Inlägg från: Mysgosmys |Visa alla inlägg
  • Mysgosmys

Januaribebis 2012

Hej hej :) Jag går in i vecka 8 idag och har haft fruktansvärt med gaser idag! Trodde det var MF på gång för jag hade såna kramper och så ont i magen på jobbet sista timmen (kan ju inte fisa på jobbet!), ville bara hem och fisa så jag kunde se om smärtan försvann... Och det gjorde den :P

Jag är även jättesvullen om magen, mår illa om jagi nte äter postafen och är sjukt sötsugen! Men mat tilltalar mig inte alls...

Har även ett helvetiskt humör som mannen fått känna på, skulle tro att jag kommer att vara singel när bebis kommer... haha.

• Mysgosmys

Jag har hemska humörsvängningar och börjar gråta för allt... nu har min man uttryckt önskan om abort tre gånger denna vecka vilket naturligtvis har fått mig att börja störtgråta.. jag vet att han inte vill göra abort, men han säger det alltså ändå och nu förstår han inte varför jag är så ledsen "för han har ju sagt ursäkta"....

• Mysgosmys

Mamman76: Beklagar verkligen! Fy så tråkigt! :( 

• Mysgosmys

här är det också inskrivning för mig i vecka 10... :P

• Mysgosmys
    twistedtofit skrev 2011-05-15 21:39:40 följande:
    ok, här har man först hälsosamtal v 7-8 och sen inskrivning v 12
    Jag hade hälsosamtal i vecka 6 och ska på inskrivning i vecka 10 :P
    Fast min bm verkade lite virrig.. jag skulle ringa och avboka om jag får missfall ^^ 
  • Mysgosmys

Oj vad tidigt så många gör ul o vul!
    Är det något ni har bett om att få? Får ni betala det själva?
    Eller är det för att ni har tidigare "problem" i bagaget? 

• Mysgosmys
    LoboSonora skrev 2011-05-16 20:19:34 följande:
    Får man vara med här ? :D jag har BF 18 januari :) mitt andra barn
    Välkommen! Och grattis! :)
  • Mysgosmys

Ok, då vet jag... Hade velat göra vul själv, men har för mig att det är nå risker med det så därför tycker de inte att man ska göra det så tidigt??
    Livrädd för mf och ma, men bm verkar tro att det knappt händer för hon viftade i stort sett bara bort mig när jag försökte diskutera min oro... 

• Mysgosmys
    minneli skrev 2011-05-17 10:50:25 följande:

Åh jag skulle inte tagit ett till test, nu har jag börjat nojja mig över att det inte är lika starkt.. suck..

Vad tror ni?
    HCG är ju som högst i början så det är normalt att det avtar lite.. :P
  • Mysgosmys
    Mysgrodan skrev 2011-05-18 07:29:24 följande:
    Jättetråkigt för er som verkar ha fått missfall!! Gråter Verkar vara ganska vanligt att man får det tidigt. Blir lite orolig själv!Grattis!!! Skrattande

Kom på nåt såå bra i morse! Har snart tänkt berätta för familjen om graviditen och vad passar bättre än på morsdag som kommer snart. Då kan man ju säga typ: Ja, nästa år får jag kanske bli firad på den här dagen. Solig
    Haha ja, jag sa det strax före valborg till maken, att vi ska berätta för familjen på mors dag :P Kommer då vara i vecka 10. Jag har skaffat en tröja som det står "jag ska bli mormor" på som mamma ska få :P
  • Mysgosmys

Ja jag undrar också, det är ju så många i trådarna jag är med i som råkat ut för detta hemska, och så nu min väninna som bara var 3-4 veckor längre gången än jag... :S

• Mysgosmys

Jag äter också POSTAFEN ;) Men bara i nödfall eftersom man blir så trött av dem... Är ju redan aptrött liksom. Men det är så skönt att tröttheten börjar ge med sig nu, men å andra sidan är jag rädd för att den ger med sig för att det inte är nån bebis längre... :S 
    Usch vet inte varför man ska nojja så... 

• Mysgosmys
    emilysvensson skrev 2011-05-20 17:58:49 följande:
    Jag har tänkt på det med, men är rädd för frågor om vad jag har varit för sjuk. Och det känns som att kommer trassla till det ännu mer :p Jag bestämmer nog mig just den dagen antar jag.. :p
    UVI? :P
  • Mysgosmys
    cabrera skrev 2011-05-21 21:08:51 följande:
    Ojojoj paaaaniiiik har precis fått en brun/rosa flytning ... :S Kan de vara missfall på G vad tror ni??
    Hoppas inte det, vilken vecka är du i?
  • Mysgosmys
    cabrera skrev 2011-05-21 21:18:48 följande:
    6+1 .... :(
    Det är ju vanligt att man får en blödning mellan vecka 6-8 har jag läst, så det är ju inte säkert att det är nåt..
    Jag letar febrilt efter sidor som säger att det kan gå bra även fast man blöder i v9 som jag gör nu, men hittar bara mellan 6-8...

Men jag hade en rosa flytning i v6 eller v7 och det var ingt mer sen, så kommer det inget mer så är det nog lugnt :P

Själv har jag blödigt i 3 dagar nu brunt/rosa, men nu ikväll blev det rött och lite mer så nu har jag tampong i.. ingen smärta dock, men känner mig inte gravid längre så tror det är missfall här.. :( 
  • Mysgosmys
    cabrera skrev 2011-05-21 21:28:21 följande:
    Får väl helt enkelt vänta o se då.. Åh va jobbigt.. håller tummarna att de inte är någon fara iaf! Det är ju så svårt o veta har googlar som en tok o alla har ju sina olika historier..en tjej blödde tills v 14 men allt var normalt.. Så man vet ju aldrig egentligen...
    Ja jag hoppas att det inte är nån fara för nån av oss!
    Ja jag har googlat hela dagen, utan överdrift! Och all min lediga tid sen torsdag morgon...
    Ja jag har också läst en massa, så man blir ju så förvirrad! Finns inga säkra tecken på mf och det finns inga garantier... :(
    Syoss skrev 2011-05-21 21:32:27 följande:

Till er som blöder: Det är säkert ingen fara, det är vanligt att blöda lite i början, och hela graviditeten för många. Så länge ni inte har ont och blödningen tilltar så behöver ni nog inte oroa er. Ring till BM på måndag om det inte är bättre?
    Jag hade en rosa/brun flytning förra helgen men allt är bra i magen på mig :)
    Håller tummarna för er!

Försöker ju tänka så, mn jag känner mig inte gravid längre och mina bröst slutade ömma i samband me att jag började blöda så är inte så positivt inställd... Ingen smärta ännu, men det var ju brunt/rosa tills idag då det blev klarrött och jag hade en tampong i förut idag.. tog dock ur den nyss, den var inte fylld.

Men visst borde det väl komma en klump om det är mf, smärta eller ej? Så jag kan väl vara lugn tills det kommer en klump åtminstone? 
  • Mysgosmys
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Jag också! Började blöda i torsdags som sagt, o ingen smärta.. Men folk säger att man inte kan ha missfall utan smärta, å ändå finns det de som fått de! Kom det någon klump eller så för dig? Det gjorde det för mig idag... Har inte åkt till akuten dock... Vilken vecka var du i?
  • Mysgosmys
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:08:23 följande:
    Fick missfall idag =/ har blödigt sen i onsdags och idag kom det klarrött blod men jag har inte haft ont eller nånting men fick åka till akuten ändå o kika o det var missfall. Tråkigt men sånt som händer så vi får ta nya tag !

Ska man vänta tills nästa mens innan man försöker igen ? Det är mitt första missfall och jag har ingen aning..

Håller mina tummar för alla er andra som blöder att det inte är någon fara ! Det är ju väldigt vanligt..

Det känns lite jobbigt men jag tänker att det förmodligen var något som var fel med fostret, då känner det lite bättre.. :) Kram till er
    Och beklagar verkligen!
  • Mysgosmys
    LoboSonora skrev 2011-05-22 21:51:45 följande:
    Ja jag har oxå hört att det ska göra j*vligt ont men alltså jag har på min höjd haft lite mensverk bara. Men jag förstod nästan att det var missfall när det kom rätt mkt blod idag och det vr lixom mörkrött. Nja nä jag skulle nog inte kalla de klumpar men det var lite mer blod på vissa ställen , isf pyttepytte klumpar, inget jag reagera över iaf, och det kom nu ikväll efter jag vart på akuten och allt e redan ute så har ingen aning vad det är för nått..
    Jag var i vecka 6 (5+4) .

Hoppas så innerligt att det inte är missfall för dig ! Det behöver ju verkligen inte vara så. Sist jag var gravid, med min son, så blödde jag jätte mycket i vecka 13, det var så mycket att jag fick ha en dubbelvikt handduk i min killes kalsonger och jag blödde igenom, och då åkte vi till akuten o det var lungt :) Så ta inte ut nått i förskott.. Ring gyn imorgon så får du komma på en kontroll.

Till mig sa dom först att jag skulle avvakta en vecka och sen ringa tillbaka till gyn men sen ändra dom sig och ringde upp mig så jag fick komma in, och det var ju skönt så man inte går o tror att man e gravid så är man inte det..

Håller tummarna för dig !
    Hmm ok.. Ja då var det ju ett väldigt tidigt MF, så då har jag hört att det kan kännas som vanlig mensvärk... Men efter vecka 8 bör det göra ondare vad jag har förstått... Men jag tog en alvedon igår kväll innan jag la mig för säkerhetsskull, kansk hade jätteont i sömnen utan att märka av det och sen blödde ut klumpen imorse... :S

Hoppas inte heller att det är missfall, men det känns rätt så kört faktiskt... =(
    Ska se vad bm säger imorgon, om jag kan få en tid till ul...

Det är ju nästan värre om man går och tror att man inte är gravid och så är man det, man kan ju stoppa i sig konstigheter! 
  • Mysgosmys

Lämnar denna tråd nu då jag är väldigt säker på missfall... Lycka till allihop!

Svar på tråden Januaribebis 2012