• tzetze

Januaribebis 2012

Hej allihop, 
    hoppar snabbt in med en fråga bara, eftersom jag
    är så himla orolig! Jag är i v 10+2 och sedan ett par dgr tillbaks, har verkligen ALLA symptom försvunnit. Inte de vanliga nattliga springa-på-toaletten-turerna för att kissa. Inget illamående. Inga ömma eller svullna bröst längre. Samt att jag verkligen inte känner mig gravid alls! Extremt oroväckande tycker jag. Har 2 missfall bakom mig, varav det sista inte upptäcktes förrän i v 13 vid ul.

Jag ska med ett flyg om ett par timmar till min pojkvän i England och känner mig helt gråtfärdig av oro.

Någon annan som har erfarenhet av att precis alla symptom försvunnit i princip samtidigt, utan att det varit ngt fel?

Har hört talas om spökveckor men ej kollat upp, vågar knappt läsa. Jag är 40 år i år och extra orolig, då jag känner jag kanske inte har många fler chanser.

Kram på er allihop och lycka till! 

• tzetze
    jessielarsson skrev 2011-07-02 08:23:27 följande:

Idag ska jag gå till apoteket och köpa något för magen, är så förbannat hård. Dricker massor och rör på mig, men det hjälper inte. Var i stockholm tidigt i veckan och näst sista dagen var magen helt ok, då hade vi gått 9 timmar både tis och ons, men så kan jag inte hålla på här hemma. Har ju annat att göra än att promenerra hela dagarna. Så nu får jag ta till det tunga arteleriet. Ska köpa katrinplommon oxå och börja med det. Är inte så mycket för sånt där magpulver, många gamal tanter har det på jobbet.

Lactulos! Jisses, det sätter verkligen igång magen igen, tack och lov. Och helt ofarligt att ta medan man är gravid.
    Jag kan verkligen inte gå på toaletten om jag inte tar det. Fruktansvärt jobbigt. 

Lycka till med magen nu Skrattande 

Kram till er alla. Ska till jobbet nu, har verkligen ingen som helst lust. Trött och huvudvärk. Tänk att få sova.
  • tzetze
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    Jaaaaaaa, det är så jobbigt, denna huvudvärk som aldrig vill ge med sig. Tror i o för sig att det varit väldigt tryckande väder nu också. Men nej, Panodil eller Alvedon hjälper inte mot denna skallebank. 

Bort med allas huvudvärk, bort bort. Hjälpte det?
    Må så gott allihop.

• tzetze
    curiosa skrev 2011-07-11 13:30:34 följande:
    Jag köpte en på teknikmagasinet förra måndagen men jag har jätet svårt för att hitta nått hjärtljud med den.
    Kanske för tidigt ännu (14+1 idag) eller så ligger livmoderna framför, men svårt är det.
    köpte en likadan och har inte lyckats hitta ngt. är i v 14+2 

Anar att det kanske är för tidigt. Ska försöka idag igen och meddelar om jag hittar ngt! 
  • tzetze

Ha! Testade nu och hörde hjärtat! Vad glad jag blir. 148 slag / min fick jag det till.
    Vad skönt att höra att det är liv därinne....inte bara massa mat. Skrattande 

• tzetze
    curiosa skrev 2011-07-14 10:03:49 följande:
    Ca +8 kg sen start och hoppas att det stannar på max 12 (hade alldeles för många extra kg innan jag blev gravid)
    v 14+5.
    Precis samma här. +8 kg och är i v14+5 idag. Skönt att höra. Jag gick upp väldigt fort, kunde inte hålla igen med ätandet då jag blev illamående om jag inte åt. Hoppas bara att det stannar av snart! Känner att det redan känns lite flåsigt. 

• tzetze
    bumbi 84 skrev 2011-08-14 12:40:11 följande:

Rul i morgon 13:00 så snart är det 24h kvar. lite nervös är jag då det blir första titten på den men ingen tvekan om att den lever. känner den flera ggr varje dag.

Men jag har blivit så trött igen sista veckorna kan sova 12h och fortfarande vara helt färdig... huvudvärk från morgon till kväll. nån som känner igen sig?  

Jag känner igen mig....huvudvärken ger sig aldrig, helt hopplöst. Och de senaste dagarna känt mig tröttare än vanligt. Det är ett fruktansvärt projekt att ta sig för ngt. Ska börja med de hemska järntabletterna igen men då brakar ju magen fullständigt. Man tappar verkligen sugen när man inte har ngn energi. Får hoppas det vänder snart.
    Och lycka till på RUL i morgon, håller tummarna! 
Svar på tråden Januaribebis 2012