• Bella73

Januaribebis 2012

Får man tränga sig in här hos er ?
    Skulle haft den 23 dec.....men, har ff inte fått.

Finns det någon mer än mig här inne som bor i Halmstad?

• Bella73
    Zaarah1984 skrev 2012-01-04 17:32:45 följande:
    Jag bor i halmstad. Hade bf 14/1 men vår dotter dök upp den 16/12. Hur länge får man gå över tiden?
    Hur länge som helst i Halmstad verkar det som . Ser allt bara bra ut, så väntar man....vet inte hur länge. Men mina andra barn är födda på bf+16 och bf+20, här i Halmstad.

Kul att hitta nån mer från samma stad !
  • Bella73
    Zaarah1984 skrev 2012-01-04 23:41:08 följande:
    Oj.. Är det inte jobbigt att gå över tiden så länge? Fast du är väl van nu Bor du inne i halmstad?
    Nej faktiskt inte, var inställd på 2-3 veckor över tiden.
    Bor ute i Söndrum. Läste att du var rätt nyinflyttad här.
  • Bella73
    coockiejar skrev 2012-01-08 14:05:05 följande:
    Bf+6 idag. Fler på övertid? Jag har ingen att färdknäpps med :) så dela gärna med er av allt annat ni vet som kan funka :) har massor av sammandragningar, mest hela tiden... Men unga värkar. Så promenader och annat känns som en halv omöjlighet med alla SD hela tiden. Slutklagat. Hoppas ni har en fin söndag :)
    Ja jag . Bf + 16 idag. Har inte heller någon att färdknäppas med, även om en del goa vänner har erbjudit sig att hjälpa till ......nej tack.
    Har också mycket sammandragningar, men har haft det ett par månader, inga förvärkar eller nått.
  • Bella73

Coockiejar
    Ja på två, en på +14 och en på +16.
    De kollade urin, CTG, UL, mängden fostervatten och om livmodertappen är mogen.
    Allt såg bra ut, mycket vatten, CTG-kurvan var bra, urin bra, livmodertappen var så omogen den kan vara.
    Ska tillbaka på tisdag på koll.
    Ps +17 nu, nytt dygn .

• Bella73

Coockiejar
    Ser allt bara bra ut så är det upp till mig att avgöra. Mina barn är födda på +16 och +20, och blev igångsatt med båda.....och de var båda förlossningar som var väldigt intensiva och de tog 28 och 32 timmar, inget jag vill gå igenom igen...om jag kan undvika.
    Vi har trygghansa på båda barnen, och de sa aldrig något om överburenhet. Ska dock byta, skitförsäkring.....så mycket som inte ingår i deras försäkringar! Mina barn är 9 och 13.

• Bella73

Paet
    Har fött två stora barn, 4,2 och 4,7 och inte behövt sy ett enda stygn. De här i Halmstad har varit väldigt noga med att man inte ska spricka. Att hålla emot och inte krysta när en del av huvudet är synligt....då får det liksom stå och tänjas ett tag, och man minimerar risken att spricka. Hmmm blev lite svamligt, hoppas att du ändå förstår hur jag menar.

• Bella73

Hade tid kl 8 i tisdags för överburenhetskontroll, var då på bf +18.
    vaknade vid 4 natten till tisdag av att det värkte i magen, kopplade inte att det var värkar, somnade om å vaknade tre kvart senare av att det värkte i magen igen....DÅ förstod jag .
    Var inne på BB vid 5, kl 12:16 föddes hon....3275g och 52 cm lång (trots +18).
    Allting har gått jättebra och vi båda mår toppen!

Svar på tråden Januaribebis 2012