Januaribebis 2012
Hej,
Hoppar in här och presenterar mig. 5+1 idag.
Gravid igen efter 2 IVF och en FET. Haft 3 "naturliga" graviditeter innan varav den första och den sista resulterade i MA. Tvåan blev en liten tjej som fyller tre år i juni.
Alla mina tre tidigare graviditeter har jag haft tydliga symtom flera dagar innan bim och även plussat före. Denna gång har jag inte känt av någonting och var helt säker på att det inte tagit. Men när jag tog grav.test för att "skrämma igång" mensen var det ett PLUS! 
Dock orolig för speciellt MA, om det här går åt skogen blir det troligen adoption för oss. Vi har kvar ett fryst embryo i frysen, men inte säkert att det klarar upptining, fäster osv. ... Så den här graviditeten är i princip sista chansen för oss att få ett till eget biologiskt barn.
Har nästan inga symtom, men försöker vara positiv. Kunde jag plussa utan symtom kanske jag kan vara fortsatt lyckligt gravid utan symtom...
Har ett första vul inbokat 9 jun (7+1) och vul + inskrivning 23 juni (9+1). Vi börjar med vul innan inskrivning för att se att allt ser bra ut.
Håller tummarna hårt för att det ska gå bra hela vägen för oss alla!
ps: Pernillis: Vid MA fattar inte kroppen att embryot/fostret dött och stöter inte ut det (direkt). Därför kan t.ex. livmodern och magen fortsätta växa och även övriga symtom fortsätta som vid en vanlig graviditet. Det är därför som MA är så lömska jämfört med vanliga MF. Fast vad gäller mig så har just brösten varit ett tydligt tecken vid de två tidigare, större spända bröst vid graviditet med dottern, bara lite bröstpirr vid de två MA:n även om jag hade övriga symtom i ungefär samma grad. Men jag tycker man ska försöka tänka att "man väntar barn och inte MF/MA" även om det kan vara svårt. Just nu är vi ju faktiskt alla gravida!