Januaribebis 2012
Sonen är född 15de april :)
Fast jag hoppas inte på för mycket. Känner mig rätt likgiltig än så länge.
Speciellt efter senaste MF:et som var så sent.
Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge!
Är idag 10+4 och var på inskrivningen för en liten stund sedan. Hade gått upp 2 kilo och hade bra värden.
Men fy vad läskigt det var att ta blodproverna :S Hade en nål i armen i flera minuter.. ugh.. hur många ggr under graviditeten gör man detta?
Förstår ju att det blir några ggr.. men ungefär hur ofta? Ska inte till MVC nu förens i Oktober sedan.. gud vad långt bort!! Och ultraljudet blir när jag är i v17-19.. långt bort ju... :(
Hej!
Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.
Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?
Jag vägde mig imorse, går in i vecka 12 på fredag och jag har inte gått upp ett gram. Känns lite skumt, borde man inte gjort det? Jag har ju fått lite mer mage, absolut, men vågen står still. Jag har mått illa hela tiden men inte spytt nåt.
Nån mer som inte gått upp nåt än?

Det beror helt på vad man får för barn, men är det ett kräkbarn så kan det ju bli flera ombyten per dag!
Vi hade mkt kläder, men det blev ändå tvätt var och varannan dag.
Lycka till förresten Lilla Eko! Hoppas att er lilla kommer innan 12-slaget.
I onsdags den 11 januari 02:35 i vecka 38+2 tittade vår lila pojke ut efter en supersnabb förlossning.
Kände en värk vid 23:00, sedan ingenting. Vattnet gick 00:40 och då började jag känna svaga värkar. Ringde till förlossning som sa att vi skulle avvakta, men skickade sambon till att lämna dottern direkt och när han kom hem så åkte vi in. 01:40 var vi inne och jag blev undersökt, 4 cm öppen. Tog en dusch och 02:15 bad jag sambon ringa på signalklockan för då började krystvärkarna! Han hade bråttom ut den lille..
För alla er som väntar, hoppas att ni har era små hos er snart och gå på er egen instinkt. Det är inte alla som har 3-5 minuter mellan värkarna!