Januaribebis 2012
Paet, det låter som riktiga värkar tycker jag. Hur länge håller varje värk i sig?
Paet, det låter som riktiga värkar tycker jag. Hur länge håller varje värk i sig?
Ja, absolut.
När jag fick min son för 3 år sen så kom slemproppen sent. Jag hade värkar från ca 10 på morgonen, men jag gick och jobbade och åkte till posten och skickade julklappar och sånt där för jag fattade inte om det var på riktigt.
Sen vid kl 17 så gick slemproppen. Då hade jag 5-6 min mellan värkarna. Sen blev det intensivare och gjorde ondare. Vi åkte in vid midnatt och han föddes 3.37.
De tog hål på hinnorna så att vattnet gick efter ett par timmar på förlossningen. Så vattnet gick inte av sig själv.
Jag är själv i v. 39 med andra barnet. Så jag hoppas nåt händer snart. Vill att det ska komma igång för mig nu!!
BF är 31:a enligt läkare, men 26:e enligt mig. :) Och jag VET exakt när jag blev gravid så jag litar på mitt BF.
När har du BF?
Hoppas du kan sova lite i alla fall. Jag bor i USA och här är kl 20.45. Så ingen morgonkvist för mig.
Japp, vi bor i Los Angeles. Min son kom 8 dagar före BF. Så jag hade hoppats på en tidig förlossning den här gången också. Jag har satsat på den 18:e, men det är imorgon (för mig) och det verkar inte så troligt med tanke på att jag inte har känt nånting än. Men du kanske hinner få den 18:e!! Hoppas på det.
Spännande Paet! Jag tyckte väl det lät som riktiga värkar! Nu har du snart din bebis. Lycka till, det kommer gå jättebra!!!
Kikar in här i tråden lite då och då. Har BF idag enligt egna beräkningar men den 31:à enligt ul.
Det här med att känna bebisen. Här säger de att man ska göra "kick count" varje dag. Välj en tid när bebisen brukar vara aktiv. För mig är det på kvällen. Drick ett stort glas iskallt vatten, och sitt ner bekvämt på en lugn plats. Om man inte har känt 10 sparkar/rörelser på en timme så ska man ringa sjukhuset. Så gör man det ungefär samma tid varje dag.