Inlägg från: pamatakada |Visa alla inlägg
  • pamatakada

Januaribebis 2012

Jag har inte testat mig än men min mens är alltid punktligt men nu är jag den en vecka sen, ska tästa mig den 13/5 för då kommer min sambo hem igen och vi vill kolla tsm, Blir det ett pluss då så är det mitt sjunde barn och vårat fjärde gemensamma.
    efter mina uträkningar enligt första dagen i förra mensen om det plussar så är jag bf 5/1-12

• pamatakada

Jag klarade inte av att vänta tills fredag för att ta ett test så jag åkte och köpte ett i dag och tog det när jag kom hem och resultatet var + så då var mitt sjunde barn på väg.....tar nog litt tid att smälta detta tror jag....

• pamatakada
    bumbi 84 skrev 2011-05-11 10:02:24 följande:
    Å vad härligt med så många hur gamla är dom andra?
    Mina andra barn:
    Patric - 940628
    Magdalena - 960131
    Tanja - 981016
    Karoline - 021115
    Daniella - 050808
    Theo - 080915
    Sen har jag även en bonus dotter Therese - 960923
  • pamatakada
    MyFairytale skrev 2011-05-16 12:44:13 följande:
    Hej hej :) Hoppar in här och hoppas att man kan få dela med sig av sin lycka och sina symtomer osv. Plussade förra helgen så nu hoppas vi på att allt kommer gå bra. Har redan varit i kontakt med en barnmorska med som sa att bf är den 13 Januari :)
    Jag hoppas detta är sant att jag är gravid för har gjort två test som visade plus iaf! Men känner inte av något mer än att jag kanske är lite tröttare än vanligt, otroligt ömma bröst och bröstvårtor.. Men inget illamående eller så :/ Kanske borde jag vara glad för de än så länge men man blir ju lite orolig ändå!
    Är det något annan som heller inte har illamående och sånt? :/

Grattis och lycka till vill jag också säga till alla blivande Januari mammor :D 
    Hej.
    Jag väntar mitt sjunde barn och jag har mått jätte dårligt från första början med mina 6 men nu är jag i sjunde vescka och mår helt topp....underbart, hoppas det håller sig så...
    Lycka till med din graviditet
  • pamatakada
    Haanky skrev 2011-11-24 11:02:02 följande:
    Ni som gjort eller ska göra TUL vilken är eran anledning? har bm sagt att ni ska göra eller gör ni det för att ni är nyfikna eller oroliga?

jag är jätte sugen på att kolla hur stor min bebis är och så den mår bra..... gärna veta könet med :P men inte sambon..  

Vi gjorde en TUL den 29 oktober av ren nyfikenhet och då var jag i v 28+4 och då vägde barnet 1399 g och givitvis tog vi reda på könet så den 18 januari så kommer det en Maximillian till världen.
  • pamatakada

Min bm tar hb varje gång jag har tid hos henne, har tid en gång i veckan pga högt blodtryck.
    Men nu dom 3 sista veckorna har mitt hb legat på 123 och så högt har jag jag aldrig haft förrut, har legat på 95-100 vilket tydligen inte är bra....hoppas bara att hb`t håller sig de sista 14 dagarne... 

• pamatakada

Tänkte lite på det med att väkerna ska vara mellan 1-3 minutters mellan rum innan man kan åka till förlossningen, När jag fick mitt fjärde barn så hade jag kontakt med förlossningen hela tiden men fick höra att jag inte behövde komma in för värkarna var så oregelbundena, sista gången jag pratade med dom var kl 22,25 och då sa jag att nu lyssnar jag inte mer på dom utan jag ringer efter en ambulanse vilket dom tyckte var onödigt....Ambulansen kom ca kl 22,35 och vi åkte iväg direkt men kl 22,40 så var min dotter född.
    Mitt femte och sjätte barn har jag åkt in fast dom sagt samma sak som med fjärde barnen.
    Är lite rädd för att det samma ska hända igen. Kan man be bm skriva in det i journalen???  

• pamatakada
    minjalin skrev 2012-01-04 21:53:42 följande:
    Min bm skrev på eget initiativ att jag hade en relativt snabb förlossning och bör komma in ganska så fort efter att värkarna börjar även om jag inte har speciellt ont. Min är född 5 timmar efter att jag vaknade med mer riktiga värkar, men det var egentligen bara sista 2 timmarna som jag hade ont och behövde lustgas. Dock var dom ganska regelbundna men det frågade dom inte ens om i telefonen utan sa bara att kom in om du vill så tittar vi på dig typ. Men det beror ju säkert på vem man har tur att prata med men det kan säkert absolut stå med i journalen eftersom min bm sa att hon tyckte vi borde skriva det även om min förlossning inte var supersnabb, men snabb för att vara förstföderska.

Då ska jag säga till i morgon att hon ska skriva in det i jounalen...
  • pamatakada

=( Bf + 6......ska till bm i dag och kolla blodtrycket...har gått med huvudväri i 3 dagar nu...

• pamatakada

Var hos bm i dag och kollade blodtrycket...140/90 låg det på...men med tanke på att jag har gått med huvudvärk i 3 dagar så fick jag tid till undersökning och ev igångsättning på torsdag kl 11.....hoppas jag har min lille prins innan helgen...

• pamatakada

Bf + 8 i dag och ska på undersökning på Näl i dag kl 11 för ev igångsättning...Är lite orolig...Kom tanke på en sak i går...jag har 4 tjejer och snart 3 pojkar, med mina tjejer så har förlossningen startat av sig själv men med pojkerna har jag blivit igångsatt ( om jag blir igångsatt nu då)...lite konstigt...nu när förlossningen är så nära så kommer man ihåg hur ont det faktiskt gör....jag är jätte orolig inför fl....

• pamatakada

Jag är oxå kvar....Bf + 12 i dag =( Men har tid för igångsättning nu på onsdag ( 1/2 -12) så det är nog bara att vänta...

Svar på tråden Januaribebis 2012