• MaJe2011

Januaribebis 2012

Hej!
    Får man hoppa in här?

Åh, jag är i v 3+4, plussade igår. BF 29 januari.
    Jag har kämpat i över 1 år att få till en liten. Hade ett missfall  juni 2010, pga en delad livmoder.
    Ett långdraget missfall som höll på i 3 veckor. In & ut på sös. Missfallet startade i v6 & var klart v9.
    Jag bor i Haninge. Första barnet & vi är superduperglada & hoppas att den lill* väljer att stanna denna gången =)

• MaJe2011
    Astrogirl skrev 2011-05-20 19:02:48 följande:
    Hej allihopa!

Jag har precis plussat. Är i v 3+5. BF 28 januari 2012. Första barnet. 32 år. Bor i Tolered på Hisingen. Har försökt sedan november 2009. Blev gravid i dec 2010 men den graviditeten slutade i MA i v 7, vilket upptäcktes vid VUL i v 10, så jag fick Cytotech för att få ut allt. Plussade på andra försöket efter MA och det var första månaden jag prövade Pergotime. Är så glad, men är livrädd att råka ut för MA igen.
    Vi ligger väldigt lika :) Jag är 29år. =)
  • MaJe2011
    Astrogirl skrev 2011-05-20 19:14:27 följande:
    Ja det blir spännande att följas åt. Ser att du också råkat ut för MF tidigare. Denna gången ska det gå bra för oss båda!! Sist hade jag knappt några grav.symptom så denna gången hoppas jag att jag får mycket grav.symptom så jag slipper oroa mig. Jag kanske kommer få äta upp detta sen om jag blir jätteillamående eller så, men så länge pyret där inne lever och växer så kan jag stå ut med det mesta. Solig
    Ja men precis, jag säger detsamma.
    Jag hade knappt nå helller förra gången. Denna gång känns allt så mkt starkare på ngt vis.
    Plus att ja plussa 4 dagar innan bim. Förra gången var det svagt svagt 1 dag efter bim.

Hur mår du annars? =)
  • MaJe2011
    MiAmore skrev 2011-05-27 11:19:00 följande:
    Är det bara jag som är så sjukt trött? Jag blir tokig på denna trötthet, den är faktiskt lika jobbig som illamåendet.   Min man börjar också tröttna på att jag är så trött jämt, men vad ska jag göra? Kvittar ju om jag vilar hela dagen eller om jag håller mig aktiv
    Nää. Här har du en till. Puh, de känns som om jag inte sovit på 1 vecka.
    Jag är helt helt färdig....
  • MaJe2011
    villemoel skrev 2011-05-28 21:18:56 följande:
    Jag vet mycket väl att man är nojjig jag är det jag också (kanske mer än många andra efter åtta missfall) men jag är även sådan att jag vill veta alla möjliga fakta både positiva och mindre positiva. Jag ber om ursäkt om jag trodde att fler är som jag och ska inget mer yttra här.
    Onödiga inlägg.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att mitt vill stanna.
    Jag har ett missfall bakom mig, juni 2010, nu äntligen är vi gravida igen & detta är de sista jag vill läsa från ngn.
  • MaJe2011

tänker bara kolla en sak.
    Mina bröst ömmar inte alls lika mkt längre. Kan de vara som så att det är MF på g?
    Jag har ju illamåendet, svullnaden & allt sånt kvar..

• MaJe2011
    curiosa skrev 2011-05-29 10:22:33 följande:
    Det gör inte mina heller. Dock så känner jag på humör, illamående mm att det är som det ska.
    Sen är jag öm i brösten om ex dottern lägger sig på dom men inte bara så där längre.
    Ja, jag känenr ju av dem när man komemr åt men bara för ca 3 dagar sen var det nästintill olidligt.
    Jag är livrädd & vill bara att det ska bli 13 juni NU.
    Men allt känns som vanligt, jag känne rmig gravid, de gjord ejag inte förra gången när de vart MF.

Tack för dina lugnande ord!
  • MaJe2011
    plingplong skrev 2011-05-29 11:44:39 följande:
    Idag startade mitt missfall riktigt efter att ha småblött sen i fredags.
    Eftersom det var vårt första försök så har jag hela tiden haft det på känn (Lätt fånget, lätt förgånget)
    Men men, bara att försöka igen!

Stort lycka till ni som är kvar i tråden! Nån vänlig kanske vill ta bort mig från BF-listan? Hade BF 19/1
    :( Ledsen jag blir för eran skull! :(
  • MaJe2011

Mitt illamående kom igår imorse.
    Idag vaknade jag av att jag var illamående. Jag är i 5+6 hihi.
    Jag har väntat på det här, nu känns det faktiskt bättre att jag fått illmående.
    Jag är fortfarande livrädd för MF igen...=(

• MaJe2011

Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..

• MaJe2011
    curiosa skrev 2011-06-14 11:54:55 följande:
    Vi bokar våra tider själv genom att ringa när man är runt v 15. Så i mitten juli sitter jag på tfn för att få en tid ca 3 veckor senare.
    Aha att det skiljer sig så mkt då, haha.
    Jag fick min igår som sagt, då är jag i v 19 så det är ju en bra tid oxå :)
  • MaJe2011

Här har ni en ännu snabbare förlossning, min lille kille var snabbare än blixten o föddes i v 36.
    Jag vaknar av att de hugger till i magen den 8januari. Klockan är 09:30, vattnet går, jag får värkar..det går fort. när vi ringer in på förlossningen hade jag 5-10 minuter emellan värkarna. På vägen innan är det 2-3 minuter emellan.

Vi är inne på förossningen 12:08, jag är då öppen 3-4 cm.
    Klockan 14:02 är han född...

Från vattnet gick: 4,5 timmar
    Inne på förlossningen: 2 timmar.

Ingen smärtlindring hanns med. Jag hann ju inte med själv. Inte Sigge heller..

Svar på tråden Januaribebis 2012