• jinxez

Januaribebis 2012

Jag tog tre st grav test vid påsk, varav ett var clear blue digital. Som visade vecka 2-3.
    Ringde BM och fick tid. Var där idag, men där kollade hon ingenting? Bara pratade med mig om alkohol och tobak..
    Jag har ingen aning om hur det här fungerar, då det är mitt första barn!
    Men hur funkar det? Borde de inte göra några tester så att de ser att allt ser bra ut osv?

Förvirrad...

• jinxez

Okej!
    Skulle vara bra om de kunde kolla så att allt är bra :) Ingen i min familj har dock fått missfall, så jag hoppas att jag slipper det :) Men man vet ju som sagt aldrig..

• jinxez

va oj, så sent som i vecka 18?!
    Nej min bm sa inget om det, bara att vi skulle mötas igen den 15/6 då jag skulle va i vecka 11 enligt hennes beräkningar :)
    Nej jag har inga blödningar än så länge, så vi får hoppas på det bästa!! :)

• jinxez
    Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
    Jag jobbar också på bk, men jag fick beviljat! Hmm, vad jobbar du som?

• jinxez
    Syoss skrev 2011-12-15 12:53:18 följande:
    Jag vet flera inom BK som fått sin GP beviljad, och även dom som inte fått det. Sen finns det dom som "lånat" en besvkrivning av en annan som fått sin beviljad men som i sin tur inte fick det bevijlat. Dom kan ju vara konsekventa iaf :/
    Skönt att du fick beviljat iaf :) 
    Jag jobbar mest i kassa/dt men är även lite överallt när det behövs.
    Usch, nej jag förstår dig! 
    Nej det handlar nog mycket om vilken handläggare man får tror jag, vissa handläggare borde inte jobba där utan skaffa sig ett annat arbete...

Okej, nej det är verkligen inte lätt. Speciellt inte om det är en stressig rest.
    Jag jobbar mitt i göteborg och vi har nästan aldrig en lugn stund.
    Jag jobbar som al så jag kan heller inte gå ifrån och sätta mig ned en stund utan måste vara med hela tiden överallt... 
  • jinxez

Sist jag var hos bm (två veckor sedan) vägde jag 71.9 och de senaste dagarna har jag vägt runt 69.
    Det är min första graviditet, så jag har ingen aning om det är normalt eller inte? Någon som vet? 

• jinxez
    shadowstorm skrev 2011-12-17 14:46:15 följande:
    du kanske har tappat vatten..säkert ingen fara =)
    Okej, det är inget man måste kolla upp tror du? Kan även tillägga att magen har blivit mindre och har haft typ som mensvärk de två senaste dagarna konstant...
    sist ja var hos bm var även bebisen fixerad så det känns inte som att det är pga det? 
Svar på tråden Januaribebis 2012