• Endo86

Januaribebis 2012

Hej jag tänkte hoppa in här.. jag plussade igår :D mitt första barn sambon andra :) jag har tokömma bröst spänningar i nederdelen av magen ( vilket oroar mig ) illamående när jag äter något på morgonen samt jääääätte hungrig..tror jag har BF runt den 11 jan 2012..

• Endo86

fick tid hos BM 24/5, vad gör man där första besöket??
    Bara jag och min sambo som vet.. men vill berätta för hans son som är 10 år.. han skulle bli sååå glad :)

• Endo86

Grattis Zaarha Till plusset :D själv plussade jag i onsdags och har BF enl FL den 11 Januari :D

• Endo86

Tänkte att det skulle vara kul med en BF Lista så man får se hur många vi är och vart vi finnas.. så jag börjar med mig så hoppas jag att fler kopierar och lägger till sig själva :)

Plus JanuariBebisar 2012 Plus

GravidEndo86                Baby BF 11 jan 2012          Eskilstuna

• Endo86
    roxylady skrev 2011-05-27 09:16:59 följande:
    Någon mer som käkar mamma vital? De tabletterna får jag kväljningar av för att de är så stora trots att jag bryter dem på mitten :S
    Jag äter Lifeline Care Gravid kosttillskott och där är det 4 piller varav en som är ganska stor men då fick jag medcoat tablett överdrag och det funkar faktiskt JÄTTE bra man hinner inte ens reagera och svälja utan den bara glider ner :) testa medcoat finns på apoteket.

Jag var på VUL i tisdags och fick se mitt lilla frö <3 hjärtat tickade jätte stark :)
  • Endo86
    plingplong skrev 2011-05-27 09:20:00 följande:
    Vecka 6+0 idag och imorse var det blod på papperet Rynkar på näsan
    Har inte blött nått mer sen dess men gissar på att det är missfall på G.
    Fyy vad tråkigt.. men det behöver inte vara så.. för mig kom det oxå lite blod men det var bara en sorts cysta som hade gått sönder.. man har tydligen sånna cystor när man är gravid, kommer inte ihåg vad dom heter dock.
    ring till gyn så du får komma och kolla.

Håller tummarna för dig...
  • Endo86
    plingplong skrev 2011-05-27 09:33:45 följande:
    Tänkte avvakta tills nästa vecka och se om det kommer mer blod. Gör det inte det tänker jag ringa och kräva ett VUL.
    Har knappt haft några symtom så känns som att jag har kännt på mig det här hela tiden...
    Det tycker jag absolut att du ska göra, ge inte upp hoppet du kan vara hormonerna som är lite söliga.

Lycka till och jag hoppas du skriver här sen så man får veta hur det gått :)
  • Endo86
    curiosa skrev 2011-07-02 22:24:53 följande:
    13+0 idag men jag funderar på hur det står till egentligen.
    Har sån konstig smärta i typ vänster äggstock. Det hugger till och gör jätte ont men släpper lika fort.
    Inget blod och annars inget konstigt.

Nu syns det såpass att jag fått frågor från arbetskompisar mm , går inte att dölja längre. Blir dock väldigt orolig eftersom jag känner den smärtan jag gör....
    hejsan. Pratade med min barnmorska om exakt samma problem och som ovanstående sa så är det bara ligament som känns.. helt normalt eftersom dom töjer sig så mycket när livmodern växer i den rekordfart den gör nu :) så allt e fint och njut av din graviditet :)

Själv har man fårr ishias nerven i kläm.. hmm inte kul vill jag lova.. någon som har tips på att lindra det lite??
  • Endo86

Hejsan!
    Skriver inte så mycket här utan läser mest men är lite orolig nu och tänkte fråga om detta jag känner e normalt..
    Jag har alltså en tryckande känsla nere i magen.. inte ned mot underlivet utan bara nere i magen och sen har jag ont/obehagligt spänt över magen typ rakt över naveln och ut mot sidorna.. vad är det?? växtvärk eller vad?? jag e i vecka 29 nu och lille bebis sparkar och rör sig som vanligt..

Oerhört tacksam för svar..

• Endo86

Har haft ont i nedre delen av magen nu i en vecka igår blev det extremt o jag åkte till förlossningen.. en halv cm kvar på tappen och öppen ca 1,5 cm.. fick åka hem på 2 citodon.. har fortfarande ont men kan inte säga att jag har "värkar" direkt.. hmm om det bara kunde dra igång ordentligt nu! vecka 39 nu ( 38 + 4)
    Någon mer som haft liknande.. betyder detta att det e på G eller vad??

• Endo86
    mabuse skrev 2012-01-01 19:29:53 följande:
    Jag var på förlossningen imorse och halva tappen var borta och som jag förstod var det 1 cm öppet (vet om man egentligen kan säga öppet innan tappen är utplånad?). Har också mycket ont i nedre delen av magen, som mensvärk och tryck och så, men inga värkar som jag uppfattar det, så det verkar som vi har det ganska lika. Men barnmorskan sa till mig att det inte behöver betyda att något är på gång och på det jag googlat fram verkar det stämma. Det är bara att vänta och se helt enkelt! Snart snart är våra bebisar här!

Helt underbar video shadowstorm! 
    Aha.. jag frågade oxå om detta betydde att det var på G och BM sa - Ja det e det absolut, det kan avta dock för att sätta igång igen om 2-3 dagar. Jag tror iallafall inte att du kommer gå tiden ut.

Sen är ju frågan vad man ska tro själv.. känner ju att något inte e som det brukar om man säger så¨.. :) Jaaa snart e dom här de små liven... Och Lycka Till!!
  • Endo86

Den 4 januari kom min lille son :) han vägde 3385g och var 48 cm lång.. han kom i vecka 38+6 :)

Svar på tråden Januaribebis 2012