• Romashka

Januaribebis 2012

Hej!

Är det någon mer här som ska på RUL den 23/8?? Jag har läst om er andra som redan varit där och kan knappt vänta nu tills det är dags för oss att gå och kolla. Vill så gärna veta att allting är ok!!

• Romashka
    Some skrev 2011-08-10 16:01:26 följande:
    Hej! Vi ska på rul 23/8. Jag räknar dagarna och önskar att jag kunde snabbspola Glad

Mmm, känner samma sak. Glad Vilken vecka är du i nu?
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 16:10:35 följande:
    Så då blir ditt rul också lite sent. Det känns som att "alla andra" får titta i vecka 18-19. Mitt blir sista dagen i vecka 20.

Ja, det blir ju det, men det går tyvärr inte riktigt att göra något åt saken... Vet inte var du bor någonstans. Själv bor jag i Stockholmsområdet. Kan därför tänka mig att det är "trångt" med tider här på de större sjukhusen...

Har ni fått höra bebisens hjärta vid besöket hos barnmorskan? Vi var där i måndags. Det var helt ooootroligt att höra hur ett litet hjärta slår! Jag kan fortfarande inte fatta att det är mitt eget barn liksom. Glad
  • Romashka
    shadowstorm skrev 2011-08-10 16:23:54 följande:
    Men visst slår de fort? Har än kvar en inspelning på min gamla mobil med min sons hjärtljud som jag spela in under ett BM besök :) shiit vad fort det slår..hehe..

Hehe jag har kommit på ett sätt att få bebisen aktiv i magen ;) Jag ställer min bärbara på magen och ja det går inte många minuter innan den börjar klaga ;P Funkar näästan varje gång ;P

Usch idag har varit en dålig dag...mår sååå illa, har ju mått illa till och från sedan vecka 12 ungefär och käkar lergigan comp vid behov, senaste dagarna har behovet varit större än det varit innan *SUCK* Trodde det skulle bli bättre längre fram inte värre :P

Ja, det slår jätte-jätte fort! Glad Men det är så det brukar vara, jag vet själv inte riktigt varför.

Usch, vad jobbigt med illamåendet. Rynkar på näsan Själv kan jag inte klaga på att jag mått speciellt dåligt (under de första 12 veckorna alltså). Men visst kan jag också känna ibland att illamåendet kommer tillbaka lite då och då: jag har liksom ingen matlust då, känner mig trött osv.
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 16:27:01 följande:
    Här är också ont om tider, så det är väl däför. Och egentligen ska jag inte klaga, vi fick göra kub så jag har redan gjort ett ultraljud.

Vad är kub för någonting? Jar inte hört det uttrycket förut...
  • Romashka
    Some skrev 2011-08-10 18:48:32 följande:
    Det ett kombinerat ultraljud och blodprov som ger en sannolikhets beräkning för bl.a. downs syndrom.

Juni,

Får man fråga, varför ni fick göra ett kub-test? Jag undrar bara eftersom ingen av mina bekanta (som redan fått barn) har någonsin fått göra ett sådant test. Därför visste jag inte heller vad uttrycket betydde...
  • Romashka

Hej allihopa!

Vi var också på RUL idag kl 13. Allt gick bra! Det går nog inte att beskriva känslan när man ser sin bebis för första gången. Glad På ett sätt har jag nog fortfarande inte fattat att jag varit på RUL och sett mitt barn röra sig. Kanske tar ett tag innan det sjunker in. Flört

Hur som helst... Jag blev flyttad från 14/1 till 10/1, vilket är jätteskönt! Det innebär att jag är i v.20 imorgon redan (istället för 19+2)!! Och så bryter jag också trenden här i tråden.... för vi ska ha en liten kille! Glad Vi båda är helt överlyckliga just nu!! Grattis till er andra som också varit på RUL och sett era bebisar!

• Romashka

Hej allihopa!

Tänkte bara fråga i vilken vecka ni fick ert moderskapsintyg från BM? Jag har varit på RUL i slutet av augusti och ska träffa min bm först i nästa vecka (3/10). Då är jag i v. 25+5.

Kan ni också berätta om vad som händer sedan med alla papper? Jag har förstått att jag ska skicka in moderskapsintyget till FK så fort jag får det. Vad händer sen? Ska man vänta på något "startpaket" från FK (läste om det tidigare i tråden någonstans)??

Tacksam för alla svar!

• Romashka

Tjejer,

Är det någon som vet om man kan se på "Mina sidor" hos FK om ens moderskapsintyg har kommit in och är inläst?

Vet nu hur länge det brukar dröja innan de skickar det här "startpaketet" eller vad det kallas, med alla papper som ska fyllas i? Man borde väl få det inom nån vecka efter att moderskapsintyget är registrerat?

Svar på tråden Januaribebis 2012