• Sagatula

Januaribebis 2012

Vid min förra graviditet för tre år sedan så fick jag ta mina vanliga allergitabletter och så även nu. Har pratat med både läkare och barnmorska. Fick även för tre år sedan se listan på villka tabletter och sprayer som var ok att ta. 

Ny här och har BF 25/1
    Ska på nytt VUL på fredag för att se så allt är som det ska. Såg dock för två veckor sedan hjärtat slå och allt såg bra ut då. 
    Har de senaste två åren haft åtta missfall och känner mig inte trygg än, vill gå över v 12 först. Tar progesteron vagitorier och trombyl för att hjälpa det hela på traven.  

• Sagatula

Först  - Liiv jag känner med dig och hoppas som tidigare inlägg att återhämtningen går fort!

Jag har inte skrivit mycket här eftersom jag inväntat dagens VUL och vad den skulle visa. Efter två år kantade av tidiga och senare missfall (dock alla före v 12) så har jag oroat mig mycket. Var på VUL för två och en halv vecka sedan och såg då hjärtat slå men eftersom jag har haft hjälp av Progesteron och Trombyl så här i början så var det ett till VUL inplanerat idag. Det var en underbar stund! Bebis låg där inne och vinkade till mig och rörde sig massor. Fick till och med visat urinblåsan som var full med fostervatten som sig bör. Allt ser väldigt bra ut sa läkaren och när det ser så fint ut så enligt hans erfarenhet är risken att något ska vara galet mindre än 1%. Oj, så skönt det var! Nu kan jag slappna av och bara vara gravid. Har visserligen UL för KUB kvar att göra och det sker 19/7 sedan är det RUL 29/8 efter det. Inskrivning  hos BM i måndags var även det en positiv upplevelse. Alla värden var jättebra och hon var helt underbar!

Svar på tråden Januaribebis 2012