Inlägg från: Bullen i ugnen |Visa alla inlägg
  • Bullen i ugnen

Januaribebis 2012

Beräknad förlossning 30:e jan för min del. Första försöket, det tog sig direkt

• Bullen i ugnen
    shadowstorm skrev 2011-07-05 09:04:22 följande:
    Är det bara jag som får vänta tills RUL :P Känns trist men inte såå länge kvar iaf :P
    Ska dit 24/8 så det är ett tag kvar tills dess. Morsan ringde mig igår och bad mig begära ett tidigare UL för att det snarare ser ut som jag är i v. 16 än 10. Men jag är säker på min sak.
  • Bullen i ugnen
    misssally skrev 2011-08-17 09:05:16 följande:
    jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?
    Har köpt havandeskapsolja från Weleda som verkar bra. Finns i hälsokostaffärer. Smörj inte med lotion med parabener i!
  • Bullen i ugnen

paet: Ja, det står så på kartongen. Och den är bra att använda fram tills tre månader efter förlossningen också. Smörjer in magen, rumpan och brösten med den varje kväll och huden blir ju också väldigt len av den :)

• Bullen i ugnen

Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.

• Bullen i ugnen
    nya mamman skrev 2011-08-24 17:05:03 följande:
    Jag upphör inte att bli förvånad över folk Förvånad
    Det kan bli både flicka och pojke när man blir gravid, det är en sak man helt enkelt inte kan bestämma över. Var glad över att du BLIVIT gravid. Tänk alla som kämpar år ut och år in och ändå inte blir gravida, trots hjälp!
    Näej, sånt här gör mig illamående! 
    Jag vet, och jag ska väl vara glad över att allt såg bra ut även den här gången (var på ett i v. 12-13 också). Men ändå, jag blev faktiskt besviken över det här. Det måste jag erkänna. Jag har alltid varit lite grabbigare själv, så det är väl mest därför jag önskade mig en kille. Men kanske nästa gång då, för vi ska ju skaffa ett syskon till henne.
  • Bullen i ugnen

Nej, men jag vill bara ha en son helt enkelt. Tycker att det har varit tillräckligt jobbigt själv att vara tjej. Önskade mig en son, och hoppas på det nästa gång istället.

• Bullen i ugnen

Jag tycker själv att det är tråkigt att tänka så som jag gör. Men tycker bara att det känns fel. Brukar inte läsa här (klarar mig bra utan sånt) så jag har inte hängt med i andras historier. Och visst är det värre, men jag frågade faktiskt om någon annan också är besviken över ultraljudet.

• Bullen i ugnen

Det hoppas jag också. Och får som sagt hoppas på en kille när syskonet kommer (som vi redan har planerat inom några år)

Svar på tråden Januaribebis 2012