Inlägg från: MostOfAll |Visa alla inlägg
  • MostOfAll

Januaribebis 2012

Wicky81 skrev 2011-09-13 10:50:04 följande:
    Har just haft ett telefonsamtal med chefen där jag fick kommentaren att graviditet inte är en sjukdom men visst man kan ju va trött å så....

Vet inte vad ni anser men.....

Visst jag vet oxå att en graviditet inte är en sjukdom i sig och att det bara är för en tid.
    Men man kan må skit endå både psykiskt och fysiskt....Men eftersom en graviditet inte är en sjukdom ska man se glad ut och kämpa på endå....plus att man har ju själv försatt sig i situationen *IRONI*Har pratat med MVC så jag fick en läkartid nästa vecka. Men efter samtalet med chefen känns det som om det är skit samma......Bara jobba å slita endå.....

Usch va deppigt det är :P

Men men...i morgon är dagen D då det äntligen är ultraljud....Hoppas allt ser bra ut :/
    Vet inte vad du har för jobb men för mig lät det ungefär likadant när jag pratade med min chef.
    Då upplyste jag henne om att hon var tvungen att göra en riskbedömning( se arbetsmiljöverkets hemsida) i samband med graviditet, samt att denna är individuell och att läkarbedömning kan komma att vara aktuell inför en sån.
    Nästa dag lät det helt annorlunda och jag fick andra arbetsuppgifter.
  • MostOfAll

Jag hade en hormonrand förra graviditeten, fick då en tjej. Tycker mig börja kunna skymta en svag linje nu också, vet inte om det är en flicka eller pojke.

• MostOfAll

Eller kolla uppdrag granskning istället! Om att spricka vid förlossning. Inte rolig fakta...

• MostOfAll

Jämthund: Jag har varit sjukskriven sedan v 31 pga förhöjt blodtryck. Kan inte göra någonting alls förutom att vila då det annars blir högt. Var på middag hos mina föräldrar igår och det var tydligen för ansträngande då jag hade högt blodtryck när jag kom hem. Har en egen mätare så jag kan mäta själv hemma då jag fick hf förra graviditeten v 31 som slutade med akutsnitt v 32. Så underskatta inte vila även fast jag tror hf lever sitt egna liv ibland...

• MostOfAll

Här har vi bokat tid för att koppla ur airbagen imorgon så kan man ha babyskyddet både fram och bak. När vår nu 2,5 år gamla tjej var liten hade vi inte kopplat ur den så hon fick bara sitta bak. Funkade oftast bra men hade vart skönt att kunna haft henne fram när man körde själv med henne.

• MostOfAll

Har också hört det och är nu livrädd för värkstimulerande dropp! Som jag förstod det kan det ge för täta värkar och då hinner inte barnet återhämta sig vilket leder till syrebrist osv. Men det verkade som om det blev mer så om man redan haft en utdragen förlossning så barnet redan är utmattat innan man sätter in värkstimulerande.

Svar på tråden Januaribebis 2012