• Tess1986

Januaribebis 2012

Ja här är jag. Och har bf 1 januari. Mitt andra barn blr det och har precis plussat (igår) Fick ett mf förra månaden så blev snabbt gravid igen men vågar inte riktigt hoppas för mkt när man har ett mf i bagaget men självklart är jag superglad nu ! När har du bf?

• Tess1986

Roligt med nyårs bebisar ;) nu hoppas vi för oss alla att bebisen vill stanna kvar i magen också.

• Tess1986

Jag har bara lite molande värk i magen, smått illamående som kommer och går under dagen... Oftast då jag inte ätit på några timmar. Dock har jag inga ömma bröst eller nått sånt... Tycker det e lite konstigt då det brukar va så vanligt tecken på att man e gravid.... Dom har inte ens svullnat upp lite eller nått... Men jag går ju och oroar mig för minsta lilla efter mf förra månaden.... Skulle vilja ha ett tididgt VUL faktiskt.... Ska be BM om det. Tänkte kontakta dom efter helgen, nångång nästa vecka.

• Tess1986

Många som tycker det är jobbigt och tungt nu med graviditeten. Vissa pga av olika "komplikationer" och man är också  less nu helt enkelt, man vill att det ska vara över.
    Vi får kämpa på några veckor till tjejer men jag håller med er om att det är tungt nu dom sista veckorna som är kvar för oss....
    Själv lider jag av denna enorma sömnbristen, kan inte sova många timmar på nätterna...ibland blir det bara 2-3 timmar och det går inte att ligga skönt på nått sätt, bebisen trycker, buffar, sparkar överallt och det gör ont. Illamåendet har kommit tillbaka, halsbrännan är katastrof, vaderna värker, sammandragningarna kommer allt för ofta plus förvärkarna emellanåt. Jag går som en flodhäst....
    Men endå kan jag känna att jag orkar några veckor till....men INTE MER än så!!! (hoppas)
    Känns skönt att ha er att läsa om, man vet att man inte är ensam även fast jag tycker synd om er som har det jobbigt också.... vi kämpar på och vi vet alla att i slutet så kommer det vara allt värt det!! =)     

Svar på tråden Januaribebis 2012