• Mea

Januaribebis 2012

Hej tjejer!

Är det ok om man hoppar in här?

Jag fick veta först i förra veckan att jag var gravid, och var då redan i v 9... Så det ser ut att bli en januarbebis här med! :)    (om allt går vägen då jag haft problem med blödningar sen v 4..)

• Mea
    mabuse skrev 2011-06-26 21:37:23 följande:
    Välkommen i tråden Mea! 
    Tack!  Glad

Känner att jag ligger lite efter eftersom jag inte varit med från "början" men det löser sig nog. Själv så har vi inte berättat för släkt än, bara en god vän till mig som vet..

Vi tänkte vänta tills efter ultraljudet som jag ska göra 6 juli... längtar dit nu...
  • Mea

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Sen är det 4 veckors semester sen kommer man "tjock" tillbaka...

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen?   Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Och tack för alla "välkommen hit" Glad

• Mea

Liiv - Beklagar verkligen!

elingabriella - vilka fina bilder.. :)

Själv var jag på inskrivning idag, 12+2. Ska på KUB i nästa vecka. Ska bli kul att se den lill*.

• Mea

Hej allihopa!
    Här diskuteras det vagnar för fullt ser jag! Glad Själv så vet jag inte alls vad vi är ute efter, kanske någon som kan komma med ideer?

Vi behöver en vagn som går att köra inne i stan samt på grusvägar. Vi behöver även kunna få den upp och ner för trappor eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss.. Rynkar på näsan 
    Så då e det kanske lättast med en vagn med lift?

Var på KUB i onsdags och allt såg fint ut, fick en låg sannolikhet. Men fick BF framflyttat 10 dagar.

• Mea

Hur mår ni allihopa?
    Jag har börjat få huvudvärk allt oftare nu... inte så kul.. Även om alvedon ska vara accepterat vid graviditet försöker jag klara mig så länge som möjligt utan...

Märker ni av tröttheten än? Min börjar avta så smått men känner mig ändå fortfarande rätt så trött.

Är det någon som börjat med järntabletter redan?

• Mea

Ni som börjat med järntabletter, har ni gjort det på eget initiativ, eller på BMs inrådan?
    Vilka har ni köpt? Känns som jag måste testa för att bli av med tröttheten och kanske huvudvärken...... *hoppas*

• Mea

Spännande med så många som har varit och ska på RUL snart! Själv så har jag fått tid den 18:e... längtar dit..

• Mea

Började jobba idag efter 4 v semester...  Alla arbetskamrater fick reda på att man är gravid iag..  Har ju lyckats hålla det rätt så hemligt än.

RUL på torsdag! Ser att många väljer att ta reda på kön.. Någon som funderar på att inte titta efter? Själv så är jag sååå nyfiken men ska försöka hålla mig...

• Mea

Jag är i v 19 och var på RUL i onsdags. 18+0. Blev flyttad 2 dagar, så ny BF är 18 januari. Vi valde att inte ta reda på könet, men vi tyckte att det såg ut som en pojke.

Jag började känna rörelser inifrån i 16+3, men utanpå först för någon dag sedan.. Min sambo kände det för första gången idag. Moderkakan placerad i bakvägg, så då känner man lite tidigare.

Var inte oroliga ni som inte känner än.. det kommer nog snart!

• Mea
    MaHo89 skrev 2011-08-20 16:31:54 följande:
    för oss lutar det mot en brio happy med liggkorg.. annars har vi tittat lite på emmaljunga city cross..
    Jag funderar också på en brio happy... Så skönt gung i vagnen.
  • Mea

Tråkigt att bli besviken över vilket kön barnet har..   Jag är glad så länge jag får ett friskt barn.

Men det är klart att man har rätt att vara lite besviken om man har önskat sig något annat. Men jag tror och hoppas att din besvikelse kommer att släppa när du får träffa din lilla tjej.

• Mea

Hur mår ni nu? Jag tycker att det har blivit väldigt jobbigt att böja sig ner.. magen växer mer o mer för varje dag känns det som, så det är ju inte konstigt att den är ivägen..

Har era små vänt sig rätt än? Här har vi en liten som trivs med att ligga på tvären..

• Mea

4 dagar till BF här.. Känns som att jag börjar bli lite nervös inför förlossningen samtidigt som jag ser fram emot den.

Men räknar inte med att den kommer innan BF då det är första barnet men man vet ju aldrig..

Svar på tråden Januaribebis 2012