• chreb

Januaribebis 2012

MaJe2011 skrev 2011-06-14 11:26:20 följande:
    Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..
    Jag fick tid för RUL när jag va på inskrivning. 12/8 är det dags =) soom jag längtar!
  • chreb
    Syoss skrev 2011-06-15 13:27:58 följande:

Går in i v.10 idag (9+0) Äntligen känns det som att det händer något med veckorna haha. Men det går fortfarande otroligt långsamt.
    För en vecka sedan började illamåendet att släppa och sedan dess har jag varut sugen på allting nästan. Innan kunde jag knappt äta någonting och nu är det som att min kropp vill ha allt allt allt! Det är svårt att hålla näsan borta från kylskåpet och det får jag sota för på kvällarna när jag ligger med sura uppstötningar och svullen mage haha.
    Men det är skönt att inte må så illa längre. Dock så är jag fortfarande väldigt trött. Det känns som att jag aldrig riktigt vaknar på dagarna, utan går mest som i en dvala.. skumt.

Personalfest ikväll. Får se hur länge jag pallar :P Dock så har chefen beställt mat från en restaurang där det mest är lufttorkat kött och en massa salami och sånt. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Får hålla mig till potatissallad antar jag :) Dock kommer folket undra varför jag knappt äter något och håller mig borta från alkoholen. Hatar såna kniviga situationer.

Skyll på att du äter antibiotika för urinvägsinfektion eller liknande så slipper du undan alkoholen lätt =)
  • chreb

Någon som vet vart jag kan hitta en fin och bra graviddagbok? Sån fyll i bok för gravida.. Hittar inte speciellt många på nätet, om någon har sett eller köpt själva så får ni gärna tipsa mig. Kul att visa sen när barnet blir äldre =) och läsa själv efter graviditeten.

• chreb

Vaknar strax innan 6 varje morgon och är sjukt kissnödig. Kan inte somna om heller utan är dessutom jättehungrig så kan jag inte somna igen förrän 10 tiden och då sover jag bort hela dagen.... Inte så kul! Men annars mår jag bra :)

• chreb
    minneli skrev 2011-06-26 09:20:26 följande:

Är det någon mer som har ont i huvudet?

Nu är det typ tredje dagen jag har ont i huvudet. Inte jätteont, men småont mest hela tiden och ibland spänner det som till. Vill ju helst undvika att ta alvedon men det går ju inte att jobba eller göra något direkt utan en alvedon..

Jag hade en sån hemsk huvudvärk i 4-5 dagar. Försökte ta alvedon en dag men det hjälpte inte. Den släppte äntligen och vart utan nu i två dagar, hoppas den inte kommer tillbaka. Ont direkt när jag vakna tills jag la mig och det blixtra om jag gjorde någon hastg rörelse.. Vet inte om det kanske är vanligt om man är gravid eller beror på det konstiga vädret vi haft?
  • chreb

Kan någon tipsa om gravidbloggar som ska föda ungedär samtidigt som oss? Kanske mellan dec-feb, har inte hittat någon att följa :)

• chreb

Jag har gått upp ca 3,5kg och jag gick in i v15 igår.

Jag har haft så konstigt ont till och från de senaste dagarna och vaknat på nätterna. Ringde till sjukvårdsupplysningen som hänvisade mig till gynakuten. Fick en tid där imorgon, hoppas verkligen att allt står rätt till med lillen. Är så nervös!

• chreb
    bebismys2011 skrev 2011-07-14 18:15:35 följande:
    Chreb: på vilket sätt har du ont?
    Det är så svårt att förklara hur det känns, men det nästan hugger till och håller sig kvar lite. Det går och kommer tillbaka. Kanske 5cm ifrån naveln på båda sidorna, fast lite längre ner.. Tidigare idag så kom det och när jag tröck lite löst på det kändes det som att jag tröck på ett blåmärke typ. Inte alls som växtvärk eller mensvärk utan mer huggande svidande känsla typ. Vet du vad det kan vara kanske?
  • chreb
    bebismys2011 skrev 2011-07-14 18:25:13 följande:
    Jag hade väldigt mycket, huggande å stickande smärta på sidorna också, strålade ner mot ljumskarna. Kom lite när som helst, typ när jag ställde mig hastigt, nös och typ hipp som happ. Fick också göra VUL, allt såg bra ut. Enl läkaren kom smärtan från ligamenten.
    Okej tack, känner mig lite lugnare :) hoppas att det är detsamma för mig. Har du fortfarande dom smärtorna?
Svar på tråden Januaribebis 2012