Januaribebis 2012
Jag är i v 18 och känner i princip ingenting alls. Någon enstaka gång har jag känt att den vänt på sig, men det är allt. Två UL är gjorda, moderkakan ligger i framvägg och tjejen rör på sig massor därinne när vi tittat iaf :)
Jag är i v 18 och känner i princip ingenting alls. Någon enstaka gång har jag känt att den vänt på sig, men det är allt. Två UL är gjorda, moderkakan ligger i framvägg och tjejen rör på sig massor därinne när vi tittat iaf :)
Jag har ätit allt precis som vanligt under mina graviditeter.. Och dom är friska :)
paet;
Jag äter det också.. Känns som att om dom överlever brie, salami och allt annat i dom flesta andra länderna så lär väl vi också göra det.
Är i v 18 här som sagt, och min slutar fortfarande under naveln. Kanske 1 cm under.
Magen har inte växt något än heller. Det lilla som putar ut fanns tyvärr där innan, och består av löst skinn efter förra graviditetens bristningar :-/
Jag har fått alltifrån den 7:e jan till den 15:e jan som BF... Vet inte riktigt vilken vecka jag är i alltså, men men.
Jag får planerat snitt första veckan i januari ändå, då egentligen spelar det ingen större roll :)
Nu har vi det så pass bra att båda kommer att vara hemma dom fyra första månaderna, så barnvagnspromenader är inget måste pga hundarna. Men eftersom vi ändå har 4 st hundar, så behöver vi hjälpas åt med motionen så en hel del kommer bebis att släpas ut ändå.
Min son föddes i slutet av september, och då stod jag ensam
Man får hitta vagn som går att få in i halva utrymmet!
Tidigare hade jag 850 och bara 2 st mindre hundar (Ca 45 och 50 cm höga, kring 30 kg styck) och då klarade dom sig på halva sidan, men jag valde lastgaller + grind istället för det ger mer extra plats än vad en bur gör.
Det var dock krångligt, så jag bytte till mindre sittvagn så fort det gick.
Nu har vi fler hundar, så vi har en speciell hundbil med bara burar i. Men vi har funderingar på att byta ut båda våra till en stor familjebil nästa år, då vi snart flyttar så att två bilar mest kan räknas som onödig lyx.. Så då ska vi lösa 4 st hundar i ovanstående storlek, 3 bilstolar och 1 vagn :p
Jag vaccinerar mig aldrig, utöver dom man fick i skolan då.
Det känns som att ju mer vaccin, mediciner osv som tas fram jämt bara gör att det kommer fler och fler varianter/sjukdomar.
Min kropp får sköta sånt själv.
Jag fick för övrigt svininfluensan i augusti 2009, och visst blev jag sjuk. Hög feber i några dagar, väldigt mkt hosta och dubbelsidig lunginflammation. Men efter ca 2 v så hade jag bara hostan kvar, och då har jag ändå astma också. Ingen antibiotika eller andra mediciner.
Det brukar inte fungera om dom inte är redo.. Jag fick börja om två gånger med sonen.
Hans 1 år yngre bonuslillebror kom in i vårt liv när han precis fyllt 4 år, och bonusen precis fyllt 3 år. Då hade dom försökt flera ggr innan, men det ville inte fungera. Dock så gick det fort efter att vi flyttat ihop, eftersom bonusen också ville stå upp och kissa som den coola äldre killen gjorde :)
Min son vart för övrigt blöjfri vid ca 3 års ålder också.
När jag fick förra barnet så erbjöd dom hembesök och jag tackade nej.
Kommer göra likadant även denna gång om det fortfarande erbjuds.
Vi hade första BVC-kollen när han var 9 dagar gammal, och jag hade inga problem att gå 2,5 km enkel väg i oktoberkylan trots att jag snittats då.
Nu har jag körkort och en engagerad pappa, så vi kan nog ta oss iväg utan problem.
Jag var på RUL i v 21 (Pga att första RULet glömdes att föras in i journalen) och på första besöket i v 28. Nästa besök är i v 32, och sen TUL någon vecka efter det.
Är mitt andra barn, sonen är 5 år gammal nu.
Vi har mycket inköpt och klart, men ingenting kommer att sättas upp innan hon är född. Vi kommer nämligen ha flyttat då, och ska påbörja tapetsering/målning så fort vi är hemma från BB. Blir resesängen i vårt sovrum innan dess, och skötbädd på golvet eller något. Sen ska spjälsängen upp så fort hennes rum är klart, och då köper vi hem skötbordet samt fler barnmöbler på en gång :)
Idag hade vi TUL och vår tjej uppskattades till 2360g i v 33+0 :) Hon låg rätt så genomsnittligt till på huvud/ben etc, tror det var -1mm på huvud och +3mm på lårben enligt genomsnittstabellen. Det sista måttet minns jag inte. Vikten uppskattades till +7%.
Fick en beräknad födelsevikt på 3,8 kg ungefär om jag skulle gått tiden ut. Nu plockas hon ut 13 dagar före BF och då gissade BM på att hon kommer väga kring 3,4 kg kanske.
Känns skönt att det börjar närma sig nu! 35 (strax 34!) dagar kvar till snittet :)
Jag tänkte packa väskan nästa vecka eller så tror jag. Den 4:e jan smäller det! Men jag måste först komma ihåg att inhandla några småsaker bara.. Trosor åt mig (äger bara string, funkar inte så bra med tanke på avslaget..), en varmare mössa inför hemfärden till bebis, våtservetter, trosskydd och en sportbehå (Tuttarna har växt ur alla vanliga nu :p)
I mellandagarna ska vi köpa det sista åt bebis också, vi behöver fortfarande madrass plus sängkläder samt ersättning och några fler nappflaskor.