Inlägg från: KärlekenÄrEvig |Visa alla inlägg
  • KärlekenÄrEvig

Januaribebis 2012

Vi var hos BM i måndags då jag var i vecka 31+0 och mitt SF-mått låg då på 30 cm. Verkade ha ökat som den skulle (4cm) sedan förra gången då jag var i vecka 28+0.

Ni som blir ivägskickade på extra ultraljud vad beror det på? Är det om SF-måttet inte ökat som det ska eller?

Jag har ju inte gått upp i vikt så mycket hittills och var orolig att det var något fel och att barnet inte växer som det ska men min BM sa att jag inte skulle vara orolig eftersom den växer enligt kurvan så får väl lita på det och att alla går upp olika.

Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt som sist men är ruckbar men hon trodde inte den skulle vända sig utan ligga kvar så och vara fixerad vid nästa besök.

• KärlekenÄrEvig
    Marsätt skrev 2011-12-04 14:52:40 följande:
    Jag bor 4 mil utanför Östersund och är snöar det nu och i går kom det ca 1dm.. så nu är det i alla fall vitt fast det inte är så mycket
    Fuskit! ;) Själv bor jag i norrbotten och här är det spöregn!

Jag tycker det börjar bli rätt jobbigt nu med kroppen, känner mig oftast väldigt trött (sover dåligt, vaknar av att jag vänder och vrider mig hela tiden pga att jag ej hittar någon skön sovställning). Sedan måste jag upp och kissa minst 2 ggr varje natt vilket oftast gör att jag inte kan somna om på ett tag varje gång jag är uppe. Så det blir kanske 3-4 timmars sömn varje natt på veckorna vilket gör att det känns jättetungt på jobbet. Jobbar dessutom på dagis och det börjar kännas men jag har ju som mål att i alla fall orka året ut och det är ju inte så länge kvar nu men säger kroppen helt stopp så får jag såklart lyda den.
  • KärlekenÄrEvig
    twistedtofit skrev 2012-01-29 10:50:39 följande:
    Kl5, 4.06 föddes vår tjej. Jag var öppen 5 cm när jag kom in och 20 min senare var hon ute! Galet!!
    Fan vad härligt att det gick så fort.

Våran lilla tjej valde att titta ut den 23:e januari (egentligen var hon beräknad till 29:e enligt ultraljudet). Jag var också 5 cm öppen när vi kom in till förlossningen och gjorde undersökningen kl 12.00 men sedan så kom hon inte ut förrän 23.18 på kvällen. Så jag var helt utmattad när hon äntligen kom ut och vilken smärta (första barnet för oss)! Men resultatet av vår lilla prinsessa var helt klart värt all smärta jag fick utstå.

Grattis till alla er andra som fått era bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar.
Svar på tråden Januaribebis 2012