Inlägg från: Sessissen |Visa alla inlägg
  • Sessissen

Januaribebis 2012

kan ni beskriva eran "växtvärk" detta är mitt tredje barn men hade inte ont då. men nu har jag int i nedre delen av magen då och då oftast kvällstid . Behöver jag vara orolig? Är 6 år sedan jag var gravid sist. Tacksam för svar

• Sessissen
    MiAmore skrev 2011-05-24 15:56:43 följande:
    Jag ska på hälsosamtal om en vecka och ska då be om att få något utskrivet, för att så som jag mår nu orkar jag inte göra länge till. Orkar inte göra något här hemma, har behövt dammsuga huset i 2-3 veckor men har verkligen inte orkat. Orkar bara med det allra viktigaste; disken, tvätten och maten. Ja, o sonen så klart, men han får underhålla sig själv rätt mycket just nu ska erkännas
    Som här då. Mår pyton och orkar knappt något. mannen jobbar så mycket just nu så jag är själv med två barn på 6 och 7 år. Så idag så blir de pizza. Orkar inte laga mat. Har varit hemma från jobbet idag för att jag mått så illa och kräkts. Men man får tänka positivt. I slutet kommer de en underbar bebis ;) 
  • Sessissen
    plingplong skrev 2011-05-24 16:17:22 följande:
    Jobbigt för er som mår illa...=/ Själv mår jag nästan som vanligt, ganska mycket molvärk bara, mest på kvällarna.
    Är i vecka 5+4 idag så känns som att man har sååååå långt kvar...
    Har alla här ringt BM och fått tid för inskrivning? Jag tänkte nog vänta tills måndag, är så nojjig så känns som att jag vill vänta så länge som möjligt...
    jag är jätte nojig. trots att de är 3:e gravidieten. Men de kanske har med åldern att göra. var ju 21 och 22 när jag fick mina andra. idag nojar jag mig för allt känns de som. Finns det någon från Linköping här? skulle vara skoj att ha kontakt med någon från samma stad :)

• Sessissen

Måste bara fråga. Är de någon mer som har rikligt med flytningar? ser ut som när man har ägglossning? Är livrädd att detta skulle vara ett tecken på misfall. :(

• Sessissen
    SysterAnna skrev 2011-05-28 20:27:36 följande:
    Tillochfrån får jag nog svara på det. Ibland har jag reagerat på att det "rinner" till. Ser ut som ÄL-flytningar ungerfär. Inget farligt, har läst på massa ställen att det är jättevanligt då slemhinnorna förändras under grav.
    Tack så mycket för de svaret. Blev mycket lugnare nu. Hoppas du får en trevlig lörsdagskväll ;)
  • Sessissen
    villemoel skrev 2011-05-28 20:32:12 följande:
    Datorn ett av mina missfall var en såkallad missade abortion och då blöder man aldrig kroppen fortsätter tro att man är gravid och prognoser växer trots att embryot slutat växa. Jag märkte det på ett VUL och fick framkalla ett missfall dagen efter. Inget av mina missfall har varit det andra likt men det som varit samma på alla (sex under förra året och två detta år) är att jag känt på mig att något inte varit som det skulle. När jag nu såg plus på.stickan blev jag glad och denna gång känns det rätt och ok än så länge. Som förra gången när jag gick hela vägen. Jag vill inte vara elak men det är möjligt med missfall helt utan blödning.
    Hej Jag förstår inte riktigt varför man skriver så som du gör .När man är gravid är man oftast nojig och sådana här saker gör en ju mer nojig. Vissa saker kanske man ska hålla för sig själv. Håller tummarna för dig att de fungerar denna gång :)
  • Sessissen

Hej tjejer! Hur mår ni i eran graviditet? Själv mår jag jätteilla och är sjukt trött. Är de någon mer än jag som blir jätte dålig i magen. Känns nästan som man går runt och är magsjuk. Eller har jag drabbats av ehec bakterien :(
    Hoppas ni mår bättre en mig :)

• Sessissen

Inte jag heller. Men blir nervös ändå. Har inte det blivit bättre till efter helgen så ringer jag barnmorskan för att se om jag kan få hjälp mot hur jag mår.  hoppas du mår bättre snart. :)

• Sessissen

Hej!
    Hur står de till med er alla. Har inte varit inne och skrivit på ett tag. Har mått så himla illa plus att jag drabbats av kapaltunnelsyndom och foglossning så jag knappt kan röra mig. Så har blivit sjukskriven...De gjorde mig jätte deppig för på läkaren lt de som att jag inte kommer kunna gå tillbaka till jobbet innan graviditeten. Är i vecka 12 nu. 28 veckor kvar. Hur mår ni andra? Hoppas ni mår bra :)

• Sessissen

Fick se mitt lilla pyre idag;) Han/hon vinkad till oss ;) Längtar så tills pyret vill titta ut :)

• Sessissen

jag kanske är helt ute och cyklar men har ni inte varit på ultralju ännu? jag var i vecka 12. Då vinkade den lilla krabaten till mig ;) Har ett till den 22 augusti då jag är i vecka 20. Funderar oxå på att göra ett 3D ultraljud. Men jag får se. Måste fråga är det någon mer än jag som har super ont i magen . Liksom på sidan av nedre delen av magen? 

Svar på tråden Januaribebis 2012