• Sessan4

Januaribebis 2012

~* Hej allihopa *~

Hoppar in här i tråden om det går bra, är gravid i V 7+2 med mirakel nr 2!!
    kämpade i 5 år innan dottern föddes med hjälp av IVF, detta är min första spontana graviditet
    Väntar otåligt på VUL den 21/6.. måste ha bevis!! Mår mycket sämre den här graviditeten och har jätteont i magen från o till som jag inte hade förut. Alltså smärtor ifrån ligamenten eller nåt antar jag.
    Kan man verkligen få 2 mirakel?
  • Sessan4
    KathleenH skrev 2011-06-06 17:07:56 följande:
    Tack alla ni!! Det känns jobbigt just nu, men vi har redan bestämt oss för att det bara är att försöka igen så fort vi kan och att det bara är att ta det med ro, man kan bara inte styra över sin egen kropp. Det är bara att följa med..
    Va stark du är, läste i din logg, hoppas ni lyckas snart!

79:a - Lycka till, hoppas du får en tid snabbt!!
  • Sessan4
    heythatsmybike skrev 2011-06-08 17:46:03 följande:
    Hakar på här :) BF 20 januari , är i V 8, går o längtar tills det gått en månad till nu så man kommer äver V 12 :) Man vill liksom inte tänka på det, ändå snurrar tankarna tillbaka på det ofta :)
    Då ligger vi rätt lika, har bf 19 jan

Idag har jag mått skit, haft sååå ont i magen att jag knappt kunnat stå eller gå. tur det finns panodil annars hade jag inte klarat mig på jobbt. det molar o värker oxå. såhär va det absolut inte första graviditeten, nån som vet vad det beror på??. har inte haft blödningar eller nåt sånt, smärtan finns liksom i bäckenbotten på nåt sätt.. skumt
  • Sessan4
    Butikslager skrev 2011-06-09 07:47:50 följande:
    VUL idag då. Nervig som tusan är jag.
    Hade en kräkattack när jag klev upp, skönt det. :)

Fan vad jag hatar att oroa mig hela tiden, jag vet ju att det inte finns något vi kan göra åt saken. Vad som helst kan hända när som helst.

Men jag uppdaterar er sen om läget. Förhoppningsvis ser vi ett hjärta.
    Lycka till idag!! håller tummarna!
  • Sessan4
    MissT skrev 2011-06-09 11:05:37 följande:
    Hej tjejer! Var på nytt vul idag och allt ser bra ut Så skönt! Den lille har vuxit som den ska o hjärtat pickar för fullt. Är i 9+2 så BF på min födelsedag 10 jan
    Grattis! va härligt!

Själv går jag in i v 9 i morgon (8+0) magsmärtorna e borta idag, måste vara växtvärk. Har varit på min dotters blivande dagis o hälsat på idag, hon verkade trivas
  • Sessan4
    shadowstorm skrev 2011-06-09 12:46:40 följande:
    Hur många av oss har barn innan och hur många väntar sitt första nu? :)

Detta blir mitt andra :)
    Väntar nr 2 Hjärta
  • Sessan4

Beklagar verkligen LIV OCH SNÖSPORT
    Känner verkligen med er.. {#emotions_dlg.flower}

• Sessan4

Jag lider med dig snösport, jag vet hur det känns att vara barnlös, vi kämpade i 5 år innan dottern kom med hjälp av IVF. Det är skitjobbigt att leva med. Håller tummarna för dig! kram

• Sessan4

Spännande med alla VUL och inskrivningar, jag fick inte tid förrän den 5 juli.. Lycka till allihop!

• Sessan4

Håller tummarna LIV {#emotions_dlg.flower}

Fick bekräftelse på gravidbeteénde idag i alla fall, magkramper, yrsel, illamående och krokodiltårar i bilen när ingen "ville" klippa mig kl 17 en vardag.. Jag som ville klippa  mig direkt blev helt knäckt när alla drop in ställen var fulla!! Haha, tokigt. Tungan ute

• Sessan4

Ingen av er som varit på vul som vill visa bild?
    Skall på vul om en vecka, är då i v 10 9+4.. längtar

• Sessan4
    erajka skrev 2011-06-15 19:48:41 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...

gjorde precis detta och enligt den ska vi få en pojke :-P OBS tänk på att det till stor del är på "skoj"
    Det stämde på min dotter och enligt kalendern så får vi en flicka till ja vi får väl se!
  • Sessan4

Har fått lite blodiga flytningar så jag är skitorolig idag.. bläää

• Sessan4

Ni som haft blödningar, hur mycket har det varit?? mitt började igår med bruna flytningar och idag är det mer rött på pappret, jag har trosskydd men hinner inte få så mycket i det för jag springer ofta på toa o kollar. då är pappret rött. det molar som mensvärk till o från, ringde 1177 och pratade med en spydig sköterska och sen en barnmorska på kvinnoavdelningen som sa att jag skulle avvakta och se.

Så nu är hela helgen förstörd, den kommer att kännas skitlång.. jag har en tid för vul på tisdag men har inga större förhoppningar om hjärtaktivitet Gråter

• Sessan4

Tack snälla ni för vänliga ord, jag måste försöka sysselsätta mig så jag kan tänka på annat, USCH, vad det är svårt..

• Sessan4

Nä fy va många som haft otur i den här tråden  

Jäkla skit.. sänder en tanke på er alla, sitter i samma båt.

Mina blödningar har eskalerat idag, det bara rinner o rinner och gör ont, börjar känna mig yr och hängig, skall ringa gyn i morgon och kräva att få komma in.. brösten spänner ännu men det tar väl tid innan hormonnivån i kroppen sjunkit till det normala..

Shit tänk om vi aldrig kommer att lyckas igen?? Gråter

• Sessan4
    Kissekatten skrev 2011-06-20 12:42:04 följande:
    Jag har varit på UL idag :) Blev flyttad till 27 dec, så jag är visst redan i 12+5 enligt deras mätningar. Bebisen var 12 cm lång :) Vi fick kika på den i hela 30 minuter för hon som skulle komma och hjälpa till var sen. Åh vad underbart!!! Men det blir till att knipa...
    Jag har en dotter som är född den 27 dec och det går alldeles utmärkt det med!!

Skall ge mig iväg på akuttid nu, hör av mig sen!
Svar på tråden Januaribebis 2012