• Mamman76

Januaribebis 2012

Hej januari-mammor!
    Plussade ÄNTLIGEN efter 8 försök med mitt tredje fast första gemensamma barn med Älsklingen. BF 1/4 2012!
    Är så lycklig )
    Nu återstår bara några detaljer som att sälja våra bostäder och hitta ett gemensamt hus åt våra sammanlagt 5 barn:-0 Men men, kärleken övervinner ju allt <3

Hur mår ni andra såhär i v4,5,6? Själv mår jag faktiskt jättebra, fast är ju trött och har väldigt ont i brösten,plus att de ökat 2 storlekar:-b 

• Mamman76
    LillaEko skrev 2011-05-08 13:12:10 följande:
    Privat fråga:
    Hur är er sexlust?
    Jag är inte alls sugen.

Men tror det kan bero på att sist när vi hade sex i början så fick jag alltid rosa flytningar efteråt pga torra slemhinnor.
    Vet att MA:t inte berodde på det. Men vågar liksom inte ifall jag även får rosa flytningar denna gång.

Usch, riktigt frustrerande, mest för mig faktiskt. Mannen kan jag ju tillfredställa ändå ;) 
    Själv vill jag BARA anfalla sambon hela tidenSkäms Har supermycket lust!!! Men det beror nog också att vi fortfarande är så äckligt nykäraSolig hihi!!
  • Mamman76
    Frökenolson skrev 2011-05-08 18:24:19 följande:
    härligt, grattis!
    Menar du 4/1?

Jag mår bra, lite yrsel, ont i brösten, lätt sjösjuk känner jag mej ibland.. Väldigt trött!!
    Hahaha ja menar såklart 4/1Tungan ute Lägger till förvirring till mina symtom...Solig
  • Mamman76
    nya mamman skrev 2011-05-08 18:29:15 följande:
    GRATTIS!!!
    vi har oxå lite praktiskt att lösa. Flytta ihop och så där Glad Men det fixar sig!!!
    Jag mår nog bra... större och ömmande bröst, lite ryggvärk men FRUKTANSVÄRT trött! Har just vaknat upp efter nån timmes tupplur på soffan... oj oj Rynkar på näsan
    Så ni bor inte heller tillsammans än? Har ni några barn sen tidigare?Glad Misstänker att ingen av våra resp. ex kommer bli överlyckliga över detta.. vi har två barn var med f.d och separerade båda förra vintern.
  • Mamman76

Herregud, mina TUTTAR!!! De har växt från C-kupa till DD på en veckaSkäms Och de gör så ont, så jag knappt kan duscha,ajajaj!

Ni som har barn sen tidigare, har ni mått olika dåligt beroende på om ni väntat pojke eller flicka? När jag väntade min dotter mådde jag riktigt bra, var mest trött och gråtmild. Med sonen mådde jag ruskigt illa och svimmade flera gånger pga blodtrycksfall mm. Nu mår jag som med dottern, inget illamående eller yrsel utan bara bröstproblem kan man säga;)

• Mamman76
    Maximumtaste skrev 2011-05-09 11:04:41 följande:
    Cia80: okej, då vet jag att det jag känner inte är onormalt iaf:) känns som att det växt på rejält de senaste 4 dagarna:) och brösten ömmar så det känns de ska ramla av:O
    Samma här, kan knappt ha bh på migFörvånad  En kompis kille trodde jag opererat in silikon heheSkrattande
  • Mamman76
    pamatakada skrev 2011-05-09 11:20:25 följande:
    Jag har inte testat mig än men min mens är alltid punktligt men nu är jag den en vecka sen, ska tästa mig den 13/5 för då kommer min sambo hem igen och vi vill kolla tsm, Blir det ett pluss då så är det mitt sjunde barn och vårat fjärde gemensamma.
    efter mina uträkningar enligt första dagen i förra mensen om det plussar så är jag bf 5/1-12
    Spännande! Vilken stor familjSkrattande Jag som tycker vi är många, med 5e barnet på vägSolig
  • Mamman76
    Maximumtaste skrev 2011-05-09 11:43:06 följande:
    Mamman76: hehe och jag har silikon så mina kommer ju bli gigantiska:O.. Jag opererade mig efter att jag fick sonen så får se hur detta blir :)
    Hahaha!!! Härliga tiderSkrattande
  • Mamman76
    IsPlumpeN8281 skrev 2011-05-09 12:21:00 följande:
    Hej!
    Jag ringde BM idag och ska få komma dit den 20 maj. Är i vecka 5 enl digitala gravtestet. Min dotter föddes för tidigt pga GBS så jag är livrädd för att jag ska ha det denna grav också. Men det lät som att vi fick en kanon BM som förstod min oro. Usch kan inte bara denna oro försvinna, hur stor är chansen att få missfall igentligen.

Mina bröst gör satan ont, mensvärk och svullen mage. En del säger att man får större mage andra gången Glad
    Vad är GBS? Jag fick en mycket större mage med andra och mycket tidigare också. Nu var det ju 7 år sen sist, så nu vet jag inte hur det blir med detSolig
  • Mamman76

Jag börjar få ångest redan nu över att berätta om bebisen. Ska börja nytt jobb i augusti, sa upp mitt gamla idag..känner mig som värsta boven Chefen på nya jobbet är jätteglad att jag ska börja där och allt. Usch!

• Mamman76
    SmoochiePoo skrev 2011-05-11 14:53:08 följande:
    Är så ledsen, verkar som jag har fått ett mf...blödde efter träningen nu ganska rikligt, kanske 2 äggkoppar det har dock slutat nu. Men hade ju även massor med molvärk i går eftermiddag....så jag får lämna er här Rynkar på näsan

Lycka till alla andra <3
    Ånej!!!
    Min kompis hade iof en sådan blödning med kramper tidigt i graviditeten och hon är i v33 nu

hoppas det är en vanlig grav-blödning!!
  • Mamman76
    79a skrev 2011-05-12 10:58:28 följande:
    Hej

BF 5/1-2012

Mitt tredje barn och sambons andra. Tillsammans får vi alltså fyra.

Fyra ungar blir plötsligt Större bil, Jobbigare för den som ska vara barnvakt, Återigen blöjbarn och hålla stenkoll.
    Mina barn är sedan tidigare 11 och 7 så de sköter ju sig själva ganska bra. Sambons är 4 och har precis börjat bli mer självständig och klara toalett m.m.

Så varför ger man sig in i detta igen??? Jo för att man bara måste få uppleva det En gång till, annars skulle jag nog ångra mig nå så fruktansvärt den dag det är försent.

Förövrigt är jag i vecka 6, är små grinig, gråtfärdig och lätt illamående. Vill äta hamburgare hela tiden! Brösten växer och ömmar som tusan.

Nån mer här som blir tre eller fyra barnsförälder?

Kram till er alla
    Vi väntar vårt första gemensamma barn, men har sammanlagt 4 sen tidigare. Så 5 barn kommer vi haSolig
  • Mamman76
    Sindie skrev 2011-05-12 13:38:59 följande:
    Usch, jag är jättesvullen. Ser ut som om jag bara lever på mc donalds.
    Haha..samma här! Ser inte klok utTungan ute
  • Mamman76

Säger hejdå och lycka till till alla januarimammor!

Fick åka in akut med ambulans i fredags efter att ha fått så ont i magen att jag svimmade och spydde. Det visade sig vara utomkvedshavandeskap i v7 och blåsan sprack i äggledaren. Min mage fylldes med blod, blödde 1,5 liter! Operationen tog 3 timmar och de fick ta bort hela äggledaren. Nu är jag hemma igen med ett operationssår på magen och det känns så tomt och orättvistGråter  Min lilla bebis är bortaGråter

Ta hand om er!

Svar på tråden Januaribebis 2012