• chasmin

Januaribebis 2012

Hoppar också in här med er som planerar att knipa över nyårsafton Jag har bf just på nyårsafton och sonen var punktlig när han kom... spännande, spännande!

• chasmin
    solala skrev 2011-12-28 13:50:01 följande:
    Jag har bara gått upp 6,5 kg. Från 62-68,5 kg (vägde mig hos BM imorse). Jag vill gå upp mer, för jag nojjar att det är alldeles för lite. Min BM sa att 8-10 är vad bebis +
    vatten mm brukar väga, men att det allra vanligaste är att gå upp mellan 10-15 kg.
    Noja inte över det. Jag har också gått upp precis som du (från 62 till 68.3, är i v.40) och gick upp bara 6 kg med sonen förra gången också. Han kom ut och var en rund och go plutt på 3850 g! Dom tar det dom behöver! Det enda som var var att jag fick äta en hel del sen när jag ammade för att hålla energin uppe men det var inga problem Det är så individuellt hur man går upp.
  • chasmin

Bf+1 här och inga känningar. Nu får man väl vänta två veckor bara för att man kniiiipit så över nyår

• chasmin
    Jessica82 skrev 2012-01-01 14:36:47 följande:
    nu åker vi in till fl... 10 min mellan värkarna men dom är sååå intensiva och känner mig så bajsnödig fast inget kommer såklart.. aj hjälp pust.. får vll se vi blir säkert hemskickade igen men får iallafall veta om det är på riktigt eller inte
    Lycka till!!! *avis*
  • chasmin

Vår lilla skatt kom den 3/1 efter 22 minuter på förlossningen Glad Hon hade bråttom minst sagt!

• chasmin
    roxylady skrev 2012-01-09 12:52:31 följande:
    Åh jag beklagar :( Måste ha varit riktigt tufft :(

Ja 6 veckor kanske man kan stå ut med.. har dock hört dem som blödit i mer än tre månader.. men då kanske man kollar upp det? Kan det bli så att man knappt blöder nått alls??

Oj.. ja jag kanske har all rätt i att vara skrämd om hur man mår efteråt :(

Ja.. kanske det är tråden i hetaste debbatterna som fått mig på senaste dagarna att bli ännu mera skraj för förlossningen nu. Jag som ändå har tagit det ganska lungt gällande det. Men att det är så himla många som inte blir återställda och inte kan leva normala liv.. ja då blir jag banne mig rädd :( Tydligen kan tex Norge och Finland underlätta att spricka ända ned i baken på något vis.. men inte Sverige.. de bryr sig inte lika mkt.. gud vad skönt att höra det.. NEJ... fy.. jag vill inte spricka så mkt.. jag vill kunna göra saker efter min förlossning.. inte behöva sitta på en sittring i ett år efteråt.. inte kunna gosa med min sambo.. fy tusan.. kunde knappt sova i natt efter att ha läst det där.. verkar vanligare än vad man tror :( Ångest nu.. fy.. Förlåt för mitt depprimerande inlägg
    En liten uppmuntran... jag födde för en knapp vecka sen och har inte ont alls. Fick sy några stygn men kunde åka hem samma dag och har inte haft ont alls. Jag blöder ungefär som vid en sparsam mens så här efter en vecka och kunde i princip röra mig som vanligt direkt. Visst kan det uppstå mycket tok men oftast går det bara bra! Kram och lycka till!
Svar på tråden Januaribebis 2012