Inlägg från: KathleenH |Visa alla inlägg
  • KathleenH

Januaribebis 2012

hej hej.. jag har precis plussat idag på BIM-4, det är så tidigt ännu så jag vågar knappt skriva det ens.. jag avvatar lite men ville ändå bara komma in och säga hej.

• KathleenH
    MissT skrev 2011-05-11 19:32:20 följande:
    Grattis och välkommen
    Tack! Ni andra måste väl vara hyffsat nygravida ni med... det är lite jobbigt nu i början när allt är så osäkert och man inte kan prata fritt om det.. eller oftast vill man inte det iaf.
  • KathleenH
    MiAmore skrev 2011-05-13 10:21:33 följande:
    Ingen som har en Bh med D-kupa att låna ut? haha Jag köpte två stycken BH's med C-kupa för att jag inte kan ha mina A-kupor längre. Upptäckte sedan när jag kom hem att jag fyllde ut C-kupan helt och jag hade väldigt ont i brösten när jag kom hem från jobb igårkväll efter att ha haft BH'n på mig hela dagen *ler smått*
    Hmm.. vänta nu.. har du gått från A-kupa till D-kupa redan? Vilken vecka är du i egentligen?? Förvånad
  • KathleenH
    MiAmore skrev 2011-05-13 10:26:08 följande:
    hehe, ja jag fyller som sagt ut en C-kupa iaf.. Är bara i v.5+3.. Så jag undrar vart detta ska sluta..
    Ja jisses.. du kommer få köra dom på ett skottkärra framför dej när du närmar dej förlossningsdatumet!! Skrattande

Jag är i v 3+5 idag... har BIM om 2 dagar men har tjuvat lite och testat tidigt. Jag glömmer bort att jag blir yr av att resa mej snabbt tex, men kommer snart på det när jag gör det gång på gång.. just det.. det var ju så man INTE skulle göra... hehe.. och så är jag kissenödig hela tiden, svårt att sova. Men inga spänningar eller känningar i brösten ännu, men det kommer nog snart om detta håller i sej.
  • KathleenH

När vi ändå prata om symptom... Jag blir lite yr och är kissnödig hela tiden och börjar bli lite mera trött. Och så känner jag ibland av nån molande värk, och jag kan inte bestämma om det är bra eller dåligt. Jag är på BIM-2 och försöker minnas hur jag bruakr känna innan mens, men det är nog inget molande då, bara ett tryck i korsryggen dagen innan. Fy vad man analyserar allt hela tiden!

• KathleenH
    MissT skrev 2011-05-16 20:07:57 följande:
    Min mage är rejält trög och jag har fått en liten gravidkula som syns tydligt om jag har något tight på mig. Vi har ju inte berättat för så många ännu så det får bli tights med tunikor/klänningar/långa skjortor framöver. Gillar inte att gå i jeans längre utan mjuka sköna byxor.

Fick tråkiga nyheter i morse som tagit bort lite gravidglädje....min älskade morfar gick bort i morse. Har inte berättat för min släkt än att jag är gravid men hoppas på positivt besked på vul på fredag och då berättar jag det nog efter det...eller om jag väntar ett tag till. Det är svårt att veta när det är "rätt tid" alla sörjer ju och är ledsna.....
    Vad tråkigt att höra om din morfar, jag vet hur det känns. Alla reagerar ju olika så det är svårt att råda, men för ett år sen gick min morbror bort, alldeles för ung, och två veckor senare föddes min brorson, och det var oerhört skönt att kunna blanda sorgen efter morbror med glädjen att lille Emil kom till världen. Så jag tror att ett snt besked ger glädje och att det kan vara skönt att tillåta sej att både skratta och gråta samtidigt!
  • KathleenH
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 10:55:43 följande:
    Hej tjejer!

Vet inte om vissa minns mig från några sidor tillbaks, men jag kan glatt räkna in mig i tråden igen Skrattande
    VUL gjordes den 11/5 pga bruna flytningar och ont...då såg barnmorskan en hinnsäck som var lite för platt, men inget foster :(  Haft en helvetesvecka med oro o ångest, men idag  Idag var det dags för vårt andra VUL,

Döm om vår förvåning när vi såg att lilla pyret lever och vi såg ett tickande litet hjärta!! Glädjetårar! Vi blev tillbakaflyttade till 6+0 idag och BF den 10 Januari!
    Nu tänker jag slappna av och njuta av den här graviditeten, hoppas på det bästa för alla er andra med.
    Början till illamående, molvärk och lite ömma bröst. Jäkligt körig mage sen början av graviditeten...Annars mår jag hur bra som helst!! :)
    Åh grattis!! Jag kommer ihåg dej! Vad härligt att få ett sånt glädjebesked när man tror att det är över! Helt underbart!! Själv är jag i v. 4+3 idag så jag går ständigt och oroar mej men hoppas innerligt att fröet vill stanna.
  • KathleenH
    bumbi 84 skrev 2011-05-18 20:49:41 följande:
    Ringde och bokade tid hos bm idag å dom räknar ju alltid efter sista mensen men för mig som har en längre cykel blir det ju hel galet så jag hittade på mitt eget datum 2 veckor innan äl så nu säger även dom rätt vecka och rul blir rätt förra ggn skickade dom mig på rul i vecka 16 trots att jag sa det   så nu kör vi med en liten vit lögn denna gång så prover ska tas omgående och sen blir det dit den 1 juni och 1 juli.

Men lite besviken då "min" bm inte hade några tider kvar men förhoppnings vis kan jag gå hos henne efter rul
    Jag har också bokat tid hos BM och dagen efter får vi vårt första VUL. Jag har 35 dagars cykel och förra gången blev jag framflyttad några dagar, det är ju alltid trevligt =) Tycker många får flyttas tillbaka annars.. så nåt positivt är det väl. När de väl har mätt bebisen så vet dom ju ganska så exakt.
  • KathleenH

Jag var bara sugen på fet mat förra graviditeten.. tyvärr syns det fortfarande på vågen och det är inte alls kul! Den här graviditeten ska jag försöka att motstå sånna sug och bara äta nyttigt.. lycka till.. Obestämd

Svar på tråden Januaribebis 2012