Inlägg från: Mysgrodan |Visa alla inlägg
  • Mysgrodan

Januaribebis 2012

Hoppar in här jag med. Fick ett tydligt pluss i morse!!! Skrattande Är i vecka 4. Inga barn sen förr. 27 år gammal. Bor i norrland. (mer än så vågar jag inte säga än) Flört
    Ska bli såååå spännande!! Vi har försökt i ca 1 år och nu äntligen verkar det ha tagit!! Inga speciella symptom än, drar lite i vänster ljumske/äggstock och sen har jag lite ömma bröst.
    Jobbigt det ska bli att vänta med att berätta för alla!! Måste man vänta till man är i tredje månaden?

• Mysgrodan
    MyFairytale skrev 2011-05-16 12:44:13 följande:
    Hej hej :) Hoppar in här och hoppas att man kan få dela med sig av sin lycka och sina symtomer osv. Plussade förra helgen så nu hoppas vi på att allt kommer gå bra. Har redan varit i kontakt med en barnmorska med som sa att bf är den 13 Januari :)
    Jag hoppas detta är sant att jag är gravid för har gjort två test som visade plus iaf! Men känner inte av något mer än att jag kanske är lite tröttare än vanligt, otroligt ömma bröst och bröstvårtor.. Men inget illamående eller så :/ Kanske borde jag vara glad för de än så länge men man blir ju lite orolig ändå!
    Är det något annan som heller inte har illamående och sånt? :/

Grattis och lycka till vill jag också säga till alla blivande Januari mammor :D 
    Jag är i vecka 5 och känner inget illamående än så länge. Min BM sa att det brukar oftast komma kring vecka 7-8 nån gång. Mina symptom är lite molvärk ibland och JÄTTEömma bröst. I morse gick jag omkring utan BH men var tvungen att ta på mig en för det gjorde såå ont att bara gå! Skrattande Men jag klagar inte.....bara det är en bebis i magen som vill stanna!
  • Mysgrodan
    twistedtofit skrev 2011-05-16 16:05:59 följande:
    Jag är också i v 5 (4+3) och är väldigt illamående emellanåt. Jag måste liksom bita ihop för att inte kräkas. Betyder det att mitt illamående kan bli värre v7-8 Förvånad . Jag har ju alla andra symtom också, jag hade inga symtom förutom "mensvärk" när jag väntade sonen.

Förresten är jag orolig i magen - med sonen var jag TRÖG i magen från typ dag 1. Kan det vara så?
    Hoppas för din skull att det inte blir värre!!

Har oxå läst att man ska bli trög i magen men jag som är trög i vanliga fall har en ganska välfungerande mage nu....konstigt! Glad
  • Mysgrodan

Mår lite lätt illa idag, funderar mest över hur jag ska göra om jag måste kräkas. Närmsta toalett här på kontoret är vägg i vägg med min kollega och det är väldigt lyhört. Får väl sätta på vattenkranen för att dämpa kanske Flört

• Mysgrodan
    Oline skrev 2011-05-17 12:53:14 följande:
    Jag kissade i 2 omgångar med en dags mellanrum.
    Visst är jag gravid,  troligen i v. 6 och det innnebär ett januaribarn Skrattande

Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysgrodan
    Stellan skrev 2011-05-17 13:13:13 följande:
    Förresten, hur tidigt plussade ni? Tror jag plussade på 3+4. Känns tidigt, kan man ens få plus då? (Spekulerar i om jag är längre gången än vad jag tror.....)
    Jag plussade på BIM, var ganska starkt då så jag hade säkert sett det tidigare om jag testat tidigare. Men BIM var väl på 4+0.
  • Mysgrodan

Jättetråkigt för er som verkar ha fått missfall!! Gråter Verkar vara ganska vanligt att man får det tidigt. Blir lite orolig själv!

AkireNirak skrev 2011-05-18 07:02:42 följande:
    Plusade den 17/5 efter 3½ års försök. Nu håller vi tummarna för första bebisen den 19/1-12!!

Har haft superkoll på hela cykeln i flera månader nu, och hade senaste M 15-19 April, ÄL 29-30 April, och plusade 17/5.

Det som är lite läskigt är att jag inte riktigt kan smälta det, eller tro på att det är sant. Hoppas att det sjunker in den närmaste tiden, och åtminstone efter att vi varit på första UL om 3-4 veckor (får ett tidigare UL då vi fått lite hjälp på traven i form av hormontabletter).
    Grattis!!! Skrattande

Kom på nåt såå bra i morse! Har snart tänkt berätta för familjen om graviditen och vad passar bättre än på morsdag som kommer snart. Då kan man ju säga typ: Ja, nästa år får jag kanske bli firad på den här dagen. Solig
  • Mysgrodan
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 10:55:43 följande:
    Hej tjejer!

Vet inte om vissa minns mig från några sidor tillbaks, men jag kan glatt räkna in mig i tråden igen Skrattande
    VUL gjordes den 11/5 pga bruna flytningar och ont...då såg barnmorskan en hinnsäck som var lite för platt, men inget foster :(  Haft en helvetesvecka med oro o ångest, men idag  Idag var det dags för vårt andra VUL,

Döm om vår förvåning när vi såg att lilla pyret lever och vi såg ett tickande litet hjärta!! Glädjetårar! Vi blev tillbakaflyttade till 6+0 idag och BF den 10 Januari!
    Nu tänker jag slappna av och njuta av den här graviditeten, hoppas på det bästa för alla er andra med.
    Början till illamående, molvärk och lite ömma bröst. Jäkligt körig mage sen början av graviditeten...Annars mår jag hur bra som helst!! :)
    Oj vad härligt!!! Grattis!!! Solig Fick lite glädjetårar i ögonvrån (börjar ha väldigt lätt att gråta, undrar varför Skrattande)
  • Mysgrodan
    Amelie85 skrev 2011-05-19 09:08:29 följande:
    Hjärta Tog ännu ett gravtest i dag och strecket var fan starkare än kontrollstrecket! Hjärta
    Idag ska vi gå ut med det offentligt! Så skönt och roligt!!!! IIH!! Skrattande
    Jag kan inte hålla tyst längre.. De ska t.om ut på facebook!! Flört
    Nu ska jag sätta mej och skriva ett blogginlägg och invänta sambon innan jag får publicera det! haha Flört
    Såå härligt!! Skrattande
    Exakt hur långt gången är du? (Har lite svårt att hålla koll på alla här, förlåt Skäms)
    Jag tog nämligen ett test i morse och är på 5 +1. Det var undefär lika starkt som kontrollstrecket. Är lite nojig bara då jag fortfarande inte känner mer än lite molvärk. Vill att symptomen ska dra igång ordenligt så man vet att hormonnivån har ökat.

Jag har oxå jättesvårt att hålla mig från att berätta. Hade planerat att berätta på pappas födelsedag nästa onsdag men då kommer mamma med förslaget att vi ska slå ihop firandet av honom med morsdag nästkommande söndag. SUCK! Då blev det ju en ännu längre väntan! Övriga kommer nog att få veta kring midsommar tror jag, om jag lyckas hålla mig så länge Flört.
Svar på tråden Januaribebis 2012