Januaribebis 2012
Får man tränga sig in här hos er
?
Skulle haft den 23 dec.....men, har ff inte fått.
Finns det någon mer än mig här inne som bor i Halmstad?
Får man tränga sig in här hos er
?
Skulle haft den 23 dec.....men, har ff inte fått.
Finns det någon mer än mig här inne som bor i Halmstad?
Coockiejar
Ja på två, en på +14 och en på +16.
De kollade urin, CTG, UL, mängden fostervatten och om livmodertappen är mogen.
Allt såg bra ut, mycket vatten, CTG-kurvan var bra, urin bra, livmodertappen var så omogen den kan vara.
Ska tillbaka på tisdag på koll.
Ps +17 nu, nytt dygn
.
Coockiejar
Ser allt bara bra ut så är det upp till mig att avgöra. Mina barn är födda på +16 och +20, och blev igångsatt med båda.....och de var båda förlossningar som var väldigt intensiva och de tog 28 och 32 timmar, inget jag vill gå igenom igen...om jag kan undvika.
Vi har trygghansa på båda barnen, och de sa aldrig något om överburenhet. Ska dock byta, skitförsäkring.....så mycket som inte ingår i deras försäkringar! Mina barn är 9 och 13.
Paet
Har fött två stora barn, 4,2 och 4,7 och inte behövt sy ett enda stygn. De här i Halmstad har varit väldigt noga med att man inte ska spricka. Att hålla emot och inte krysta när en del av huvudet är synligt....då får det liksom stå och tänjas ett tag, och man minimerar risken att spricka. Hmmm blev lite svamligt, hoppas att du ändå förstår hur jag menar.
Hade tid kl 8 i tisdags för överburenhetskontroll, var då på bf +18.
vaknade vid 4 natten till tisdag av att det värkte i magen, kopplade inte att det var värkar, somnade om å vaknade tre kvart senare av att det värkte i magen igen....DÅ förstod jag
.
Var inne på BB vid 5, kl 12:16 föddes hon....3275g och 52 cm lång (trots +18).
Allting har gått jättebra och vi båda mår toppen!