Inlägg från: tvillingen |Visa alla inlägg
  • tvillingen
    curiosa skrev 2011-05-13 08:32:13 följande:
    Bara jag äter nått så blir det bättre. Vilket gör att jag småäter precis hela min vakna tid..inte kul för vågen!
    Jag har jätte svårt för att äta något när jag mår illa men gurka funkar bra :)
  • tvillingen

Är det någon mer än mig som har väldiga problem med myrkrypningar i benen?? Och i så fall någon som vet vad som skulle kunna lindra det lite?

• tvillingen
    shadowstorm skrev 2011-07-25 10:19:13 följande:
    jag  var 22 när jag blev gravid med sonen, och inte fasen kände jag mig som ett barn på nåt sätt. Flytta hemifrån när jag var 16 år, så den som skulle kallat mig barn hade jag bett dragit lååång väg ifrån mig :)
    Jag blir 19 i höst jag känner mig inte som ett barn nu. Sen är jag mognare än vissa som är mkt äldre än mig, men det är bara en som har på pekat att jag är ung.
  • tvillingen
    Sapato skrev 2011-07-25 10:52:55 följande:
    Var också 22år med första och har faktiskt fått helt annan reaktion nu som 27år än jag fick då.

En kommentar som jag störde mig enormt på som 22åring var att när jag berätta för en del att jag var gravid var inte reaktionen åhh vad kul utan "ska du behålla" ähh, klart jag ska annars skulle jag inte gå runt och berätta för folk, haha.
    Jobbade på en fritidsgård när jag var 22 och gravid och en kille som gick där tyckte der var helt galet att jag inte var gift men gravid mitt svar: Vi bor i Sverige och behöver inte gifta oss innan barn.

Nu är alla bara positiva. Men under alla sonens 5år har jag fått höra massa kommentarer om att vi väntar med 2:an:
    Ja, men du hinner med flera barn, du som är så ung. Gaaahh osv osv
    håller med dig med att många frågar fall man ska behålla de. Dock är det bara mina jämnåriga vänner som har frågat det, min sambos vänner (han är 28) blev jätte glada och frågade inte om fall vi skulle behålla eller inte.
    Håller med dig man berättar inte för alla om man inte ska behålla det.
  • tvillingen

Jag har en liten fråga till er som är lite mer erfarna än mig (första barnet).
    Jag har börjat få ont i svanken och i svanskotan mest hela tiden men det är värst när jag ligger ner och sitter. Kan detta vara foglossning??

• tvillingen

Är det någon som vet hur det funkar om man slutade gymnasiet i juni och började jobba direkt efter. Får man den lägsta föräldrapenningen eller får man grundat på SGI?

• tvillingen
    Velociped skrev 2011-09-04 16:03:03 följande:
    Jag tror att du behöver ha arbetat under sammanhängande sex månader, eller under återkommande perioder stora delar av året. Men detta är min gissning. 

Jag vet inte hur länge du har jobbat nu?

Mitt förslag är att du ringer till Försäkringskassan, deras telefonkö är inte alls så lång nu för tiden och man kan ställa alla möjliga frågor. :)
    Jag har jobbat sen juni och Jag har en fast anställning. Man blir knäpp på alla olika villkor.
    Jag får ta och ringa dem och fråga allt jag undrar känns som att det bara blir mer och mer luddigt
  • tvillingen
    LillaEko skrev 2011-09-30 16:27:12 följande:
    Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 
    Ja även på magen mkt mer luden än jag var innan.
  • tvillingen
    roxylady skrev 2011-10-20 20:55:44 följande:
    Här är den: www.niomanader.se/raknautvikt.asp Dock såg den konstig ut nu när jag kikade på dem med alla å, ä och ö. Men om det ser ut så för dig med så kan du i alla fall se hur mkt pga från din startvikt och din längd du kan gå upp per månad. Rätt intressant faktiskt för det stämde bra på mig. Ligger dock ett kilo under men det stämmer ju ganska bra ändå i med att det var så nära. Pendlade mellan 56-57 innan.. du då?
    Nä jag har faktiskt inte heller svullnat något ännu och kan fortfarande ha min förlovningring med! Men hört att det oftast kommer i slutet av graviditeten. Men det är ju olika för alla. Hoppas man slipper..
    Stämde inte alls på mig jag ligger 4-5 kilo mindre än vad den säger.
    Dock har jag bara gått upp 6 kg å är i vecka 29
  • tvillingen

Jag saknar oxå vin ibland så idag gick jag å köpte en flaska alkoholfritt dock är det inte samma sak alls :( men ändå gott :)

• tvillingen
    Velociped skrev 2011-11-27 18:45:00 följande:
    Haha, oj vad gravidhormonerna spökar.. Sambon satte sig på ett flyg till London (genom storm och orkan) 16.30... bad honom höra av sig när han landat. På Heathrows hemsida står det att planet "förväntas landa 17.39", alltså för över en timme sedan... jag väntar förgäves på att "landat"-skylten ska dyka upp...

Så, säg till mig nu att om ett svenskt plan störtat på väg till London så skulle det vara på varenda nyhetskanal direkt, eller hur? :P 
    tror du har missat att det är en timme fram här. alltså planet landade i tid. Men förstår dig, min sambo är ute och åker nu och dummern har lämnat telefonen hemma.
  • tvillingen
    bumbi 84 skrev 2011-12-15 22:04:54 följande:
    Hur går det?
    Nu har allt avtagit och jag har bara förvärkar nu. Den lilla ville väl bara förvarna mig eller nåt sånt. :S
  • tvillingen

Nu är det skönt för jag har jobbat sista dan nu, men de sista dagarna har varit väldigt kämpigt. (står/sitter på en fabrik).

Svar på tråden Januaribebis 2012