Inlägg från: villemoel |Visa alla inlägg
  • villemoel

Januaribebis 2012

Jag ska göra ett VUL den 14/6 för att se så hjärtat slår. Efter många missfall vill jag se att allt ser bra ut. Det gör jag på privat klinik ock kostar 250 kronor. För mig är det värt allt. Jag går in i v7 imorgon och de flesta vill vänta med VUL till v8-10 eftersom man då säkrare ser hjärtat även om det med mycket bra utrustning och duktig läkare kan se från någon gång under v6. Jag kommer även göra KUB.

• villemoel

Det kan vara jobbigt att inte veta hur det är inne i magen men jag lever efter en god väns ord "du väntar barn inte missfall" och så länge jag mår bra och känner mig positiv så går det bra. Med första barnet mådde ja som nu och allt gick bra. Vid mina missfall (varav två har fått framkallas av medicinen pga dött barn de andra 6 spontana) har jag inte kännt samma som nu och ar det gått snett. Försök tänka positivt

• villemoel

Datorn ett av mina missfall var en såkallad missade abortion och då blöder man aldrig kroppen fortsätter tro att man är gravid och prognoser växer trots att embryot slutat växa. Jag märkte det på ett VUL och fick framkalla ett missfall dagen efter. Inget av mina missfall har varit det andra likt men det som varit samma på alla (sex under förra året och två detta år) är att jag känt på mig att något inte varit som det skulle. När jag nu såg plus på.stickan blev jag glad och denna gång känns det rätt och ok än så länge. Som förra gången när jag gick hela vägen. Jag vill inte vara elak men det är möjligt med missfall helt utan blödning.

• villemoel

Jag vet mycket väl att man är nojjig jag är det jag också (kanske mer än många andra efter åtta missfall) men jag är även sådan att jag vill veta alla möjliga fakta både positiva och mindre positiva. Jag ber om ursäkt om jag trodde att fler är som jag och ska inget mer yttra här.

Svar på tråden Januaribebis 2012