• MoaW

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-06-23 12:35:09 följande:
    Ja fast det har varit rättså lite med symptomen rätt länge.. iofs varit illamående, men det kan man ju vara ändå. Man vågar inte förlita sig på någonting alls :( Jo jag ska försöka se om den kliniken som jag tror gör det kan göra det. Håller tummarna på det :)

Tack för dina ord :)

Hur går det för dig föresten? Har du fått svar eller varit inne? Hoppas hoppas allt är bra med er!! Är lite dålig på att uppdatera mig här inne :(

Kram!
    Jag fick MF i vecka 9 i slutet av november 2010. När vi blev gravida igen var jag rätt lugn men eftersom jag aldrig haft tydliga symtom var jag också lite nojig över att det inte skulle finnas något i magen. Så för att mentalt börja greppa att jag är gravid bokade vi ett privat ultraljud och betalade 600 kr för det. Tycker att det var värt varenda krona att få se den lilla bebisen och ett bultande hjärta. Bor du i Stockholmsområdet så rekommenderar jag Ultraljudsbarnmorskorna dit vi gick (http://www.ultraljudsbarnmorskorna.se/) MYCKET seriösa och supertrevliga.

Hoppas det går bra!
  • MoaW

Jag har en liten undran när det gäller NUPP/KUB, till er som tänkt göra/gjort det, speciellt yngre. Har du haft anledning till att göra det (alltså bakomliggande orsaker) mer än att du varit orolig? Vad säger din barnmorska?

Jag är 27 och bor i Stockholm. Har egentligen aldrig tänk på att dessa test och undrar hur ni andra tänker.
    Däremot gjorde vi ett UL när jag var i vecka 12+0 (är i vecka 14+1 nu) för att se att det låg något där inne (fick MF i vecka 8 i slutet av 2010)

• MoaW

Vi ska göra RUL nästa vecka och tänker absolut fråga om könet, om man nu ser det. Mest för att kunna fundera mer på namn. Däremot har jag mycket svårt för "typiskt kille" och "typiskt flicka" när det kommer till kläder och inredning. Barnet är i första hand en egen individ och inte just KILLE eller TJEJ. Vi väntar vårt första barn och håller på och gör i ordning ett rum. Mest blir det för våran skull rummet blir snyggt, barnet kommer ju inte vara särskilt medveten om sin omgivning (inredning alltså) de första åren.

Svar på tråden Januaribebis 2012