• nanna03

Januaribebis 2012

MaHo89 skrev 2011-06-28 22:31:16 följande:
    du gör ju självklart som du vill men enligt sjukvårdsupplysningen, en distriktssköterska, två olika läkare samt min BM så ska man inte äta de vanliga receptfria antihistaminerna....
    Råder dig att ringa och fråga din läkare, men detta är vad de sagt till mig och jag har jättemycket problem med pollen. Så tavegyl i nödfall sa min läkare..
    Förstår inte varför man säger att man inte ska ta de vanliga receptfria antihistaminerna.
    Clarityn som även finns på recept i större förpackningar finns receptfritt. Loratadin tabletterna är detsamma som Clarityn det är exakt samma verksamma substans i de tabletterna som Clarityn bara det att de är generika och det är en kopia på originalet.
    Zyrlex är receptfritt men även på recept i större förpackningar. Cetirizin är generika på det och alltså även det samma verksamma substans som i Zyrlex.

Jag har varit gravid fyra gånger och vid alla tillfällen så har jag fått fortsätta min medicinering utan problem. Om jag inte får ta den blir det jätteproblem för mig då jag är väldigt allergisk mot kvalster och det finns överallt året om mer eller mindre.

Jag skulle inte vara det minsta orolig för att köpa Loratadin = Clarityn på apoteket receptfritt.
Svar på tråden Januaribebis 2012