• Spears

Januaribebis 2012

Ingen mer än jag som måste springa på toa 6-7 ggr /natt? Gravid v 30. Har fått sprungit så ofta sen start...

• Spears
    roxylady skrev 2011-11-06 00:20:24 följande:
    Någon mer som har helt platt navel?? Sedan tycker jag att navelns mitt har blivit mörkare... Nån mer som har så också??

Min navel är platt har inte börjat puta ännu!
  • Spears

Hej ska till barnmorskan imorgon igen har inte frågat vad jag har för SF mått men allt har sett bra ut så de är väl ok. Men jag ska fråga denna gång nyfiken,  v 31+0 imorgon. 

Springer fortf 8 ggr per natt och kissar jobbigt, väcker killen också varje gång inge roligt för jag prasslar ju så med min gravid kudde...

Men måste ha nåt under mage ben o rygg annars kan jag inte sova..Magen blir ofta spänd speciellt när man ligger ner på natten och när man är ute och går..

Annars inga krämpor just nu. Det är jobbigt att jobba på dagarna bara när man sover så dåligt! Längtar tills barnmorskebesöket imorgon! Kram på er!

• Spears
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-15 15:10:26 följande:
    Har varit till Bm idag. V34+1 Gått upp 19kg sen inskrivning Blodtryck: 105/70 Hb 100, sjunkit igen trots att jag äter järntabletter ALLA dagar, så nu ska dosen höjas Sf-mått 36,5cm Hjärtljud: 136, hon vila idag då vi va där Nästa vecka ska jag på sista ultraljudet

Barnmorskan idag v 31+0, hjärtljud 134, sf mått 31. blodtryck 105/70...Hb 119. vi låg ju nästan lika på hjärtljud och blodtryck :)

• Spears
    pamatakada skrev 2011-11-24 12:41:57 följande:

Vi gjorde en TUL den 29 oktober av ren nyfikenhet och då var jag i v 28+4 och då vägde barnet 1399 g och givitvis tog vi reda på könet så den 18 januari så kommer det en Maximillian till världen.

En Maximillan till här :)
  • Spears

Jag vill sova, men det går inte!!! Det gör så ont i magen när jag ligger ner den blir stel och hård och öm, så jag kan bara ligga ner korta stunder sen måste jag upp o röra på mig hinner ju aldrig somna. Kuddar under mage rygg ben hjälper inte längre. Nån som har tips????

• Spears

Barnmorskan idag v 35+2

Hjärtslag 139
    SF mått : 34
    blodtryck 110/70
    blodvärde 122 
    Huvudet nedåt :)    

Så allt känns bra, förutom min spända mage med mycket sammandragningar och att jag får sova sååå dåligt! sover nästan ingenting så jag förstår inte hur jag orkar jobba men det går även om jag är trött. 1 vecka kvar att jobba nu sen ledig :)

• Spears

BM idag v 37+1:

Sf mått 34 idag med hade samma mått förra gången...Ska på extra koll nästa vecka men visst kan det väl vara normalt att inte magen växer så mycket på slutet?

Blodtryck 120/75

Hjärtljud ok , socker ok.

• Spears

V 37+2 kan inte ligga ner just nu bebis rör sig så mycket att det gör ont och när jag är uppe och går så trycker det neråt. Så här mycket har han aldrig bökat runt o rört sig kan det vara nåt på gång eller ?

• Spears

Kan inte heller sova, magen är sååå spänd så det är så obekvämt att ligga ner, jobbigt! 14 daagar kvar nu!! imorrn blir det nog prommis, städa mmm så kanske han kommer lite tidigare :)

Svar på tråden Januaribebis 2012