• Lalo2

Januaribebis 2012

Syoss: var det svarta byxor med tre knappar vid fickorna du köpt, som gått sönder? Jag hade ett par som gick sönder på samma sätt, anv endast tre veckor. Fick nya utan kvitto.. men det har inkommit en ny "sort" i butiken nu.. hoppas dessa skall hålla iaf!

• Lalo2

Hej :) jag har följt tråden sedan start och tänkte äntligen joina er :) väntar 2a barnet, bf 16 januari. Intuitionen säger pojk, eftersom jag mår precis tvärtom mot när jag väntade dottern (idag 3.5 år). Skickat ansökan till fkassan om gp i veckan och hoppas få gå hem 17 nov .. Hej på er och grattis allesammans till magarna :)

• Lalo2

Fick papper från fkassan och blev beviljad gp from 17 nov :) dags att börja njuta och längta :)

• Lalo2

God jul på er och grattis till alla glada mammor Jag har bf 16/1 och har.inte vågat göra iordning något här hemma, ingen säng ihopmonterad.. inga kläder.tvättade, ingen Bb-väska packad, varken vagn eller babyskydd hemma.. ( beställda dock ) .. gör nervös att bebis.ska känna sig välkommen ut för tidigt om allt e klart.. Storasyster Har jullov fram till 10/7 så hon hjälper mer än gärna till när allt ska.göras.iordning.. Nu ska vi ta och börja njuta av den bästa och finaste dagen på hela året!! God jul igen!

• Lalo2

Hon har jullov fram till 10 januari, inte juli :+)

• Lalo2

Bara jag som tar de lugnt och det inte rör mig ryggen om bebis inte tittar ut innan bf, vilket vi har den 16e Jan... varför all hets??

• Lalo2

Skönt att vi klarade oss till nya året. Nu är det lite drygt en månad tills jag har bf, men känner faktiskt ingen brådska. Kommer inte försöka skynda på detta utan anser att bebis kommer när den är redo. Hade för övrigt en väldigt trevlig kväll igår. Fick visserligen ganska ont av att sitta på en stol typ hela kvällen men det var det värt. Kom i säng först vid 5 i morse och vaknade kl 13 :) Får passa på och sova när man kan. Kommande vecka bjuder på föräldragrupp och bm besök. Tack!! Inte bara jag som inte stressar och hetsar över att bebis ska komma....

• Lalo2

Noras: håller med tidigare inlägg, RING eller åk in direkt! Så här ska du Inte behöva må!! Lycka till!

• Lalo2

Bf imorgon 16/1, slempropp började lossna inatt.. så började det förra gången med, men då kom värkar med 10 min mellanrum strax efter.. här är helt lugnt, vilket är skönt! Ska städa ut julen och fixa idag.. sen kanske man ska packa dotterns väska och bbväskan :)

• Lalo2

Inatt 01;48 kom han äntligen, 3625 gr och 50 cm lång. det hela började med fostervattensläckage 8 på.morgonen.e. på.bfdqge. 16.. kl 19 började jag klocka värkar, id 24.00 åkte vi in.. öppen 3 cm, TRE cm? trodde jag skulle gå av, hade ju lika ont nu som när jag var öppen 9 cm med dottern ( var öppen så mycket när jag kom in med 1A barnet) efter 1 timma med lustgas vqr jag öppen 5cm.. jsus vilken smärta Vi uthärdar kära medkvinnor!! enormt!! efter att hon känt på MIG 2a gången. satte de fart ordentligt.. gick från 5 cm till krystvärkar på 5 min ? galet.. fort gick det, sprack inget och sydde inget. nu är vi hemma och mår bra. sitter nog i soffan o sover inatt.. så svårt att koppla qv..

• Lalo2

Syoss: jösses, att du kan sitta och skriva med den smärtan du har.. mina värkar var drygt 1 min långa med 5-7 min intervaller när jag beslöt mig för att åka in.hejja hejja! Hoppas allt går bra för dig, och att de går.fort när ni kommer in. Var öppen 3 cm men 1 timma och 20 min renare är han ute ko

Svar på tråden Januaribebis 2012