• glaad

Januaribebis 2012

Hejsan! :)

Jag plussade för två dagar sen, så om mina uträkningar stämmer är jag i vecka 5 (4+2). Detta blir mitt andra barn. :)

Vågar knappt tro att det är sant än då detta inte alls var planerat. Men också pga tidigare missfall innan första barnet.

• glaad
    Gladamamsen - Tack! :) Har en son som är 9 månader. Så blir hemma med två småttingar, ska bli väldigt spännande. ;)
  • glaad

Mina symtomer består av molande värk (nästan hela tiden), Kissar konstant, grinar till biggest loser, blir arg när jag inte har någonting gott att äta hemma, kan inte sova och blir yr så fort jag ställer mig upp.

Ändå är jag bara glad att jag känner någonting. ;) 

Värken i magen är ju dock som mensverk och kan få mig lite orolig. Men hittade en bok jag fyllt i när jag var gravid med sonen, där har jag skrivit att jag hade konstant molande värk tills vecka 10-11. Känns lite lugnande! 

• glaad
    Västeråsmamman skrev 2011-05-14 11:16:44 följande:
    Oops idag känns det som om magen har svullat rejält. Vill inte att det ska synas än på några veckor...
    Har ni berättat för omgivningen ännu? Vi väntar gärna så länge som möjligt.
    Jag känner också att magen har svullat upp en hel del på kvällarna. Men är mitt andra barn och då säger dem ju att magen kommer fortare. Har du barn sen tidigare?

Jag har berättat för enstaka, men bara för närmaste just för att vardagen ska underlätta. Så som varför man slutat med vin helt plötsligt osv. :) 
    Vill helst också vänta tills i alla fall vecka 12 paserat. Med sonen berättade vi för familj och vänner i vecka 17, men då hade jag ju ingen mage heller.

Svar på tråden Januaribebis 2012