• Lilymay

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-10-25 10:13:08 följande:
    jag längtar tills slutet november så man kan börja advent pyssla, göra egna tomtar, pynta här hemma, dricka alkoholfri glögg och äta pepparkakor  =) haha

åå vad mysigt, har inte alls tänkt på det, nu kändes det lite roligare att vara hemma! något mer att se fram emot! ideerna börjar smått bli mindre och en är det ett tag kvar..

så fler tips tar jag gärna emot! nu blir det mest serier, lite bak och lite pyssel med ett tittskåp!  
  • Lilymay

hej tjejer!

Nu är det inte så jätte lång tid kvar :) woho!

MEn måste fråga, någon annan som också har besvär eller vet varför jag har så himla ont i mina ben, mest på natten. Det krampar inte (kramp får jag i vaderna ibland med det går ju över)
    men känns som liknande växtvärk? Det brukar gå över på dagen men idag sitter det kvar, har inte kunnat sova något inatt och nu har värken stigit upp till låret... Försöker vila och ligga med benet i högläge men är det någon som har tips?    

• Lilymay
    GoodEnough mom skrev 2011-11-01 11:50:24 följande:

Jag brukar få ont i benen framåt kvällen om jag rört mig massor och då brukar jag bada eller duscha varmt, samt massera benen med lotion efteråt. Vet dock inte om det hjälper för dig om det känns som växtvärk, men kanske prova? :)

Tack hjärtat, skall testa, jag har ju visserligen gått lite för mycket än vad jag borde så det kanske är det då... Tack för svaret Skrattande
  • Lilymay
    LillaJag89 skrev 2011-11-01 12:11:32 följande:
    vår ligger med huvud ner. hoppas på att han inte vänder sig mer utan stannar så ';D

Jag vet inte alls hur våran ligger med ännu, BM skulle kolla det nästa vecka sa hon... men det känns som bebisen har lagt sig nedåt...
  • Lilymay
    elinson skrev 2011-11-01 12:29:59 följande:
    Ja jag har ont i benen om  nätterna, precis som du säger inte foglossning utan som växtvärk. Misstänker att det har att göra med dålig cirkulation i lederna.. all cirkulation i benen är ju typ borta nu ;) Men irriterande är det! Vaknar om nätterna, masserar, vänder mig, sträcker böjer benet och somnar om...

Ja det är verkligen så, skitjobbigt är det! har du testat att bada? tänkte om det hjälper, skall prova det, har testat alvedon ifall det tar bort värken lite, men icke :( Har ju fått en starkare medicin som jag skall ta nu när jag får så jäkla ont men vill ju inte proppa i mig för mycket medicin heller.. När skall din lilla plupp komma? :)
  • Lilymay

Hej tjejer, är så trött på att vara gravid nu, har sådana förvärkar som gör så himla ont, i underlivet, är det normalt? Dem är ju väldigt oregelbundna.. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte...12 dagar kvar till bf! Suck!

• Lilymay

hej tjejer, har inte varit här inne på sjuuukt länge, hur mår ni?

Nu orkar jag inte inte vara gravid längre, tips på att få ut min lilla gosing?  

• Lilymay

Skönt att man fixade nyår :) en 2012, woopwoop! frågan är ju nu när lillpluppen vill komma ut! Har bf den 2 jan... :) börjar bli lite nervös!!!

• Lilymay

Någon mer än jag som gått över tiden? Är i v41+2 och har mest bara småvärkar, var inne igår för en kontroll och var då bara öppen en halv centimeter! Känner mig lite smått deppig nu....

• Lilymay

Missable: har också ibs, skönt att höra att någon annan också har det!

• Lilymay

Lily kom till världen kl 11,23 hon är 54 cm lång och 4105 g.... 18 timmar tog det och det var det absoluta värsta jag varit med om men det var det värt! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012