga vägar, varmt i bussen och massa parfymlukter. Blä!!! Luktkänsligheten börjar komma.
    Häromdagen stod jag och gnällde när jag snöt mig för att lambi-pappret luktade bajs, köpte annat papper och det luktade inget alls. skumt.
    Åh, bor du i Örebro. Själv finns jag i Kumla :)
  • emilysvensson

Jag tänker på er alla som får trista besked. Börjar själv bli orolig nu.. Ska till BM nästa vecka så jag får se vad hon säger om ett VUL..

Men om cravings, det har jag inte fått några än. Jag blir så himla sugen på något och det kan variera från dag till dag. Idag har jag varit så sugen på sambons mammas mat, spelar ingen roll vad bara jag får det. Kanske är suget på att inte behöva laga själv ;) Annars har det varit allt från apelsin till lökringar från MAX.

Sedan fick jag reda på idag att vi ska ha vinprovning med jobbet om ett par veckor. Så det blir bilen för det är den enda ursäkten jag kan komma på. Men det kommer ändå bli konstigt för jag brukar aldrig ta bilen till jobbet och det går väldigt bra med bussar och tåg. Så jag antar att folk kommer att undra, men förhoppningsvis så får jag inga frågor. Min närmsta kollega vet om det, men jag vill inte berätta för någon annan förrän jag har berättat för chefen och det har jag tänkt runt vecka 12. Åh, jag tycker inte om att ljuga!

• emilysvensson
    KathleenH skrev 2011-05-20 17:54:42 följande:
    Om du inte vill skylla på att du kör kan du alltid säga att du äter nån medicin, typ penicilin eller så, alla fattar ju att man inte blandar sånt med alkohol... Det har jag gjort en gång.. det funkade. Inga frågor.
    Jag har tänkt på det med, men är rädd för frågor om vad jag har varit för sjuk. Och det känns som att kommer trassla till det ännu mer :p Jag bestämmer nog mig just den dagen antar jag.. :p
  • emilysvensson
    Tussenuss83 skrev 2011-05-23 13:25:14 följande:
    Jobbar ni nu eller pluggar eller vad gör ni?
    Hur länge ska ni arbeta/ plugga innan ni börja er mammaledighet?
    Jag jobbar som löneadministratör på ett assistansbolag. Dock har jag varit sjukskriven i tre veckor på grund av utmattning så på onsdag ska jag tillbaka.

Jag  har tänkt att försöka jobba så länge som det går. Jag tror att jag kommer vara som räddast när det gäller bebisen ju närmare förlossningen jag kommer eftersom min lilla Ebba dog i PSD i magen i november. Och då var jag i v.27 så man var ju inte direkt rädd för missfall, kanske att hon skulle födas för tidigt men då kan de ju överleva. Men jag trodde absolut inte att hennes hjärta skulle sluta slå bara sådär utan en enda förklaring. Så även om jag är rädd för missfall nu så blir jag nog mer rädd ju längre tiden går. Så vi får se hur länge jag orkar psykiskt att jobba men samtidigt vill jag inte heller gå hemma och vänta :)
Svar på tråden Januaribebis 2012