Inlägg från: bebis1201 |Visa alla inlägg
  • bebis1201

Januaribebis 2012

Hej! Jag hoppar in i denna tråd, är i vecka 9+6 och har BF 11 jan 2012. Det är andra barnet för mig.

Jag mår så fruktansvärt illa... Har varit hemma från jobbet denna veckan. Början äta Postafen för två veckor sedan eftersom jag kräktes flera gånger om dagen (inte så kul på jobbet,...) och det hjälpte mot kräkningarna, men hade fortfarande illamåendet hela dagarna. Nu har det blivit värre, kräks trots postafen... Så i mpndags bestämde jag mig för att vara hemma denna veckan. Skönt. Men sjukt jobbigt att må så här! Det påverkar humöret nåt otroligt!!! Orkar inte med min man eller min son...:( Vet inte hur det sk a gå nästa vecka när jag måste till jobbet igen...

Är det någon mer än jag som måste spotta hela tiden? Jag har jättemycket spot och på morgonen kräks jag upp allt spot jag tydligen svalt under natten. Jätteäckligt. Nån som varit med om samma sak? Tips??

• bebis1201
    chicopico skrev 2011-06-15 19:24:51 följande:
    Hej!!!
    Jag har BF 12 jan 2012 och mår precis som du.... jag vaknar även på nätterna av illamåendet och måste då gå upp och spy för att kunna somna om.
    Jag gick till min husläkare och bad om att få Lergigan comp som är mot graviditetsillamående, och dem har hjälpt litegrann, jag tar 1 på morgonen och 1 på eftermiddagen och känner att jag klarar av dagarna bättre nu.
    Kräker dock massa slem och skit varje morgon och mår fortfarande kasst på nätterna men det är ändå mycket bättre. 
    Åh, vad skönt att höra att det finns nån som har det likadant... Hjälpte Lergigan comp mot allt spott också? Eller bara mot illamåendet? Tycker det är så äckligt med allt spott som bildas hela tiden.
    Jag hade hoppats att inte behöva äta nåt starkare än Postafen, men nu vet jag inte längre... Mådde ungefär likadant när jag var gravid med sonen, men minns inte riktigt när det gick över. Var på ett bröllop när jag var i vecka 16 och då tror jag inte det var nåt stort problem. Men det är ju fem-sex veckor tills jag är i vecka 16 nu och det känns som en evighet... Och är livrädd att det inte ska gå över denna gången utan hålla i sig hela graviditeten och då vet jag inte vad jag gör!! Så fruktansvärt att gå runt och ha som jordens värsta bakfylla varje dag...
  • bebis1201

Jag har en liten undran... Är det någon annan som svettas mer än normalt??? Jag har börjat svettas under armarna, får fläckar..:( så irriterande! Nån som känner igen sig???

• bebis1201

Skönt att höra att det är fler som svettas!

• bebis1201

Hur gör ni när ni går till barnmosrkan under arbetstid? Jag har möjlighet att flexa och har gjort så hittills, men det är lite irriterande att det går så mycket till att ta sig fram och tillbaka till vårdcentralen. Funderade på hur man gör om man inte har möjlighet att flexa utan jobbar tex 8-17 måndag-fredag...? Tar man semester då eller?

• bebis1201
    missable skrev 2011-10-23 17:08:09 följande:
    tar ut 1/4 föräldraledigt...
    Aha får man ta föräldraledigt för mvc besök, det hade jag missat. Bra att veta om flexsaldot tar slut och man kanske inte direkt orkar jobba längre andra dagar i slutet på graviditeten...
  • bebis1201

Stas: Jag har inte heller fått kolla järnvärdet sen v 25 trots att jag då hade lågt värde och blev tillsagd att äta niferex. Sen när jag klagat på att jag varit trött har bm ändå inte velat kolla järnvärdet igen... Konstigt tycker jag. Kan ju vara intressant att veta. Och märker ju att de flesta av er andra verkar kolla järnet ofta. Är i v 35 och hon har inte känt efter hur bebisen ligger heller. Skulle hon göra nästa gång (v36) sa hon sist...

• bebis1201

Zaarah: jag har också gått ca en gång i månaden tidigare, sen tre veckor mellan nån gång och nu varannan. Hon har oftast bara mätt magen, bldtryck och hjärtljud. Nån gång socker och urin. Verkar vara så här där jag bor... Men lite skumt tycker jag! Och bara ett ultraljud men det är väl ganska vanligt.

• bebis1201
    fair skrev 2012-01-10 05:34:01 följande:
    Spännande Leia och loppan81! Hoppas det fortsätter :) här känns det som att det kommer dröja LÄNGE innan nåt händer... Är det nån fler än jag som fick första nån vecka tidigt och nu med andra ev. gå över??
    Jag fick första ungefär en vecka tidigt och är nu på BF+1 idag. Är fortfarande nöjd med att ha passerat jul- och nyårshelgerna så känner ingen panik ännu, men misstänker att jag om några dagar kommer vara less på att vänta...
  • bebis1201

BF + 9 idag... Segt. Har börjat tro att det aldrig ska sätta igång.

GRATTIS alla som fått bebis!! :)

• bebis1201

BF+12 idag... Åh så segt! Tror inte det kommer starta av sig självt den här gången. Lite frustrerande när det startade av sig självt en vecka före BF förra gången. Dum som man är trodde man ju det skulle bli nåt liknande den här gången.

Har dessutom så mycket sammandragningar på natten att jag inte kan sova. Och magen känns helt slutkörd, har som träningsvärk i magen hela tiden. Känns inte som om den slappnar av helt nån gång. Ont och spänd hela tiden. Nån som har liknande?

Svar på tråden Januaribebis 2012