Inlägg från: emelie654 |Visa alla inlägg
  • emelie654

Januaribebis 2012

Hej!
    Hur många är ni i den här tråden som ska ha januar, det verkar vara jätte många ju:)
    Om allt är som det ska ska vi vårat första i slutet av januar.

Beklagar verkligen ni som fått missfall. Styrke kram!

• emelie654
    roxylady skrev 2011-07-04 19:21:47 följande:
    Är det fel av min BM att säga att allt är lugnt så länge jag mår bra och normalt trots att andra har fått konstaterade missfall i v12 och pyret inte levt sedan V7? Man vill ju veta nu om något hemskt har hänt isf.. Inte för att jag haft ont eller så. Vet att illamåendet ska gå över osv nu. Men symptom osv kan man ju tydligen ha ändå så i stort sett vet man ju inte ett jota v.11:( här får man heller inte göra VUL om man inte blöder och haft magsmärtor.
    Hej! Jag är precis i samma sits. Jag fick mitt missfall i v.11 men det hade slutat växa redan i vecka 4!! Jag är skitorolig att samma sak ska hända igen, men min BM säger bara "mår du bra, mår bebis bra" men det var ju inte sant förra gången:( Här jag bor finns inga privata alternativ inom 20-30 mil heller... Jättejobbigt!
  • emelie654
    roxylady skrev 2011-07-04 23:13:36 följande:
    Ursch men gud vad hemskt.. det är ju riktigt länge och gå runt oventandes så :(
    Jo men så säger ju min med.. man kan ju tydligen till och med ha illamående och hela köret trots att det hänt.. så man går runt utlämnad och har ingen aning. Får inte kolla förens om 6-8 veckor.. herregud vad långt bort..
    Verkar som du har ett liknande landsting som mig :(
    Ja men jag lever ändå på hoppet att det ska gå bättre den här gången:) Fast det är klart att tankarna börjar snurra ibland. Usch jag har inte ens fått en tid för RUL än, BM sa bara att det troligtvis blir i slutet av augusti. Åhhh ska man åka 60 mil på en dag för att få se lilla skrutt? Hur många är det som väntar och gör sitt första runt v.18?
  • emelie654
    Marsätt skrev 2011-07-07 07:58:30 följande:
    Jag födde min första på danderyd men nu bor jag i Jämtland så då blir det östersund
    Åh en till jämte:) Hur gör du med VUL/ tidigt UL, väntar du till RUL i v.18?
  • emelie654
    Marsätt skrev 2011-07-07 09:50:39 följande:
    Jag väntar till RUL.. det är inte så länge kvar tills dess. Du då?
    Känns som jag måste vänta, det är ju så långt att åka om man vill göra privat..
  • emelie654
    twistedtofit skrev 2011-07-07 20:13:12 följande:
    Känner ni livmodern?. Jag känner den när jag ligger på rygg oavsett om jag är kissnödig el ej! 12 fulla v imorn!
    Hur känner man den?:)
  • emelie654

Är det någon av er som har erfarenhet av urinvägsinfektion under graviditeten? Jag fick en lätt i midsommarhelgen men drack tranbärsjuice och läste på internet att det inte var något farligt, så när det gick över gjorde jag inget mer. För en vecka sen kom det lite lite blod och jag fick mensvärk och ryggvärk. Ringde 1177 och de sa bara att jag skulle avvakta. Det kom inget mer blod och mensvärken försvann men ryggontet har jag haft kvar. Tänkte om det kunde vara början på foglossning eller liknande. Inatt kunde jag inte sova pga av ryggen och ringde BM och för att höra om hon hade något tipps hur man gör med foglossning. Hon började dirket prata om urinvägsinfektionen och ville att jag skulle komma in nu kl. 13.30. Blev lite rädd nu, kan det vara farligt?

Svar på tråden Januaribebis 2012