Januaribebis 2012
Vecka 33,(32+2)

Vecka 33,(32+2)

Oj, hamnade fel!! Fan, har inte lärt mig detta än. :P
Har bf den 27 januari. :) Börjar bli nervös. Har ännu inga känningar att något skulle vara på G, men jag längtar så efter att få känna NÅTT!! :) Har en hund på 50 kg som måste promeneras dagligen. Är väldigt nyfiken på om det kan bidra med att bebis kommer lite tidigare? Jag hoppas bara att jag inte går över 2 veckor som min mamma gjorde när hon väntade mig.. :P
Fy vad jag tycker att det är obehagligt när lillen trycker upp rumpan till revbenen.. Han gör det ofta, och speciellt när jag ska sova. Önskar att magen kan börja sjunka snart och att han kan fixera sig... :)
Han ligger ju med huvudet neråt! Har två gånger kvar hos BM, nu på torsdag och nästa gång är tre veckor efter det! Det tycker jag är konstigt, ska fråga henne om det. Vissa går ju varje vecka nu i slutet. Vilket sjukhus ska du föda på?
Har haft mycket sammandragningar ikväll och nu fått som en molande,ibland huggande och tryckande mensvärk men bara på ena sidan?! Kan man ha mensvärk på en sida eller är det troligare att det är tarmar eller bebis som ligger och klämmer? Det kommer som toppar men bara var 30e minut typ. Har aldrig känt något liknande. Sd däremellan gör inte ont.
Imorgon är det två veckor kvar till BF. :) Troligtvis blir jag tydligen igångsatt innan jag går över tiden. Det är med blandade känslor. Hoppas på att det sätts igång av sig själv, på det naturliga viset. :)
Det där med HB är jättejobbigt. Jag har legat på 93-98 hela graviditeten, trots 2 niferex/dag, blutsaft och multivitamintablett. Imorgon ska jag ta blodprov och se vad det kan vara som gör att det aldrig stiger. *nervös* Jag känner mig inte alls sjuk eller direkt trött av det, så jag antar att jag haft lågt större delen av mitt liv och "vant" mig vid det! :S
Grattis Paet!! Jag har ju också BF den 27e jan, så gissa om jag är avundsjuk på dig nu!!! :)
Om man får som ett tryck och molande smärta ryggen (svanken) vid en sammandragning? Kan det vara på G då?? :) *hoppas* Dock kommer sd lite ojämnt, mellan var 7-8 minut och varar oftast i 1 minut.
Syntetica: Härligt!! :) Jag ska bli igångsatt i nästa vecka (39+6) och hoppas det går lika lätt för mig!! :)
Syntetica: Har en grundsjukdom (SLE), då får man inte gå över då risken för högt blodtryck är stor och ska undvikas. Som tur är mår jag hur bra som helst nu och har gjort hela graviditeten. :) Första barnet för mig och hoppas verkligen min igånsättning blir lik din om inte lillen bestämmer sig för att komma innan. Var du öppen något och tappen mogen innan de satte igång dig?
Jävlar i helvete!! Nu kom slemproppen ut!! Nu blev jag nervös. Vill inte längre!! Har haft som mensvärk idag, men väldigt svag iofs... Undra hur lång tid kan det ta nu...olika för alla antar jag...timmar eller dagar!! :S ... hjälp
Skåne85: haha eller hur! Nu blev det så verkligt! Mitt första tecken på att förlossningen är nära! :) Samtidigt som jag blev rädd hoppas jag på att det inte är långt kvar! När har du BF? Jag har om en vecka, men föder gärna nu innan än blir igångsatt. För en kompis började värkarna efter några timmar! Kan ju bara hoppas på att det blir samma här...
Ok spännande! :) jaha, så du vet vad som väntar. :p Finns ju både för och nackdelar med det, haha! Nu blev allt lugnt i magen, ingen mensvärk och lillen som annars alltid ligger till höger har lagt sig i mitten så magen ser ut som en bergstopp. Hehe. Sammandragningarna spänner dock i ryggen.
Slemmisen lossnade för ca 7 timmar sen, den var dock inte blodig! Nu har jag börjat få ganska kraftiga värkar i ryggen (?) var tionde minut som varar mer än 60 sek. Kan det vara på Gång nu alltså? Blir nervös! Vill ju kunna sova så jag är utvilad när allt sätter igång! :P