• carooo

Januaribebis 2012

tzetze skrev 2011-06-15 11:37:58 följande:
    Hej allihop, 
    hoppar snabbt in med en fråga bara, eftersom jag
    är så himla orolig! Jag är i v 10+2 och sedan ett par dgr tillbaks, har verkligen ALLA symptom försvunnit. Inte de vanliga nattliga springa-på-toaletten-turerna för att kissa. Inget illamående. Inga ömma eller svullna bröst längre. Samt att jag verkligen inte känner mig gravid alls! Extremt oroväckande tycker jag. Har 2 missfall bakom mig, varav det sista inte upptäcktes förrän i v 13 vid ul.

Jag ska med ett flyg om ett par timmar till min pojkvän i England och känner mig helt gråtfärdig av oro.

Någon annan som har erfarenhet av att precis alla symptom försvunnit i princip samtidigt, utan att det varit ngt fel?

Har hört talas om spökveckor men ej kollat upp, vågar knappt läsa. Jag är 40 år i år och extra orolig, då jag känner jag kanske inte har många fler chanser.

Kram på er allihop och lycka till! 
    Jag känner verkligen igen mig i din beskrivning, för lite mer än en vecka sedan så har minna symptom mer eller mindre försvunnit. Innan det mådde jag illa (aldrig spytt), ofta huvudvärk, växtvärk i livmodern, humör, kissnödig konstant... Men nu är det allt borta, förutom den ihärdiga nästäppan som är konstant.

Frågade min barnmorska och hon sa att det var helt normalt och att jag skulle vara glad för att jag mådde så bra... Men visst blir man lite orolig. Har inte gjort något UL heller och det är många månader rill RUL känns det som...
  • carooo

Nästäppan kom innan jag ens visste att jag var gravid... och nu är nästäppan x 2 eftersom jag lyckats dra på mig en förkylning.

Men tacka vet jag nässpray, hatar att vara täppt i näsan och känslan av att inte kunna andas. Dessutom flåsar man när man äter, snarkar när man sover, flåsar upp för trappen och känner sig allmänt bakom flötet när man tvingas andas genom munnen hela tiden... meeeeennnnn.. det kunde varit värre ;0)
    Men lider med er som också är täppta. Får ta det där med avvänjning vid ett senare tillfälle...

• carooo
    missable skrev 2011-08-30 11:30:52 följande:
    Ni som ska handla på Kappahl!
    Bara ett litet tips om ni inte redan gjort det...

Beställ hem ett gratis gravidpaket från www.alltforforaldrar.se/ för då får ni en gratis body från Newbie samt 25% på valfri vara! Vi köpte den stickade gråa overallen igår plus att vi gick med i deras kundklubb så istället för 249:- fick vi den för 135:-!!! Och sen valde maken den vita bodyn med beiga grenar på! 

Jag köpte också den stickade overallen igår - så fiiin!!
    Har beställt deras gravidpaket och blivit medlem osv, men ännu har inget dykt upp. Kommer det i brevleådan eller?
  • carooo
    missable skrev 2011-08-30 14:40:40 följande:
    Ja visst är den fiiin! Vilken storlek tog du?? 
    Ja vi fick det i brevlådan =) 
    Det blev strl 56, har redan en i 50.
    Då får jag hålla utkik i brevlådan, beställde för över en vecka sedan!

I går beställde vi vagn också, från England! Tror dock inte den kommer att få plats i brevlådan men den körs ända hem och fram till dörren, så har ju lite leveranser att se framemot nu Skrattande
  • carooo
    Sapato skrev 2011-08-31 18:47:30 följande:
    RUL gick toppen här också. En liten grabb till
    Blev flyttad från 19+2 till 20+4 så 13jan är nytt bf!!
    Samma som jag!
    Blev flyttad från BF 17 jan till 13 jan. Fredag den 13:e dessutom!
    Men vi köpte vårt nya hus fredag den 13:e maj i år och dagen innan vår bröllopsdag var också fredagen den 13:e (aug 2010)... Så det kanske är en turdag!!
  • carooo
    Skåne85 skrev 2011-09-09 19:28:32 följande:
    Ni som beställt vagn från utlandet... Vilken sida? Vilken vagn kan dem jämföras med i Sverige? Är lite inne på knorr men är lite feg från att beställa från nätet :/
    Vi har beställt från pramworld. Vi har inte fått produkterna än eftersom bastyget på vagnen var slut och kommer in i början av oktober. Men det känns bra, de informerar hela tiden om vad som händer med mera - bra kundservice. Har bara läst gott om dem här på FL. 
  • carooo

Det här med att bli lite korkad i skallen när man är gravid så utspelade sig detta hemma i hallen i morse:

Jag: Kan du ge mig min tallrik?
    Min man... öhhhh va?
    Jag: Det är bråttom, måste till jobbet ju! Tallriken tack....
    Min man... va?
    Jag: TALLRIKEN!!!
    Min man: Den du åt på imorse eller?
    Jag: Va??
    Min man: Tallriken?
    Jag: Vad då tallrik, vad fan ska jag med en tallrik till, jag vill ha min kappa! Kan du hämta den ur garderoben, jag har bråttom!
    Min man: Aha!! Kappan ja... Fast du sa tallrik...

Lite puckad blir man allt!

• carooo
    zatori skrev 2011-12-18 18:44:52 följande:
    Vill ni kan ni ta en tjuvkik på vårt bebisrum som är nästintill helt klart nu. :)

millablom.blogspot.com
    Vad fint det va! Vill se mer ju Flört!!

Vi har också pysslat en massa till bebis och rummet är nästintill klart. Jag byggde t o m en garderob till bebis i vecka 20+ någonting - det gick, trots magen! Fick inte igen byggarbyxorna bara Skrattande 
    Finns i bloggen http://hjartegrynet.blogspot.com

• carooo

Här händer det ingenting än... 10 dagar kvar till BF. Städar och far runt och hoppas att det ska sätta igång något, men inte det!! Men följer er med stor spänning!! Har varit ledig nu i två dagar och är redan lite halvt uttråkad och har slagit ihjäl lite tid idag med olika syprojekt, bland annat ett gäng napphållare har det blivit. Lottar ut några på bloggen om någon vill vara med. Har ju en massa själv så kan lika gärna ge bort några Skrattande

• carooo
    SysterAnna skrev 2012-01-03 21:29:08 följande:
    Vart har du hittat silikonringarna till napphållarna? Har letat överallt men hittar inga. Har köpt tyger för att sy napphållare men hittar inte ringarna...

Jag har köpt dem på lilofant.se... Så kolla där!!
  • carooo

Grattis till er alla som fått bebis och lycka till till er som snart ska föda. Har inte varit inne här på ett tag men vi fick en liten Otto den 12 januari - en dag innan beräknad BF.

Svar på tråden Januaribebis 2012