Inlägg från: plingplong |Visa alla inlägg
  • plingplong

Januaribebis 2012

Hej! Fick ett plus förra söndagen och BF är 19/1 -2012.
    Har även en son född feb-2010

Har läst igenom tråden lite och tycker det verkar som att alla har så mycket symtom, själv har jag endast lite molvärk och lite lite ömma bröst.
    Förra grav var jag supernojjig mest hela graviditeten så den här har jag bestämt mig för att lugna mig lite...köpte en angelsound förra grav och det kan jag verkligen rekommendera! Tror det var efter v.11 man kunde börja höra hjärtljuden. Man ska inte lyssna så ofta men det var verkligen värt dom 300:- den kostade att kunna lyssna på lillhjärtat när man var extra superorolig.

• plingplong
    LoboSonora skrev 2011-05-21 13:56:46 följande:
    Hejsan!:) Jag har oxå en son född feb-10 och jag har BF 18 januari :D Skulle va kul om vi kunde följas åt när vi har nästan samma datum :D
    Håller med dig där med symtomen, själv har jag inga alls förutom att jag är lite mera hungrig bara =) Vart kan man köpa sån där angelsound ? Hur tidigt hörde du din sons hjärtslag ?
    Va kul!! Skrattande Vilket datum är din son född?
    Jag beställde min angelsound på tapperviking.se men tror det finns begagnat på både tradera och blocket.
    Hjärtljuden hörde jag den 12/8, första gången jag testade...tror kanske jag var i vecka 12 eller 13 då.
  • plingplong
    LoboSonora skrev 2011-05-21 17:56:57 följande:
    Verkligen :D han e född den 10onde :) Din då ? Okej ska kolla upp de, måste definitivt köpa en :D skit coolt ju =) roligt när man kan låta släktingar o vänner lyssna =)
    Min pojke är född den 11:e! =D Vi hade väl BF efter varandra nu också va? du den 18/1 och jag den 19/1 =)
  • plingplong
    Syoss skrev 2011-05-21 16:36:10 följande:
    Jag var tvungen att googla Angelsound. Hade ingen aning om att det finns såna där saker att köpa! En sån måste man ju ha Skrattande jag ska investera i en.
    Ja det var helt klart det bästa köpet under min förra grav, speciellt mellan vecka 11-22 då man inte kände några rörelser.
    Hoppas på att känna rörelser lite tidigare nu när det är andra barnet.
  • plingplong
    zatori skrev 2011-05-21 20:53:08 följande:
    Hej! :)

Plussade i tisdags på min andra pergokur, efter nästan 2,5 års försökande. Känns helt osannolikt och overkligt! :D Är i v 5 (4+5) så bebis kommer i slutet av januari om allt vill sig väl!
    Symtom än så lä'nge ömma bröst och molvärk då och då i magen, samt oerhörd trötthet. Dessutom är jag hungrig typ hela tiden! Hoppas slippa illamåendet.
    Grattis! Skrattande
  • plingplong

Jobbigt för er som mår illa...=/ Själv mår jag nästan som vanligt, ganska mycket molvärk bara, mest på kvällarna.
    Är i vecka 5+4 idag så känns som att man har sååååå långt kvar...
    Har alla här ringt BM och fått tid för inskrivning? Jag tänkte nog vänta tills måndag, är så nojjig så känns som att jag vill vänta så länge som möjligt...

• plingplong
    shadowstorm skrev 2011-05-24 18:38:47 följande:
    Ja vi bor i lägenhet och sist hade jag korg och jag tyckte det var jobbigt. men då tänker jag såhär. Vi får barn mitt i smäll kalla vintern och jag bor uppe i västernorrland i Sundsvall och vi har KALLA vintrar så är inte citykorg varmare då?
    Då bor vi ganska nära varandra då, jag bor utanför Härnösand =) Då kanske vi ses på BB Skrattande
  • plingplong

Min son kommer vara 1 år och 11 månader när bebisen kommer så vi tänker köpa en syskonvagn, gärna begagnad om vi hittar. Vill ha en med vändbart styre så jag kan ha båda barnen mot mig.

• plingplong
    shadowstorm skrev 2011-05-24 19:50:37 följande:
    Ja precis :) haha...när har du BF ?? :) jag har själv 11 jan men lär blir tillbaka flyttad som sist

Jag har BF den 19 januari, sonen föddes 5 dagar före BF så hoppas jag slipper gå över den här gången också.

• plingplong
    roxylady skrev 2011-05-25 09:17:36 följande:
    Alla beskriver hur trötta ni är. Jag tror jag slipper det än så länge. Eller är det lugnet före stormen när man är i 5+6?
    Jag är i v 5+5 idag och har inte heller känt av nån överdriven trötthet, minns inte att jag gjorde det förra graviditeten heller...
  • plingplong
    Cvb skrev 2011-05-25 13:49:46 följande:
    På första hälsosamtalet, bör fadern vara med då ? Är det hälsofrågor och dylikt till honom med ?  :)

- Jag funderar på att göra ett vul/ul privat, för att se den lille. Någon som vet en bra person, helst kvinna i Sundsvallsområdet ? :)
    Förra graviditeten gick jag och gjorde UL hos Ludmila i Sundsvall, hon är jättebra men brukar vara svårt att få någon tid så ring på en gång.

060-17 20 60
  • plingplong
    Butikslager skrev 2011-05-25 22:08:17 följande:
    Trött som tusan är bara förnamnet! Jag slocknade två timmar idag när sonen tog sin vila. DÖSKÖNT! Fast jag är ändå skittrött konstant och hela tiden.

Dessutom mår jag illa och kräks med jämna mellanrum. Helt plötsligt kommer det bara och jag måste kräkas för att det ska bli bättre. Har märkt idag att jag blir mest illamående när jag kör bil! Det är ju lagomt dumt!

Sen har jag växtvärk som tusan och är svullen som fan. Magen är lika stor nu som i vecka 15 med sonen.
    Yrseln är också jobbig. Känner mig lite halvlullig typ.

Nästa vecka ringer jag nog BM och ber om ett VUL.

Hur tidigt har ni vart på VUL och sett ett hjärta?

Med sonen var vi i vecka 9..? Tror jag..
    Vecka 7 eller 8 tror jag vi såg med sonen
  • plingplong

Vecka 6+0 idag och imorse var det blod på papperet Rynkar på näsan
    Har inte blött nått mer sen dess men gissar på att det är missfall på G.

• plingplong
    Endo86 skrev 2011-05-27 09:26:00 följande:
    Fyy vad tråkigt.. men det behöver inte vara så.. för mig kom det oxå lite blod men det var bara en sorts cysta som hade gått sönder.. man har tydligen sånna cystor när man är gravid, kommer inte ihåg vad dom heter dock.
    ring till gyn så du får komma och kolla.

Håller tummarna för dig...
    Tänkte avvakta tills nästa vecka och se om det kommer mer blod. Gör det inte det tänker jag ringa och kräva ett VUL.
    Har knappt haft några symtom så känns som att jag har kännt på mig det här hela tiden...
  • plingplong

Majskorn: Lycka till, håller tummarna för oss båda!

Silverklar: Tack

• plingplong
    MaHo89 skrev 2011-05-27 09:59:14 följande:
    plingplong, tänkte bara säga att jag förlorade alla mina symptom förrförra lördagen, fick veta att hcg-mätningen såg dålig ut, jag har blött två gånger under tiden till igår (bara lite) men igår såg proverna bra ut och jag fick se ett hjärta slå =) Så man vet aldrig =O
    Grattis =) Vad skönt att se att allt är bra! Hoppas det blir samma för mig, har fortfarande inte blött något mer så får väl se hur det är resten av helgen.
  • plingplong
    Endo86 skrev 2011-05-27 12:39:22 följande:
    Det tycker jag absolut att du ska göra, ge inte upp hoppet du kan vara hormonerna som är lite söliga.

Lycka till och jag hoppas du skriver här sen så man får veta hur det gått :)

Tack, ja det är klart jag uppdaterar =)

• plingplong

Idag startade mitt missfall riktigt efter att ha småblött sen i fredags.
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)
    Men men, bara att försöka igen!

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1

Svar på tråden Januaribebis 2012