• Buzan

Har bf den 27 januari. :) Börjar bli nervös. Har ännu inga känningar att något skulle vara på G, men jag längtar så efter att få känna NÅTT!! :) Har en hund på 50 kg som måste promeneras dagligen. Är väldigt nyfiken på om det kan bidra med att bebis kommer lite tidigare?  Jag hoppas bara att jag inte går över 2 veckor som min mamma gjorde när hon väntade mig.. :P

• Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 13:51:04 följande:
    Då är vi två :) Har också bf den 27e. Har heller ingen som helst känning. 
    Ja det sägs ju kunna bidra :) Men man vet väl aldrig hur det där är? Nä två veckor får man ju hoppas på att man slipper gå över.. Bara någon dag får det högst bli då ha ha. 
    Vad roligt!! :) Är det första barnet för dig också?
    Jag önskar verkligen att jag kunde känna något snart. Det ända jag har är sammandragningar, men dessa gör inte ont och har haft dem sedan typ vecka 15. Är så himla nyfiken på hur min förlossning kommer att bli. Men för mig är det fortfarande väldigt overkligt att jag ska bli mamma om bara några veckor... :)
  • Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 14:03:27 följande:
    Japp det är första barnet Man går hemma nu och nästan känner efter varje dag om nått ska hända hihi! Men det kommer väl inte nu när man slutat jobba antar jag Jo jag har också sammandragningar som inte gör ont.. haft dem länge också. Men tycker att de är mkt starkare nu såklart. Sedan kan jag ibland ha sammandragningar i olika delar av magen ibland också. Du med? Ja gud jag med! Men känner att jag snart vill vara av med den, ha läkt och börjar livet med det nya lilla livet Samma här.. fast han gör sig påmind hela tiden av minsta rörelse i magen så förstår jag inte riktigt ännu att det ligger en liten människa där inne som kommer ut snart och gör mig och min sambo till föräldrar! Mäktigt!
    Haha, exakt. Känns jättemärkligt!  Men väldigt roligt och spännande. 
    Ja, sammandragningarna känns mycket mer nu på ett obehagligt sätt. Måste typ stanna upp om jag är ute och går och så. Jag hoppas att mycket sammandragningar under graviditeten underlättar förlossningen. :P 
    Min lilla kille bökar som en vilde i magen. Ibland känns det som han har 8 ben. Det puffar och känns lite överallt. Har din lille fixerat sig än?
  • Buzan

Fy vad jag tycker att det är obehagligt när lillen trycker upp rumpan till revbenen.. Han gör det ofta, och speciellt när jag ska sova. Önskar att magen kan börja sjunka snart och att han kan fixera sig... :)

• Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 16:20:05 följande:
    Haha ja minst sagt Oh ja!
    Ja men visst gör dom? Jag får också lov å stanna upp. Går lika sakta som en pensionär när jag får det sådär :p
    Hoppas också på att dessa sammandragningar underlättar för det. Verkar som att det är jätteolika det där. Finns dem som knappt känner av några alls under graviditeten. Jag får säkert 1 vararannan timme minst!
    Haha ja min har nog också 8 ben ibland :p Han är överallt och det gör ont ibland! Ja han fixerade sig runt v32-33 har jag för mig. Minns inte riktigt.. din då? Tror min mage sjunkit med! Har mkt lättare å andas nu. 
    Känner igen det där med att gå sakta som en pensionär. :P Har alltid tyckt om att gå i rask takt och är väldigt frustrerande nu när man inte orkar. :) Men snart så. Kommer bli mycket barnvagnspromenader för att bli av med gravidkilona. :) Skönt att din är fixerad och att magen kanske sjunkit. Undra när min lilla ska fixera sig. Ska till bm på torsdag så hoppas på att sjunkit och fixerat sig... Tror kanske att magen min sjunkit lite för kurvan har sjunkit, får hoppas att det beror på det iaf. =)
  • Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 19:28:58 följande:
    Haha ja! Som man går å släpar med fötterna haha! Ja men jag också. Har alltid gått fort. Men nu tar det 5min från bussen och tidigare har det tagit kanske halva tiden :p
    Kommer bli jätteskönt att bli lite lättare och inte ha massor med sammandragningar hela tiden sedan så man kan röra på sig mer. Iofs dröjer det väl nån vecka kanske efter fl men ändå
    Ja känns jätteskönt! Hoppas att han stannar där nu bara. Okej så ska du få vändingsförsök snart då? Ja hoppas han gjort det. Skönare för er båda ju! När ska du till BM nästa gång då? Hur många ggr har du kvar?
    Nej, inget vändningsförsök? Nu blev jag orolig... Tungan ute Han ligger ju med huvudet neråt! Har två gånger kvar hos BM, nu på torsdag och nästa gång är tre veckor efter det! Det tycker jag är konstigt, ska fråga henne om det. Vissa går ju varje vecka nu i slutet. Vilket sjukhus ska du föda på? 
  • Buzan

Har haft mycket sammandragningar ikväll och nu fått som en molande,ibland huggande och tryckande mensvärk men bara på ena sidan?! Kan man ha mensvärk på en sida eller är det troligare att det är tarmar eller bebis som ligger och klämmer? Det kommer som toppar men bara var 30e minut typ. Har aldrig känt något liknande. Sd däremellan gör inte ont.

• Buzan

Imorgon är det två veckor kvar till BF. :) Troligtvis blir jag tydligen igångsatt innan jag går över tiden. Det är med blandade känslor. Hoppas på att det sätts igång av sig själv, på det naturliga viset. :)
    Det där med HB är jättejobbigt. Jag har legat på 93-98 hela graviditeten, trots 2 niferex/dag, blutsaft och multivitamintablett. Imorgon ska jag ta blodprov och se vad det kan vara som gör att det aldrig stiger. *nervös* Jag känner mig inte alls sjuk eller direkt trött av det, så jag antar att jag haft lågt större delen av mitt liv och "vant" mig vid det! :S 

• Buzan

Grattis Paet!! Jag har ju också BF den 27e jan, så gissa om jag är avundsjuk på dig nu!!! :) 

• Buzan

Om man får som ett tryck och molande smärta ryggen (svanken) vid en sammandragning? Kan det vara på G då?? :) *hoppas* Dock kommer sd lite ojämnt, mellan var 7-8 minut och varar oftast i 1 minut. 

• Buzan

Syntetica: Härligt!! :) Jag ska bli igångsatt i nästa vecka (39+6) och hoppas det går lika lätt för mig!! :)

• Buzan

Syntetica: Har en grundsjukdom (SLE), då får man inte gå över då risken för högt blodtryck är stor och ska undvikas. Som tur är mår jag hur bra som helst nu och har gjort hela graviditeten. :) Första barnet för mig och hoppas verkligen min igånsättning blir lik din om inte lillen bestämmer sig för att komma innan. Var du öppen något och tappen mogen innan de satte igång dig?

• Buzan

Jävlar i helvete!! Nu kom slemproppen ut!! Nu blev jag nervös. Vill inte längre!! Har haft som mensvärk idag, men väldigt svag iofs... Undra hur lång tid kan det ta nu...olika för alla antar jag...timmar eller dagar!! :S ... hjälp

• Buzan

Skåne85: haha eller hur! Nu blev det så verkligt! Mitt första tecken på att förlossningen är nära! :) Samtidigt som jag blev rädd hoppas jag på att det inte är långt kvar! När har du BF? Jag har om en vecka, men föder gärna nu innan än blir igångsatt. För en kompis började värkarna efter några timmar! Kan ju bara hoppas på att det blir samma här...

• Buzan

Ok spännande! :) jaha, så du vet vad som väntar. :p Finns ju både för och nackdelar med det, haha! Nu blev allt lugnt i magen, ingen mensvärk och lillen som annars alltid ligger till höger har lagt sig i mitten så magen ser ut som en bergstopp. Hehe. Sammandragningarna spänner dock i ryggen.

• Buzan

Slemmisen lossnade för ca 7 timmar sen, den var dock inte blodig! Nu har jag börjat få ganska kraftiga värkar i ryggen (?) var tionde minut som varar mer än 60 sek. Kan det vara på Gång nu alltså? Blir nervös! Vill ju kunna sova så jag är utvilad när allt sätter igång! :P

Svar på tråden Januaribebis 2012