• Isssan

Januaribebis 2012

Hej! Min bebis är beräknad 8 januari och jag har RUL imorgon... Är så sjukt nervös, kan inte mer än att hålla alla tummar/tår att allt är bra med vår lilla krabat...

• Isssan
    smulan777 skrev 2011-08-10 19:12:37 följande:
    Isssan: lycka till! Allt kommer säkert gå skitbra! :)
    Tack, det gick alldeles utmärkt och en livlig krabat var det minsann
  • Isssan

Idag såg jag de första buffarna/sparkarna utanpå magen är i v 19+3. Tycker att det är en av de mysigaste sakerna med att vara gravid . Hur har ni andra det? P.S har moderkakan i bakvägg D.S

• Isssan

Hej! Jag har precis blivit sjukskriven t.o.m. 24 januari har dock BF 120110. Att ha foglossning och arbeta i vården är hopplöst. Fick i fredags hem ett brev från försäkringskassan där jag har blivit beviljad GP 111201-111230 vilket jag nu antar inte spelar någon roll eftersom jag är sjukskriven??

• Isssan

Idag går jag in i v 30 (29+0) Känns så skönt att det "bara" är ca 10 v kvar

• Isssan
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 09:46:47 följande:
    Det måste väl ändå vara 11 veckor kvar.

Graviditeten varar 40 hela veckor och du har varit gravid 29 hela veckor?

Alltså nu vill inte jag vara oförskämd men det var väl ett dumt svar? Jag vet väl att man är gravid i 40 HELA veckor!!! därför skrev jag "ca 10" veckor. Om jag går efter graviditetskalendrarna så har jag gått in i v 30 fast jag "bara" varit gravid i 29+0. Ähh helt onödig kommentar och tråkigt att bli bemött av en besserwisser som du när man väl skriver i detta forum som jag följt HELA graviditeten... Låt mig tycka att jag gått in i v 30 även om inte du tycker det...
  • Isssan
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-26 20:11:53 följande:
    Jag tror inte du ska ta svaret som dumt eller att det skulle vara menat som något tråkigt. Skönt att vara i v.30, själv är jag "bara" i v.28 och tycker tiden står stilla.
    Nej du har säkert rätt Min första reaktion blev den att jag kände mig dumförklarad.. Jaja..

Oroa dig inte tiden går faktiskt fortare än vad man tror. Jag upplever det så iaf.. Snart måste man börja tänka på julklappsinköp, julpyssel osv.. vilket förhoppningsvis skyndar på allt lite grann
  • Isssan
    Liina87 skrev 2011-12-20 21:01:26 följande:
    Jag går varannan vecka även nu när min bm är ledig så ska ha en annan vid besöket nästa vecka och sen nästa gång igen är det min vanliga bm. Tror inte man går varje vecka förän man har gått över tiden.

www.Linapetite.blogspot.com
    Jag är i v 37+0 och går varje vecka hos min BM
  • Isssan

Hejsan!

Jag hoppar in här Är gravid i v 39+1 med mitt andra barn. Min son föddes i v 40+6 och jag hoppas verkligen att denna lilla krabat kan tänka sig att komma lite tidigare . Än sålänge har jag återkommande mensvärk/sammandragningar, fruktansvärda ilningar nedåt samt en mkt strulig mage. Hoppas att ngt händer men tills dess så roar jag mig med att kika in här och se hur d går för er

• Isssan

BF idag då ......väntar....... Slemproppen lossnar i delar och är inne på 3:dje dagen, mkt sammandragningar/förvärkar men ingen bebis. Så fort jag tror att d e dags så stannar allt av.. grrr...

• Isssan

BF+1 och igår fick jag riktiga känningar i ryggen. De gick till slut att somna men direkt på morgonen började det igen.. Gick en promenad innan jag kom till BM och fick stanna upp under en sammandragning och andas. Kan det vara på G.. Träffade BM som försökte göra en hinnsvepning men fick inte riktigt tag om tappen då den var lite tillbakadragen fortfarande men hon kände att den var mogen och trodde att det inte är lång tid kvar nu . Grattis till alla er som fött och Lycka till alla vi som snart ska få njuta av våra bebisar  

• Isssan

V 41+0 idag då. Var och gjorde ett TUL imorse där bebis viktskattades till +12%. Just nu beräknas den väga 4,2 kg... mindre kul men men om denna förlossning kunde komma igång snart vore ju trevligt.. Grattis alla ni som är på G och har fått era guldklimpar . Nu är nästa koll v 41+5 då de vill göra en koll med CTG om bebis fortfarande är kvar i magen då ... Sen blir det en tid för igångsättning hoppas jag om inte annat sker innan d..

• Isssan
    Romashka skrev 2012-01-18 21:14:28 följande:
    Isssan,

Jag är också i v. 41+0 idag. ) Men det är inga som helst känningar på att bebis vill ut. (( Börjar bli lite småorolig...
    Ska träffa BM imorgon och då ska vi antagligen boka tid för igångsättning. Enligt "regler" ska jag ju sättas igång 25/1, men om det går vill jag få en tidigare tid. Orkar bara inte gå och oroa mig över hur bebben mår där inne....
    Har inte du blivit erbjuden ett TUL ?? Tänkte just för orolighetens skull är det skönt när man ser att allt ser bra ut. Här blir det inte igångsättning förren tidigast 25/1 men hoppas absolut att det kommer igång av sig självt. Lycka till hos BM idag
  • Isssan

20/1 00.34 föddes vår underbara dotter Alicia. Hon beräknades via TUL 41+0 att väga 4,2 kg så snopen blev jag när hon vägde 3645 g 48 cm lång v 41+2. Nu är vi hemma och allt är alldeles perfekt. Lycka till nu ni alla andra  

Svar på tråden Januaribebis 2012