• Helena85

Januaribebis 2012

Hej alla här inne. Hoppas in här jag med. Plussade för ca 2 veckor sen och är idag 7+0 enligt sista mensen, väntar vårat tredje barn o har BF den 31 januari :)

• Helena85

Jag mår bara jätte illa hela dagarna, från morgon till kväll. Väldigt känslig, tänker jag på nått äckligt så kan jag nästan spy. Öppna kylskåpet imorse o de lukta kall mat, då va de nära tre gånger. Har inte varit såhär känslig med nån av dom andra två :/

• Helena85
    Alltochinget skrev 2011-06-16 15:38:37 följande:

Då kanske det är dags för en pojke nu? :)

Ja kanske :) skulle va kul!
  • Helena85

Missoctober88 & Längtar2009; beklagar verkligen. fy vilken mardröm. Många kramar till er

• Helena85

Lyckos er som får göra VUL&UL tidigt. Här har vi knappt någon läkare på gyn och dom tar inte in mig för ett VUL. barnmorskan gör inte heller tydligen när man är så tidigt, sen kan dom inte skicka remiss till gyn heller om man inte är inskriven. Så dom är väldigt stränga där vi bor.

Men men de är bara tänka positivt. Har ju såå ömmande bröst, illamåendet sitter i hela dagarna och lite "mensvärk" ibland. Illamåendet är värst, har inte varit så dålig med någon av dom andra två. usch. hoppas de går över snart.

Kommer troligen få RUL i aug/sep. Har inskrivning 19 juli, men sommaren brukar gå fort eftersom man har semester så de är ändå ingen fara.

Längtar!

• Helena85

Går in i vecka 9 idag (8+0) :) känns som veckorna bara rullar fram

Fick redan på för ett tag sen att min lillasyster väntar sitt första barn och är enligt våra menser bara 4 dagar efter mig :) Spännande!

• Helena85
    RaraS skrev 2011-06-26 10:40:02 följande:

Idag går jag in i vecka 12! Det firade jag med att kräkas ordentligt efter frukost. Känns ju meningslöst att äta frukost när man bara kräks upp den!

Igår tillät jag mig att börja surfa runt efter barnvagnar för första gången och vilken djungel!!!!! Jag blev fast i flera timmar! Jag har inga barn sedan innan och jag trodde det inte fanns så mycket val att välja mellan! Och det syns ju inte att jag är gravid ännu så jag kan ju inte åka till någon affär ännu och ställa alla dumma frågor.

- Kombi- eller Duo-vagn?
    Jag tycker själv att kombivagnarna ser lite klumpiga och tunga ut. Är det någon som vet om det är så? Om jag nu har fattat detta rätt, alltså när man använder sittdelen att lägga mjuk/hård-liften i... Det ser snyggare ut med duo-vagn tycker jag, när man använder delarna var och en för sig. Är det någon som har någon åsikt i detta? Jag bor i hus och då känns det kanske bättre/snyggare med Duo-vagn, men hade jag bott i lägenhet så hade jag nog valt Kombi-vagn med Lift, så man enkelt kan lyfta ur barnet. Nu känns det som att barnet kan ligga kvar och sova i vagnen, inne eller ute, tills den vaknar.

- Om man väljer Duo-vagn med separat liggdel...använder man någon typ av lift då också? Eller köper man åk-påse då och lägger i liggdelen? Något måste man ju ha, annars blir det väl för kallt i januari. Det hade ju varit bäst om man kunde lägga typ en mjuklift i liggdelen, då skulle man ju få den snyggare liggdelen och samtidigt få liftmöjligheten...men det kanske är för trångt? Som sagt, jag är nybörjare på det här....

Just nu är jag inne på Teutonia...kanske Prestige. Gillar att de har vändbara handtag och så kan man välja till luftdäck. Den såg lite nättare ut också än typ Emmaljunga. Jag bor där det är mycket grusvägar och snö och vill nog inte ha någon vagn med små, hårda hjul.. Sedan när man har kommit lite längre, kanske efter RUL, får man väl åka runt på affärerna och provköra och se hur det känns! Och ställa alla dumma frågor! Tur att man har gott om tid att snurra i denna djungel!

Vi hade också en emmaljunga citycross till våran yngsta dotter och de är den bästa vagnen jag haft. Nu kommer jag behöva syskonvagn och väljer nog en Urban Jungle för jag tycker dom gör bäst syskonvagnar. Men om man ska ha en singel är city crossen ett superbra alternativ. Lätt, smidig men ändå robust och bra! Lycka till men de är som sagt en djungel . Kläm och känn och provkör massor på butikerna så hittar du en som passar dig :)
  • Helena85

Hur fort syntes era magar ni som väntar erat andra tredje barn? Min mage är så stor redan och går in i vecka 10 imorrn. försöker dölja den då jag inte berättat för cheferna eller alla på mitt jobb än, men kommer inte gå så länge till :S usch ser ut som om jag är i vecka 15-18 typ. haha

• Helena85

Jag har dom senaste dagarna fått jätte ont i ländryggen .. Är de foglossning redan? Inte kul alls. Har ju ett bra tag kvar att jobba då jag gick in i vecka 10 idag (9+0) .. är personlig assistent.

• Helena85
    roxylady skrev 2011-06-29 23:03:08 följande:
    Det har jag också känt. Men det kan vara ischias också läste jag. Så du kanske också fått detta?
    Okej. ja de kanske de kan va. kommer bara ibland när jag ansträngt mig mycket.
Svar på tråden Januaribebis 2012