• Hitnrun

Januaribebis 2012

Hoppar med här jag också. Plussade svagt igår på bim-3. enligt fls kalender är bf 5/1 2012.
    Jag är jätteglad, men har inte riktigt fattat det ännu och vågar inte riktigt tro på det. Vi har två missfall i bagaget så oron är stor. Men jag hoppas verkligen att pyret vill stanna den här gången, vi har inga barn sedan tidigare.

Symptomen är ännu sålänge riktigt ömma och tunga bröst. Molverk liknande mesverk och sååå sjukt trött, sover hur mycket som helst. Ja jusst det, lättrörd också, gråter för minsta lilla.

• Hitnrun
    {#emotions_dlg.flower}GravidBF Januari 2012Gravid{#emotions_dlg.flower}

minneli - BF 2/1 - 1:a försöket - 2:a barnet
    Niins - BF 2/1 - 15:onde försöket - 1:a barnet - Halmstad
    EttLitetPyre - BF 2/1 - Provrörsbefruktning (IVF). 1:a barnet. G-ävleborg.
    Frökenolson - BF 3/1 1:a barnet,
    Ellabella04-BF 6/1 4:e barnet 3:e försöket(ett MA i bagaget)
    CR- BF 6/1 1:a försöket- 2:a barnet. Skaraborg 
    Kiyona - BF 8/1
    - 2:a försöket - 1:a barnet - Stockholm
    MiAmore - BF 9/1 - 10:onde försöket - 2:a barnet - Helsingborg 
    sarmarg- BF 9/1-
    5 försöket - 3:e barnet
    TriasBlanca- BF 10/1- 3:e försöket- 3:e barnet- Göteborg
    MissMaggie-BF 6/1- (Tappat räkningen men vi har jobbat hårt på det i ca 2.5 år) Första barnet - Göteborg
    Hitnrun- BF 6/1- Föröskt i lite drygt två år med två tidiga mf tidigare. första barnet- Västmanland
  • Hitnrun
    bumbi 84 skrev 2011-07-13 17:16:04 följande:
    Fast har man ordentlig foglossning är det bättre att gå till sjukgymnast och köpa/ få bälte av dom.

Jag fick mitt gratis förra grav.

mitt bälte är nog 3 ggr så brett i bak och utformat för att passa. Har prövat ett sånt smalt och det hjälper inte alls så bra.

jessielarsson skrev 2011-07-13 16:25:41 följande:
    Vet inte om alla vet, men tänkte tipsa om ett bälte som man kan använda sig av om man har foglossning.

www.gulare.com/shop/index.php?main_page=produ...

Har min sista semester vecka nu och borde passa på attt gröa saker, men jag har så ont i ryggen, emellanåt så känns det även i ljumskarna så jag vet inte om det är lite foglossning eller vad det är Brukar aldrig ha ont i ryggen så det tar på energin. Försöker att röra på mig men blir så trött att jag bara vill sitta och vila. Tycker det är skit jobbigt när energin bara tar slut. Vilade innan för att ha tålamod vad gäller gossens läggning, han strular som fan, tar mellan 1-1.5 timme varje kväll, och det tar på tålamodet när man själv är jätte trött. Det är tur att man inte har såna här dagar varje dag, men när man har dom är det svårt att vara positiv när man bara suckar hela dagarna. Ursäkta min negativitet.
    Jag var till sjukgymnasten igår pga mina foglossningsbesvär, jag fick ett personligt träningsschema och precis ett sånt bälte så det är nog olika på olika landsting vad dom har för bälten. "min" sjukgymnast sa att dom där var jättebra.
  • Hitnrun

Hej tjejer, Det har varit lite tyst från mej ett tag nu, har mest varit inne och läst bara.
    I fredagsnatt vaknade jag men grymma smärtor i magen, uppe mellan revbeben typ. Åkte in till akuten och blev inlagd på kirurgavdelningen men troligt gallstensanfall. I lördags fick jag göra ett ultraljud av gallan och det konstaterades att det var "en fin samling stenar" där. (hur det nu kan vara något fint)
    När jag var på ultraljudet så frågade jag om hon inte kunde ta en titt på bebisen också bara för att få se så att den är ok och visst kunde hon det så jag fick se en pigg och alert liten krabat som klappade händerna kliade sig i ansiktet och sträckte ut benen i sin fulla längd. (det är f.ö det som jag har kännt ett tag nu när den sträcker ut sig som ett fladder strax nedanför naveln, kände det precis när den gjorde så.) Jättekul att få se den lilla så det är nästan att det var värt ett gallstensanfall Skrattande... även om det gjorde sjukt ont och inte är något jag önskar min värsta fiende egentligen. Det blev iallafall ingen operation då de inte vill operera för den lilles skull utan jag fick dropp tills mitt på dagen idag sen fick jag prova äta kvällsmat och när det gick bra fick jag åka hem och hoppas på att det inte kommer tillbaka.

• Hitnrun
    elinson skrev 2011-09-01 21:57:55 följande:
    Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)

Jag har inte heller köpt någonting än, eller vi har beställt en vagn men ingenting annat. Tycker på något sätt att det känns för tidigt. Inbillar mej att om jag handlar en massa så kommer något att gå fel så står jag där med mina grejer sen.
  • Hitnrun
    RaraS skrev 2011-10-10 10:54:42 följande:
    Hittade länken lättare än vad jag trodde....

www.jeppe.com/burar/bur.html

Som sagt, de specialbygger ju burarna så du kan säkert välja vilken bredd som du vill.   

Här köpte vi vår specialanpasade hundbur, den är jättebra och kostade iallafall då bra mycket mindre än andra liknande burar tex. jeppe.  http://www.enason.se/ Ett litet tips bara.
  • Hitnrun
    Stort grattis till alla er som fått era efterlängtade guldklimpar!
    Jag är på BF +2 nu och här händer absolut ingenting. Sjukt trött och skulle kunna sova hur mycket som helst känns det som, dock sover jag inte bra alls när jag väl somnat. Idag har jag kännt mig proppmätt hela dagen trots att jag knappt ätit något, jättesvårt att få ner något alls, lite illamående också, hoppas på att det kan vara tecken på att något är på gång men det känns som att bebis tänker stanna kvar hur länge som helst, börjar tappa hoppet lite men ut kommer han/hon väl nån gång.
  • Hitnrun
    Idag har jag varit till BM på kontroll igen, mitt blodtryck var fortfarande alldeles för högt 145/110. Hon tänkte skicka mig vidare för igångsättning direkt först men ångrade sig sen och sa att vi skulle ge bebis ett par dagar till att komma av sig själv förutsatt att jag inte började må sämre. Ska in på kontroll igen på fredag om inget hänt innan dess och om trycket är lika högt då så blir jag troligtvis igångsatt. På något sätt känns det iallafall skönt att nånting är planerat även om det såklart inte är bra att ha för högt tryck, men det är inget jag känner av så jättemycket. Fick order om att VILA så mycket som möjligt och absolut inte anstränga mig. Allt såg bra ut med bebis iallafall. HjLj 147 och lååååångt nersjunket huvud.
  • Hitnrun
    shadowstorm skrev 2012-01-10 14:18:43 följande:
    Oooj ditt tryck var verkligen inte bra! Nog tycker jag hon skulle skickat dig direkt för igångsättning. Vill inte skrämma dig men min kompis höll på dö för de vänta för länge med hennes blodtryck så hennes hjärta la av under förlossningen med hennes son. Fattar inte varför de ska ha så svårt att bara sätt igång om mammans kropp visar att den inte mår bra.

Vila masssoor och överansträng dig inte
    Usch, vad läskigt! jag ska verlikgen bara ta det lugnt nu de här sista dagarna och hoppas på att bebis bestämmer sig för att komma ut av sig själv. Inge kul datum att bli igångsatt på på fredag heller "fredag den trettonde".  Tycker att det hade varit skönt att få åka in direkt idag men nu får vi vänta och se.
    bebismys2011 skrev 2012-01-10 14:24:02 följande:
    har du protein i urinen också?
    Nej, allt utom blodtrycket såg bra ut, var nog därför jag inte fick åka in till förlossningen idag.
  • Hitnrun
    bebismys2011 skrev 2012-01-10 19:30:02 följande:
    Okej, jag hade nämligen också förhöjt blodtryck, 165/110, tog upprepade blodtryck under 3 dagar, sjönk till 140/90 som lägst men för det mesta låg blodtrycket kring 150/100. Inga protein i urinen varpå diagnosen blev graviditets hypertoni. Är då inte tal om någon igångsätning i dagsläget.
    Ok, då har de väl olika rutiner. Borde ju vara samma kan man tycka men jag har gått över BF sex dagar redan kan ju ha med saken att göra det också om inte du också passerat BF.
  • Hitnrun

Hej, jag började få värkar i söndagskväll, då var de inte alls täta ungefär var 20-30 minut sen tätnade de under dagen och igår kväll klockade jag dem under två timmar och snittade fyra minuter mellan. Vi åkte in till förlossningen på kontroll men barnmorskan (läs slaktaren, hårdhänt och totalt osympatisk) kunde inte ens känna tappen för den var så långt upp hur hårt hon än grävde. Så det var bara att åka hem igen med sovdos och försöka sova lite. Tabletterna fungerade inte ett skit så  jag har knappt sovit alls inatt heller, nu sitter jag och klockar igen och fortfarande är det ca 3,5-4 minuter mellan men nu vill jag inte ringa in förrän jag är säker på att det är på riktigt, vill inte träffa slaktarkärringen igen, dock har vi en timme att åka till förlossningen så det är svårt hur man ska göra...

• Hitnrun

Våran "lilla" Hugo föddes den 17/1 kl.23.33. Han är 55 cm lång och vägde 4255gram, han har gått ner till 4040 nu men det var ingen fara ännu sålänge. Vi kom hem från BB nu på eftermiddagen, hur härligt som helst!

Svar på tråden Januaribebis 2012