Januaribebis 2012
Hej!
Är det någon mer här som ska på RUL den 23/8?? Jag har läst om er andra som redan varit där och kan knappt vänta nu tills det är dags för oss att gå och kolla. Vill så gärna veta att allting är ok!!
Hej!
Är det någon mer här som ska på RUL den 23/8?? Jag har läst om er andra som redan varit där och kan knappt vänta nu tills det är dags för oss att gå och kolla. Vill så gärna veta att allting är ok!!

Vilken vecka är du i nu?
Ok. Jag är i v. 17+3 nu.
Men det är så det brukar vara, jag vet själv inte riktigt varför.
Själv kan jag inte klaga på att jag mått speciellt dåligt (under de första 12 veckorna alltså). Men visst kan jag också känna ibland att illamåendet kommer tillbaka lite då och då: jag har liksom ingen matlust då, känner mig trött osv.
Hej allihopa!
Vi var också på RUL idag kl 13. Allt gick bra! Det går nog inte att beskriva känslan när man ser sin bebis för första gången.
På ett sätt har jag nog fortfarande inte fattat att jag varit på RUL och sett mitt barn röra sig. Kanske tar ett tag innan det sjunker in. 
Hur som helst... Jag blev flyttad från 14/1 till 10/1, vilket är jätteskönt! Det innebär att jag är i v.20 imorgon redan (istället för 19+2)!! Och så bryter jag också trenden här i tråden.... för vi ska ha en liten kille!
Vi båda är helt överlyckliga just nu!! Grattis till er andra som också varit på RUL och sett era bebisar!
Hej allihopa!
Tänkte bara fråga i vilken vecka ni fick ert moderskapsintyg från BM? Jag har varit på RUL i slutet av augusti och ska träffa min bm först i nästa vecka (3/10). Då är jag i v. 25+5.
Kan ni också berätta om vad som händer sedan med alla papper? Jag har förstått att jag ska skicka in moderskapsintyget till FK så fort jag får det. Vad händer sen? Ska man vänta på något "startpaket" från FK (läste om det tidigare i tråden någonstans)??
Tacksam för alla svar!
Tjejer,
Är det någon som vet om man kan se på "Mina sidor" hos FK om ens moderskapsintyg har kommit in och är inläst?
Vet nu hur länge det brukar dröja innan de skickar det här "startpaketet" eller vad det kallas, med alla papper som ska fyllas i? Man borde väl få det inom nån vecka efter att moderskapsintyget är registrerat?