Inlägg från: Frökensvensson |Visa alla inlägg
  • Frökensvensson

Januaribebis 2012

Plussade igår GladSkrattande Ska bli så spännande det här, inskrivning på fredag..... jag är som är hypokondrisk annars, hur ska det gå nu!?

• Frökensvensson

Nu hoppar jag in igen! :)

Har ni med mensvärk som ett av symtomen? iomed att det är första graviditeten så lyckas jag ibland jaga upp mig över symtom som sen visar sig vara helt normalaTungan ute men jag antar att jag inte är ensam om det Skrattande

• Frökensvensson

Hej! Jag har bara följt den här tråden, men tänkte att nu får jag skriva och även visa en liten bild från ultraljudet idagSkrattande Beräknad till slutet av Januari, kanske början på februari men skriver här ändå!

• Frökensvensson
    Jamirl skrev 2011-08-11 23:50:07 följande:
    Fröken svensson: Åh va fin! Grattis
    Tack! Skrattande Ja, visst är h*n! Blev så lycklig av ultraljudet!
  • Frökensvensson

Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad

• Frökensvensson
    Wicky81 skrev 2011-12-12 17:18:59 följande:
    Halloj!

Jag hade också 31a januari som BF innan UL men blev framflyttad till den 3e februari :)

Angående varm mat så var jag sådan i början....kunde mest äta yoghurt och fil å sånt...Men nu är det väl stark mat som är värst tror jag....annars har jag inga problem längre....
    :)
    Ok, tänk så annorlunda det kan vara! Upptäckte faktiskt förut att äggröra är inget problemTungan ute

Jag hade BF 2 februari först men blev flyttad till 31 Januari efter UL, vi bytte med varandra kan man sägaFlört hur har aptiten varit annars under graviditeten? Jag har varit så himla kräsen!
  • Frökensvensson
    ccecy skrev 2011-12-12 15:13:38 följande:
    Jag har inte alls problem med att äta varm mat, har dock problem att äta mat över huvudtaget,  äter jag en normal stor portion till middag, blir jag lika mätt som man brukar känna sig efter julbordet, o så ligger ja o har magont länge efter, så ja får nog börja äta mindre och oftare så funkar de kanske bättre. :) men jag får sura uppstötningar av saft, så får nog sluta dricka det med :p
    Ja, om jag äter för mycket så blir det verkligen matkoma, då blir det att sova middag och sen sura uppstötningar på det! Men jag säger fortfarande att bebisen är värd detGlad

verkar inte som att jag är ensam om att ha "konstig" aptit iaf!
  • Frökensvensson
    Wicky81 skrev 2011-12-12 21:17:22 följande:
    Hahahah ja man kan verkligen säga att vi bytte :D Va lustigt :D

Jag är också väldigt kräsen och har varit hela graviditeten. Har stora problem med köttfärs och korv i alla volörer...Kyckling, fisk å kött funkar hur bra som helst. Men kall mat som sagt är bäst om jag får välja....en fräsch sallad är det godaste som finns....å sushi!! Tack och lov finns det sånt för gravida. Mackor med ägg och youghurt/fil har varit räddningen i mellanåt.
    Vet inte hur det är med dig men jag märker direkt när nån mat inte passar....stockar sig i halsen direkt och man sitter bara å petar och trycker i sig litegrann...så blir man hungrig inom en halvtimme igen i stället :P
    Vad lustigt, kyckling har jag inte kunnat äta på hela gravidteten!

Ja, mackor är definitivt räddningen, vissa dagar känns det som att jag lever på mackor och yoghurt Tungan ute

Jo, jag märker med en gång om det är något jag inte kan äta! Som att tugga sågspån eller nåt, och hungrig snart igen!  haha. Och har fått världens sug efter glögg(tack och lov att det finns alkoholfri!!!)

Vet inte om det med maten påverkades av att han(bebisen) vände sig i magen för kanske 2 veckor sen, för det är efter det som jag inte kan äta varm mat! Han kanske sparkar rätt på magsäcken vem vetFörvånad
  • Frökensvensson
    Ms J skrev 2011-12-13 06:44:07 följande:
    Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.
    Precis så känner jag, att det ilar( i blåsan då)! Min grabb har med vänt sig med huvudet neråt, men han har nästan fixerat sig med så trodde det berodde på det. Men kan nog vara olika! Obehagligt är det iaf, och gör rent utav ont ibland när jag går =/
  • Frökensvensson
    fair skrev 2011-12-13 10:08:29 följande:
    Usch, illamående idag igen... Vill verkligen inte ha nån magsjuka eller liknande!!! Hoppas det bara är bebisen som trycker på eller nåt.
    Jag mår illa av och till mest hela tiden känns det som! Är nog bebisen som ligger och knör :) Hoppas du slipper magsjuka, inget kul!!
  • Frökensvensson

När började eran mage att sjunka? jag är i vecka 36 (35+6) och magen började sjunka för kanske en vecka sen....

Vet att lillen är fixerad, och jag har hemska förvärkar på nätterna! Får se när han behagar kika ut :) längtar efter honom Hjärta

En bekant sa att hon läst en artikel om att många blir dunderförkylda 1-2 veckor innan bebisen kommer, är det något ni känner igen? Skulle vara kul att veta då jag för första gången under graviditeten har blivit dunderförkyld!!! Kanske är önsketänkande då jag längtar efter min lille Elias!!!Tungan ute

• Frökensvensson

Hur går det för er med sömnen? Har så svårt att hitta en bekväm sovställning, vaknar med ont i höften och förvärkar, längtar efter att min lille pojk bestämmer sig för att kika ut. 8 dagar kvar till bf idag! Fast antar att jag kommer sakna magen sen när jag väl fött.

Men kommer vara underbart att äntligen få hålla min lille Elias, som jag längtar efter honom!Hjärta

Och just det ja..... Grattis till er som fått era små bebisar!Skrattande

• Frökensvensson
    bumbi 84 skrev 2012-02-07 18:04:15 följande:
    Grattis till dom små som kommit! hur många är ni kvar nu?
    Vi är nog några stycken! Men här börjar det äntligen hända lite grejer, får se när det sätter igång riktigtGlad
  • Frökensvensson

Här vill det inte komma igång riktigt trots att slemproppen släppt... hade förvärkar som bara slutade helt enkelt.

Så har nu fått tid för igångsättning, skönt det!Glad längtar ju efter min lille prins!!Hjärta

• Frökensvensson
    Haanky skrev 2012-02-18 12:08:46 följande:
    Frökensvemsson: vilken goding! Kände igen bilden från Facebook :):):) va tvungen att gå in å kolla vart jag sett den och du hade kommenterat min kompis status så det va där jag sett den :):) kul med sammanträffanden!
    Tack!! Skrattande

Vilket sammanträffande, alltid roligt! Jag bildbombar mina facebookvänner med bilder på Elias hihiGlad
Svar på tråden Januaribebis 2012